Grand Theft Auto 4:s achievements avslöjade

Robot
Medlem
Grand Theft Auto 4:s achievements avslöjade

32. Under The Radar
Fly underneath the main bridges in the game that cross water with a helicopter.

33. Dial B For Bomb
Unlock the special ability of phoning for a bomb to be placed.

Intressant


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Den länken fungerade inte för mig.. [hupps, var visst mitt eget fel :$]

Hehe. "Warm Coffee - Successfully date a girl to be invited into her house."

Medlem
Skrivet av Ostguden:

Hehe. "Warm Coffee - Successfully date a girl to be invited into her house."

SKANDAL!!

Medlem

Synd att dom förstör spel efter spel med dessa achivments. Är man såpass tävlingsinriktad som mig så går det inte att låta bli att samla på varenda liten achivment även om jag egentligen inte vill. Det blir som en onlinespelsdrog, man spelar och farmar poäng/levlar fast man egentligen inte tycker det är roligt...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Synd att dom förstör spel efter spel med dessa achivments. Är man såpass tävlingsinriktad som mig så går det inte att låta bli att samla på varenda liten achivment även om jag egentligen inte vill. Det blir som en onlinespelsdrog, man spelar och farmar poäng/levlar fast man egentligen inte tycker det är roligt...

Sedan finns det också tusentals personer som älskar achivements och tycker att det är skitbra.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

hehe ja unlockade warm coffee för någon dag sedan, Hilarious!!


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Orka regga sig hos MS... kan ingen copy+paste:a alla achivements i en spoilertag? tack.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Ghengis Khan:

Synd att dom förstör spel efter spel med dessa achivments. Är man såpass tävlingsinriktad som mig så går det inte att låta bli att samla på varenda liten achivment även om jag egentligen inte vill. Det blir som en onlinespelsdrog, man spelar och farmar poäng/levlar fast man egentligen inte tycker det är roligt...

Sedan finns det också tusentals personer som älskar achivements och tycker att det är skitbra.

Ja det argumenterar jag inte emot Håller dock tummarna att Nintendo och Sony dock aldrig inför något liknande. Vissa PC-spel har ju börjat men eftersom det inte finns något "värde" i att göra alla achivments till tex HL2 så är PC än så länge ur fara


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Flakmonkey
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Ghengis Khan:

Synd att dom förstör spel efter spel med dessa achivments. Är man såpass tävlingsinriktad som mig så går det inte att låta bli att samla på varenda liten achivment även om jag egentligen inte vill. Det blir som en onlinespelsdrog, man spelar och farmar poäng/levlar fast man egentligen inte tycker det är roligt...

Sedan finns det också tusentals personer som älskar achivements och tycker att det är skitbra.

Ja det argumenterar jag inte emot Håller dock tummarna att Nintendo och Sony dock aldrig inför något liknande. Vissa PC-spel har ju börjat men eftersom det inte finns något "värde" i att göra alla achivments till tex HL2 så är PC än så länge ur fara

Har man så dålig självdisciplin att man inte kan hålla sig från att samla achivements trots att det är trist så bör man nog inte spela överhuvudtaget Det är ju inget krav att samla på det så det gör imo ingen skada...

Och gällande PS3 och Wii så kommer det ju ett liknande system till Playstation 3 där du vinner troféer istället för poäng och dessa kan du sedan visa upp i Home-lägenhet... förmodligen ännu geekigare, men jag ska iaf göra vad jag kan för att få en fin GTA4-trofé när Home släpps

Medlem

GTA måste ju vara världens bästa spel att ha achivements i. Man får ju mer att göra efter man har varvet det.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Orka regga sig hos MS... kan ingen copy+paste:a alla achivements i en spoilertag? tack.

ptr
Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av CastorFiber:

Orka regga sig hos MS... kan ingen copy+paste:a alla achivements i en spoilertag? tack.

word

Medlem

CTRL+C listan tack

Medlem

Off The Boat
Complete the first mission.
5
Locked

One Hundred And Eighty
In a darts game score 180 with 3 darts.
10
Locked

Pool Shark
Beat a friend at pool.
10
Locked

King of QUB3D
Beat the High Score in QUB3D.
15
Locked

Finish Him
Complete 10 melee counters in 4 minutes.
15
Locked

Genetically Superior
Come first in 20 singleplayer street races.
25
Locked

Wheelie Rider
Do a wheelie lasting at least 500 feet on a motorbike.
30
Locked

Gobble Gobble
Score 3 strikes in a row, a turkey, in 10-pin bowling.
10
Locked

Driving Mr. Bellic
Unlock the special ability of taxi.
10
Locked

Rolled Over
Do 5 car rolls in a row from one crash.
30
Locked

Walk Free
Lose a 4 star wanted rating by outrunning the cops.
50
Locked

Courier Service
Complete all 10 package delivery jobs.
10
Locked

Retail Therapy
Unlock the special ability of buying guns from a friend.
10
Locked

Chain Reaction
You must blow up 10 vehicles in 10 seconds.
20
Locked

One Man Army
Survive 5 minutes on 6 star wanted level.
40
Locked

Lowest Point
Complete mission "Roman's Sorrow".
5
Locked

Order Fulfilled
Complete all 10 Exotic Export orders.
10
Locked

Manhunt
Complete the most wanted side missions from the police computer.
15
Locked

Cleaned The Mean Streets
Capture 20 criminals through the police computer.
20
Locked

Fed The Fish
Complete the mission "Uncle Vlad".
5
Locked

It'll Cost Ya
Complete a taxi ride without skipping from one island to another.
5
Locked

