Inaktiv
Hårddiskproblem

För ett tag sen så köpte jag en ny hårddisk, en extern. Jag har inte haft några problem med den hittils, men nu när jag ska packa upp riktigt stora filer så säger den ifrån. Den säger att jag har för lite diskutrymme, vilket jag absolut inte har. När jag packar upp filer mellan 0-4gb så är det inga problem, men det är när det är filer större än 4gb som ska packas upp som det blir problem.

Tack på förhand


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Vilket filsystem använder du på din externa disk?

FAT32 klarar inte av så stora filer - byt till NTFS


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:

Vilket filsystem använder du på din externa disk?

FAT32 klarar inte av så stora filer - byt till NTFS

FAT32 använde jag visst, hur byter jag?


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Hmm... Finns ett program man kan göra det med rakt i windows tror jag... Har för mig ett en polare eller två gjort det... Minns tyvärr inte vad det heter...

EDIT: Denna kanske kan hjälpa:
http://www.aumha.org/win5/a/ntfscvt.php


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

1. First, back up your data. The conversion process almost always works flawlessly, but there is no point in taking the risk.
2. Click the <Start> button.
3. Click <Run>.
4. Enter "cmd" into the text field labeled "Open".
5. Click the <OK> button.
6. Enter the command "vol c:" to find the volume label for the C: partition.
7. Enter the command "convert c: /fs:ntfs" to convert the C: partition from FAT32 to NTFS.
8. When prompted, enter the volume label for the partition.

Jag känner mig dum nu men vad menas på punkt 8?

EDIT: Sen på en annan så står det såhär, samma sak typ, men funkar ju fram tills jag måste ange volymetikett.

To change from FAT 32 to NTFS file system for more stability, security and less fragmentation, open the command prompt and type:

Convert C: /FS:NTFS

"C" being the drive you wish to convert. Make sure there is a space between the C: and the foward slash (/). Once you press enter it will ask you for confirmation and press Y. Then press Y and enter once more to reboot.. This also works for windows XP Home.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

volymetikett/volumelabel är precis vad det låter som. hitta på något, vad som helst, bara det är under 11 tecken.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Fixat, tack för hjälpen


signatur

When I'm not here, people die.

1
Skriv svar