Medlem
Tablets

Tänkte köpa en sån här till tösen i julklapp..Är den nåt bra? Hon vill främst ha den till att sitta och rita/färglägga inscannade teckningar. Vill inte köpa nåt "junk" då kan jag lägga pengarna på nåt bättre.
Notera att hon e 15 så det skall inte vara nån "leksak".
Wacom Graphire4 Studio A6: http://www.webhallen.com/prod.php?id=47372

Tacksam för feedback!!

Medlem

Själva tableten är bra. Det är snarare storleken på den som isf är frågan. Det är väldigt mycket en smaksak. Ska hon bara färglägga räcker A6, men vill hon rita är A5 en mycket populärare storlek. När man ritar inzoomat kan A6 räcka, men vill man kunna göra lite större drag och så så kan den kännas liten.
För 400:- mer får du A5 istället som jag skulle rekommendera mest generellt.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=47371
Alla Wacoms bord är bra, och Graphire fungerar utmärkt för alla, och skulle hon bli helt hooked så kan hon lätt sälja bordet och köpa intuos som är riktiga värstingar, men också ganska mycket dyrare. Intuos används främst av proffs och de utökade finesserna är inte så många, men det är ett bord som går snabbare att använda, tack vare fler knappar och så, men även hårdvaran är ju bättre, högre DPI och så, men som sagt, då får man vara på riktigt hög nivå om man ska utnyttja/märka av skillnaden.

Lycka till, och hoppas att hon blir nöjd.

Medlem

Najs julklapp, hon lär bli nöjd. Jag vete fan vad jag ska ge till min flickvän...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Tack för feedbacken. Vi beställde faktiskt den billigaste eftersom vi inte är helt säkra på om hon gillar att rita och färglägga på det här viset. Skulle väl tro att hon vill ha en större/värre tablet senare men det får man lösa då...

Medlem

De är lätta att sälja så skulle hon senare vilja uppgradera är det inga stora summor som går till spillo.
Det kan ju finnas en poäng i att testa med lite billigare först och skulle intresset vara så stort är det ändå inga stora summor.

1
Skriv svar