Sightseer
Fly on all helicopter tours of Liberty City.
5
Locked

Warm Coffee
Successfully date a girl to be invited into her house.
5
Locked

That's How We Roll!
Unlock the special ability of helicopter.
10
Locked

Half Million
Reach a balance of $500,000.
55
Locked

Impossible Trinity
Complete mission "Museum Piece".
10
Locked

Full Exploration
Unlock all the islands.
20
Locked

You Got The Message
Deliver all 30 cars ordered through text message.
20
Locked

Dare Devil
Complete 100% of the unique stunt jumps.
30
Locked

Assassin's Greed
Complete all 9 assassin missions.
20
Locked

Endangered Species
Collect every hidden package in the game.
50
Locked

Under The Radar
Fly underneath the main bridges in the game that cross water with a helicopter.
40
Locked

Dial B For Bomb
Unlock the special ability of phoning for a bomb to be placed.
10
Locked

Gracefully Taken
Complete mission "I'll Take Her".
10
Locked

Liberty City (5)
After meeting all possible friends, the ones left alive all like you above 90%.
20
Locked

No More Strangers
Meet all random characters.
5
Locked

That Special Someone
Complete mission "That Special Someone".
10
Locked

You Won!
Complete the final mission.
60
Locked

Liberty City Minute
Complete the story missions in less than 30 hours.
30
Locked

Key To The City
Achieve 100% in "Game progress" statistic.
100
Locked

Teamplayer
Kill 5 players who are not in your team, in any ranked multiplayer team game.
10
Locked

Cut Your Teeth
Earn a personal rank promotion in multiplayer.
5
Locked

Join The Midnight Club
Win a ranked multiplayer race without damaging your vehicle too much and with damage enabled.
10
Locked

Fly The Co-op
Beat our time in ranked versions of "Deal Breaker", "Hangman's NOOSE" and "Bomb da Base II".
15
Locked

Taking It For The Team
Be on the winning team in all ranked multiplayer team games.
10
Locked

Top Of The Food Chain
Kill 20 players with a pistol in a ranked multiplayer deathmatch.
10
Locked

Top The Midnight Club
Come first in 20 different ranked standard multiplayer races.
20
Locked

Wanted
Achieve the highest personal rank in multiplayer.
20
Locked

Auf Wiedersehen Petrovic
Win all ranked multiplayer variations, all races and "Cops 'n Crooks", as both sides.
30
Locked

Let Sleeping Rockstars Lie
Kill a Rockstar developer in a ranked multiplayer match.
10
Locked

Medlem

Jag älskar achievements men jag tycker att de ska vara möjliga och rimliga att genomföra. Det där med att spela mot spelutvecklarna fallar på sin egen omrimligheten och är bara dumt. Tråkiga achievements bör heller inte finnas (t.ex. sådana som tvingar en att spela om hela spelet för att hitta en nål i en höstack typiskt för rpg-spel). Å andra sidan så är det lite dåligt i spel som Biohshock där man får hälften av alla achievments bara genom att spela igenom spelet en gång utan att anstränga sig särskilt...

Medlem
Skrivet av FZ:

utmärks av bragden "Let Sleeping Rockstars Lie"; spelare som över Xbox Live på ett eller annat sätt oskadliggör någon från Rockstars egen personal belönas med 10 poäng (vilka torde göra företagets anställda till hett villebråd).

Denna lär ju vara som "Meet Your Maker" achievementen till Guitar Hero 3. Att den skickas vidare, så det räcker att man möter någon som har mött någon som mött någon som vunnit mot en utvecklare för att få den.
Kommer nog bli en av de enklaste att få, t.ex. Meet Your Maker på GH3 är väldigt enkel att få, bara att vinna en match online så är chansen att man får den väldigt stor.

Källa: http://www.xbox360achievements.org/game/guitar-hero-iii/guide...

Medlem

Let Sleeping Rockstars Lie
Kill a Rockstar developer in a ranked multiplayer match.
10
Locked


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

HEHE


signatur

The only one: DutyEA

Medlem
Skrivet av Ishra:
Skrivet av FZ:

utmärks av bragden "Let Sleeping Rockstars Lie"; spelare som över Xbox Live på ett eller annat sätt oskadliggör någon från Rockstars egen personal belönas med 10 poäng (vilka torde göra företagets anställda till hett villebråd).

Denna lär ju vara som "Meet Your Maker" achievementen till Guitar Hero 3. Att den skickas vidare, så det räcker att man möter någon som har mött någon som mött någon som vunnit mot en utvecklare för att få den.
Kommer nog bli en av de enklaste att få, t.ex. Meet Your Maker på GH3 är väldigt enkel att få, bara att vinna en match online så är chansen att man får den väldigt stor.

Källa: http://www.xbox360achievements.org/game/guitar-hero-iii/guide...

Tror också det.
Samma som Beat Bizarre på PGR4.
"Defeat a PGR 4 team member on Xbox LIVE, or defeat anyone who's bested a PGR 4 team member."

Medlem

hah Assassin's Greed


signatur

B lup

Inaktiv

Tycker det är mkt underhållande med achievements, det blir ju lite mer mål att gör efter man klarat karriären

Medlem

achievements är inte fel.
men det är en fördel om det finns nåt som betyder nåt. och att visa vilka som finns, tycker väl jag är fel även om det skulle komma fram förr eller senare.

Inaktiv
Skrivet av TruB:

achievements är inte fel.
men det är en fördel om det finns nåt som betyder nåt. och att visa vilka som finns, tycker väl jag är fel även om det skulle komma fram förr eller senare.

Det är ju dom som är secret achievements som man inte ser vad dom betyder förrän man klarat dom

1
Skriv svar