GTA 4:s animationsmotor Euphoria filmad

Medlem
GTA 4:s animationsmotor Euphoria filmad

Den är så grymt najs den motorn

Medlem

okej, seriöst ballt.
Hoppas det här ersätter ragdoll snart

Medlem
Skrivet av kozzak:

okej, seriöst ballt.
Hoppas det här ersätter ragdoll snart

Det lär den ju göra Fan va kul det kommer att bli med Euphoria Engine i GTA

Medlem

lustig film
ser fram emot fler titlar med det här, på tiden någon gjorde något åt den otroligt uttjatade och överanvända ragdollfysiken som inte alls är så tuff och "verklig"

Inaktiv

Väldigt imponerade, undrar hur mycket kraft det tar dock. Kanske bara klarar av ett par st personer samtidigt.
Ser fram imor ett mmo med sån här motor.

Medlem

Denna mptorn var riktigt tuff. Hoppas den funkar lika bra irl. Ang Ragdoll så suger den häst. Gubbarna flugger oftast som sprattel gubbar.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Euphoria är kung

Inaktiv

Jag trodde att The Force Unleashed använde Havok-motorn för fysik. Stämmer inte detta?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Denna mptorn var riktigt tuff. Hoppas den funkar lika bra irl. Ang Ragdoll så suger den häst. Gubbarna flugger oftast som sprattel gubbar.

Hellre ragdoll än dödsanimationer, man blir lagom trött när man ser 10 pers dö med exakt samma animationer för att sedan clippa genom marken.
Men euphoria verkar asgrymt!

Medlem
Medlem
Skrivet av dosman:

Jag trodde att The Force Unleashed använde Havok-motorn för fysik. Stämmer inte detta?

Jo, för fysik använder de havok men för animationer använder de Euphoria som skapar realtime animation. Väldigt revolutionerande och väldigt kul att leka med. Suttit flera timmar och lekt med gubbarna i Euphoria:D


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:

Jag trodde att The Force Unleashed använde Havok-motorn för fysik. Stämmer inte detta?

Jo, för fysik använder de havok men för animationer använder de Euphoria som skapar realtime animation. Väldigt revolutionerande och väldigt kul att leka med. Suttit flera timmar och lekt med gubbarna i Euphoria:D

Dom har även en tredje fysikmotor för allt material har jag för mig, hur det ska förstöras, om det ska förstöras, och i så fall på vilket sätt ^^ Såg någon film nyligen där dom diskuterade just det

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:

Jag trodde att The Force Unleashed använde Havok-motorn för fysik. Stämmer inte detta?

Jo, för fysik använder de havok men för animationer använder de Euphoria som skapar realtime animation. Väldigt revolutionerande och väldigt kul att leka med. Suttit flera timmar och lekt med gubbarna i Euphoria:D

Jaså, vart laddar man ner den?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:

Jag trodde att The Force Unleashed använde Havok-motorn för fysik. Stämmer inte detta?

Jo, för fysik använder de havok men för animationer använder de Euphoria som skapar realtime animation. Väldigt revolutionerande och väldigt kul att leka med. Suttit flera timmar och lekt med gubbarna i Euphoria:D

Jaså, vart laddar man ner den?

http://community.naturalmotion.com/

Medlem

euphoria var jävligt läckert indeed
undrar hur mkt processorkraft skiten vill ha bara

Medlem

Rubriken är fel, euphoria är ingen fysikmotor utan en automatisk animationsmotor med beteenden eller vad man skall kalla det.

Från deras faq
Q: Is euphoria a physics engine?
A: No, euphoria is not a physics engine.

FML
Medlem

Riktigt nice alltså. Åh man är sugen att dra ner och köpa sig ett Xbox 360 bara för att kunna spela GTA4 på tisdag!

Medlem

Ser ju riktigt fint ut det där, längtar tills jag får hem GTA4.

Inaktiv

Yeah, gillar denna film... Alla coola gubbar


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vill ha GTA IV till PC :evil:

Medlem
Skrivet av Xphome:

Vill ha GTA IV till PC :evil:

Det är bara att härda ut i 5 månader till!

Inaktiv

Så jäkla glad att detta används i gta 4, kommer göra det ännu roligare och dödandet mer varierat.

MFC
Medlem

galet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Xphome:

Vill ha GTA IV till PC :evil:

Aye! Jag får dock hålla till godo med 360-versionen...som har återuppstått för 3:e gången :\

Inaktiv

ser galet snygt/grymt ut XD....

Medlem

Såg spelet i går från en ps3 live streamat! Ser riktigt snyggt ut!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Spelet är fett kul ^^ Men det är lite överskattat måste jag säga :/

Medlem

kommer fysiken verkligen se ut sådär i spelet? isåfall kommer jag bli mäkta imponerad. men jag tvivlar på att det verkligen blir sådär. det vore för bra för att vara sant.

Medlem
12
Skriv svar