Ny burk, nått att ha?

Medlem
Ny burk, nått att ha?

Hej på er alla!

En polare ska köpa ny dator och han funderar lite på det här:

Athlon 64 3500+
250GB hdd - Serial ATA - 150
DVD Brännare
1GB minne
PCI Express x16 GF 7300 SE TurboCache (Jag tror att detta är ett riktigt budgetkort men han ska inte ha datorn till några tunga spel så, inte än iaf)
Mus
Tangentbord
7.1 ljud, intergrerat
Microsoft XP Media Center

7400:- med moms. Billigt eller asdyrt för detta paket. Tycker att det är rätt så ok pris men vad vet jag?!
Sen ska han ha en skärm oxå, 2500 med moms, så 9900:- klappat och klart.
Skärmen är en 19" LCD 8ms aktiv matris.

Lenkan

Inaktiv

lenkan jag kan garantera dig om du bara tittar vad www.komplett.se har för paketerbjudande så kommer du se att det är mycket billigare!

Medlem

Hmmm.... Nja, det är inte så mycket billigare faktiskt. Gjorde just ett paket som var istort sett detsamma, och visst paketet blir inte så farligt dyrt men sen ska man ha program, mus, tangentbord, bildskärm och sånt. Det blev 300:- billigare i slutet.
Men till graffekortet, funkar det någolunda eller ska han slå till på ett bättre? Han spelar som sagt inte mycket, datorn är väl mest till sonen som är 4½ år och han lirar nog inte så hårda spel han heller.

Inaktiv

Jag tycker han ska kolla på www.mrpc.se. Där får man en dator med 3800+ AM2, 7600GT, 1GB ram för 6999:-, eller 3800+ 939, 1600Pro, 1gb ram för 5850 kr. Båda är mycket bättre än den du föreslog. Dock ingår inte XP då.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Min dator > din dator.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=401790&...

Edit: kanske ska tillägga att jag bara tog godtyckliga minnen och moderkort. De kan bytas ut mot samma pris och andra om man känner för det.

Inaktiv

Eller: Mr.PC "G10 Complete" AMD Athlon64 3800+/ 1024MB DDR/ 250GB/ ATI Radeon X1600PRO 256MB/ DVD-brännare/ 19" LCD 4ms!/ Windows Xp Home för 9990 kr. Dessutom har de bra service. Är grymt trevliga att ha att göra med!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Min dator > din dator.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=401790&...

Edit: kanske ska tillägga att jag bara tog godtyckliga minnen och moderkort. De kan bytas ut mot samma pris och andra om man känner för det.

Det där paketet saknar dock mjukvara, samt att skärmen har ingen DVI-ingång, bara VGA, vilket imho inte är det bästa om man ändå köper TFT.

Inaktiv
Skrivet av RAMMESTUSS:

Det där är jävligt dyrt ja.

Börjar nästan tro att du jobbar för Mr.PC paddan:D

Haha ja jag ska kräva några procent av Mr PCs intäkter snart tror jag :P.
När men allvarligt, det är en bra deal. Som sagt är de mycket trevliga och har inga problem att hyffsa till priser på tillbehör osv. Jag fick ett lite lägre pris än vad det skulle blivit, och en polare fick rätt bra pris på mus och musmatta. Dessutom skickar de med en påse godis :D.

Jag är supernöjd med dem, så självklart gör jag reklam :D.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Karmalicious:

Min dator > din dator.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=401790&...

Edit: kanske ska tillägga att jag bara tog godtyckliga minnen och moderkort. De kan bytas ut mot samma pris och andra om man känner för det.

Det där paketet saknar dock mjukvara, samt att skärmen har ingen DVI-ingång, bara VGA, vilket imho inte är det bästa om man ändå köper TFT.

nä, mjukvaran hamnade utanför märker jag. oops.

Nåja, poängen var mest att det lätt går att plocka ihop ganska mycket bättre datorer för ungefär samma pris.

Jag har skärm med både VGA och DVI och märker ärligt talat ingen skillnad oavsett vad jag kör, men det kan säkert ha med olika skärmar och allt möjligt att göra.

Medlem

Tackar för alla svar!!
Ska lägga fram argumenten till han som ska köpa datorn. Får se vad det blir! Han lurar iaf på det paketet som jag skrev ovan. Ihopsatt och klart med alla program osv..

Inaktiv

Då blir han ju blåst om han jämför med det paketet jag föreslog som bestod av: dator, skärm, tngentbord, mus, XP och allt installerat. Allt betydligt bättre än det du skrev längst upp.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Hm. Eller så kollar du på Siba. Fick min dator för 7500kr, med program, tangetbord, mus. I den är det AMD A64 X2 3800+ Dual Core, 1024MB Ram, 250GB HDD, X1300 256mb(blah). Sen en skärm på Elgiganten för 2000kr. Kan inte bli billigare.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar