Nytt nätagg, hjälp fort tack!

Inaktiv
Nytt nätagg, hjälp fort tack!

Har köpt en del nya prylar

Core 2 Duo 2.13 (E6400
MSI 7900GTO 512MB
MSI Platinum mobo

har för övrigt 2 diskar och en dvd i datorn

ett nätagg på 360W, troligen Enlight

problemet är att jag ibland får feta grafikfel när jag spelar, misstänker att det beror på att nätagget är för klent då det blev värre när jag kopplade in disk nr2, dvs mindre power till resten av prylarna

även ibland vid uppstart så startar inte datorn riktigt, utan den "varvar upp" i 2 sek, dör o sen väntar man 2sek igen och då startar den av sig själv...

så fredag och orkar inte vänta en massa dagar på att beställa nytt agg från internets, så valet står mellan:
LC power 550W

och

Enlight ATX 2.0, 450W
The combined power on +5V & +3.3V: 145W max
The combined power on +5V, +3.3V, +12V1 & +12V2: 440W max

det andra hittar jag inga specs på

ca 650-700SEK kostar dom, finns dyrare här i Växjö för 1000-1200SEK men vet inte om jag behöver det (Nexus och Tagan nätagg)

tror ni att det räcker med antingen LC eller Enlight agget?

tacksam för snabbt svar!

Medlem

Ja det där borde räcka. Sitter själv på en liknande rigg med ett NorthQ 4775-500S 500W nätagg.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Vet egentligen inget om de nätaggen du väljer att köpa mellan. Dock om du nu har haft Enlight och tyckt att det har fungerat bra så skulle jag nog sattsat på det igen istället för LC, då du inte har den blekaste av vad du får.

Personligen hade jag inte köpt någon av dom. Nätagget är en av de viktigaste komponenterna i datorn så där vill jag inte snåla.

Sen angående Enlight 450w nätagg... så är det A på 12volts linan som är det viktiga att kolla inte volt/watt. Men tycker absolut 450w ska räcka om det är ett ok märke (vilket jag inte vet om det är). Annars får du gå på vad dom säger i butiken, förhoppningsvis vet dom vilka dom har haft mäst/minst strul med.

Svårt det där, men jag skulle köpa något jag kan lita på. Inte chansa.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

tack för era svar! nu vet jag vad jag ska göra

helst skulle jag ju bränna 1200SEK på ett fett nätagg men det har jag inga pengar till, inte efter min uppgradering

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

1,200???

Jaoooooooo det är normalt :heart:


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

då vet man att man får ett stabilt nätagg som också kommer att räcka lång tid framöver, min teori iaf

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

då vet man att man får ett stabilt nätagg som också kommer att räcka lång tid framöver, min teori iaf

Japps mer eller mindre iaf
Btw vad blev det för nätagg?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

ett flertal av de riktigt dyra nätaggen presterar bedrövligt. pris är ingen garanti för prestanda.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

ett flertal av de riktigt dyra nätaggen presterar bedrövligt. pris är ingen garanti för prestanda.

Nej det finns inga garantier någonstans.
Prestanda tester är bra att kolla på, men tar man dom stora kvalitets leverantörerna så som typ seasonic m.fl. så ligger det ju ofta över 1000-lappen och uppåt. Lite beroende på styrkan på agget.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

betalar man så mycket för något så okomplicerat som ett switchande nätagg till en normal pc är det något helt annat än prestanda man betalar för.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar