Inaktiv
hmmm dator?

Tjena mors!
skulle vilja ha sån fin hjälp av er!
tänkte vänta tills ati's nya kort kom, men nu brann mitt precis nya(de va väldigt gammalt men satte precis in den) grafik kort brann upp:evil:. så nu får datorn bli nu iställe, dock har ju inte så extremt me stålars nu så ja skulle vilja ha hjälp å banta ner saker och ting lite grann, priset...
dator? det där har jag tänkt på, processorn e lite onödig men troligen kommer jag ha dotorn ett bra tag å ifall ja byter nått kommer de nog inte va den så den får nog va, men ge gärna tipps endå, det ja tänker på mest att banta ner på är nog moder koretet och kanske nätagget, moderkort vet jag inte så mycke om men jag vill ha 4 minnes platser och 2 IDE utgångar också, eftersom jag har en IDE disk. Nätagget blire väll ca 500W eftersom Grafikkortet drar som ett svin värkar det som? men det går väll nog att få ner priset på endå?vill att det ska va tyst, försöker bygga en tyst dator bla för att den gammla lät som ett .. hmmm nånting som låter mycke iallafall. Chassi vill jag också ha ett billigt , men som sagt tyst... å gärna lucka eftersom ja tycker mina cd-rom stationer å dvd-brännare å va den nu e e så fula , chassis får gärna va snyggt också, men nu har jag kladdat färdigt, skrev allt snabbt på en gång men hoppas det inte är allt för kladdigt och så hoppas jag att ni förstog och har bra förslag lycka till och tack så myycke. öög jo föresten, pris kanske man ska säga? hmm. dra ner de så mycke som möjligt utan att de blir skit? nemen ja har nog runt 12,5-13k ungefär , kanske mer/mindre ingen riktig koll? men tack på förhand!

Medlem

Börjar väl finnas ett antal liknande trådar nu. Räcker det inte med att se vad andra har fått för tips?

Medlem
Skrivet av astie:

Börjar väl finnas ett antal liknande trådar nu. Räcker det inte med att se vad andra har fått för tips?

skulle inte några kunniga datorentusiaster kunna sätta ihop ett par rekommendationer på några datorer, tex intel/amd och kanske 2 prisklasser?
Därefter kunde man ha tråden klistrad och uppdaterat från och till.
Kanske skulle bli mindre såna här frågor?


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Tycker jag låter som en rätt skön idé. Två AM2, två C2D. En budget och en dyrare. Plus typ vad de olika lämpar sig för.
Fin idé huxflux.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Problemet är att både värstingen och budgeten kommer att ändras ganska ofta. Det kommer ändå bli att just ett speciellt grafikkort är väldigt prisvärt just nu. Vem orkar uppdatera det hela tiden. Möjligtvis skulle det kunna vara något för Wikin kanske?

1
Skriv svar