Inaktiv
GF 8800 GTS

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327331

Någon som äger ett sådant ?

Bra?


signatur

"Hit me!"

nj
Medlem

XFX gör bra kort, det jag kan minnas som ska ha varit rätt standard som negativt med deras olika serier är att fläktarna kan ha varit lite väl högljudda dock. Dock så verkar de använda en standardkylare för 8800-korten, iaf till att börja med, så den bör väl inte vara värre än någon annan tillverkares (som då inte valt att satsa på egen kylning).

Efter en snabb titt på recensionen Komplett länkar till så verkar det negativa vara; We feel disappointed with the XFX bundle or lack there of. When you are outlaying so much money on a graphics card, you think you could at least get some PCI Express power connectors. We double checked with local companies and they confirmed that none are included ? please fix this issue quickly, XFX.

Medlem

wth? kontakter måste de ju slänga med. Det var det snålaste.

nj
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

wth? kontakter måste de ju slänga med. Det var det snålaste.

De är inte ensamma, en kompis köpte ett MSI 7600GS för AGP, det följde med diverse kablar för TV-ut och HDTV, men någon strömkabel fanns inte så långt ögat kunde nå :/

Medlem

haha... ja, bilhandlare kanske skall börja med att sälja nyckeln separat..

Medlem
Skrivet av DAJJA:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327331

Någon som äger ett sådant ?

Bra?

Kommer ha ett den 27de , i'll let you know then


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

har beställt mitt oxo väntar ivrigt på det


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

jag tror jag väntar på r600 med 2 gig minne

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

jag tror jag väntar på r600 med 2 gig minne

http://www.mobile-review.com/phonemodels/ericsson/image/r600....


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av david_dellblom:

jag tror jag väntar på r600 med 2 gig minne

http://www.mobile-review.com/phonemodels/ericsson/image/r600....

HAHAH !


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

jag tror jag väntar på r600 med 2 gig minne

R600 kortet "stöder" upp till 2 gig minne, det finns dock inte en chans att dom kommer släppa kortet med 2 gig, kortet skulle kosta över 10000 om så skulle vara fallet.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jag kan säga att jag beställde det här kortet i samband med mitt nya datorbygge, beställde allt i lördags från komplett, levererades på onsdagen.

Efter en hel del testande och klämmande så kan jag säga att det fungerar alldeldes utomordentligt. Det tyngsta jag testat hittills är NWN2 med allt maxat och res 1600x1200 och det gick runt på 50-80 FPS.

Burken består utav 2 gig RAM, XFX 8800 GTS, Intel Core2Duo 2,4 GHz och lite annt smått och gott.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jag kan säga att jag beställde det här kortet i samband med mitt nya datorbygge, beställde allt i lördags från komplett, levererades på onsdagen.

Efter en hel del testande och klämmande så kan jag säga att det fungerar alldeldes utomordentligt. Det tyngsta jag testat hittills är NWN2 med allt maxat och res 1600x1200 och det gick runt på 50-80 FPS.

Burken består utav 2 gig RAM, XFX 8800 GTS, Intel Dual2Core 2,4 GHz och lite annt smått och gott.

Mellanare

Hur ser värmeutvecklingen ut för kortet när du maxar? Hur varmt blir kortet för dig?

Medlem
Skrivet av Groggy:

Hur ser värmeutvecklingen ut för kortet när du maxar? Hur varmt blir kortet för dig?

I standard surfar-runt-lite-och-inte-spelar-något-mode så ligger det runt 51 grader Celsius, maxar grafiken i Neverwinter Nights 2 med allt på max så ligger den runt 63 grader Celsius.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Groggy:

Hur ser värmeutvecklingen ut för kortet när du maxar? Hur varmt blir kortet för dig?

I standard surfar-runt-lite-och-inte-spelar-något-mode så ligger det runt 51 grader Celsius, maxar grafiken i Neverwinter Nights 2 med allt på max så ligger den runt 63 grader Celsius.

Mellanare

Har du då Grafikkortsfläken på max, den går ju att ställa in i Forceware vad jag förstått på dessa kort?

Medlem
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Groggy:

Hur ser värmeutvecklingen ut för kortet när du maxar? Hur varmt blir kortet för dig?

I standard surfar-runt-lite-och-inte-spelar-något-mode så ligger det runt 51 grader Celsius, maxar grafiken i Neverwinter Nights 2 med allt på max så ligger den runt 63 grader Celsius.

Mellanare

Har du då Grafikkortsfläken på max, den går ju att ställa in i Forceware vad jag förstått på dessa kort?

Har den på automatisk justering.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Mina 8800gtx ligger på runt 70-75 när jag kör 3dmark eller liknande, det är ju inga svala kort direkt....Har också fläkten på automatisk

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av david_dellblom:

jag tror jag väntar på r600 med 2 gig minne

R600 kortet "stöder" upp till 2 gig minne, det finns dock inte en chans att dom kommer släppa kortet med 2 gig, kortet skulle kosta över 10000 om så skulle vara fallet.

HAHAH!Quadro FX4000= 50000kr så 10tusen är ganska rimmligt i det fallet!

http://se.pricerunner.com/computing/components/graphics-cards...
Finns grisigare priser


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

du kan inte jämföra varken quadro eller firegl med standardkort. de förra kostar betydligt mer av helt andra anledningar än att de har massvis med minne.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

köpte mitt nu för några veckor sen, fast då kostade den 4200 hehe


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Ni som köpt det, är det värt pengarna? Har funderat på ett 8800 i en ny dator till våren


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

absolut, är sjukt nöjd faktist och den var mycket tystare än vad jag trodde. längre ljud nivå än mitt förra vilket var ett ATI x850xt. Alla spela flytter på högsta grafik (kör på 1240*1024) och det är mycket snyggare.

Rekomenderar (:

Vad täntke du mer mata in den nya datorn med ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Tomzi:

absolut, är sjukt nöjd faktist och den var mycket tystare än vad jag trodde. längre ljud nivå än mitt förra vilket var ett ATI x850xt. Alla spela flytter på högsta grafik (kör på 1240*1024) och det är mycket snyggare.

Rekomenderar (:

Vad täntke du mer mata in den nya datorn med ?

Mystiken tätnar, jag har ett ATi X850XT nu as well

Vad som hamnar med i den nya datorn får plånboken bestämma. Ett grafikkort med stöd till DX10 blir det dock definitivt även om jag måste hugga av ena armen
En dubbelkärnig CPU och +2GB i minne står också högt på agendan.

För tillfället är jag otroligt frustrerad över att jag inte kommer kunna köra Rainbow Six: Vegas (SM 3.0), och att jag antagligen får det i julklapp >_<

Förresten, vad har du för skärm om du kör på 1240*1024? (länk?)


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

skrivfel förmodligen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe okej jo de är tråkigt det var ena aledningen varför jag bytade kort (8800gts har SM4 så de bör räcka ett tag), Jag sitter med en Samsung SyncMaster 940b


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av PaddanL:

skrivfel förmodligen.

Wot ?:P


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Ja jag har aldrig sett nån skärm som kör 1240x1024, som SkarZnik frågade om. Felskrivningen var alltså att du skrev en siffra fel vilket förbryllade SkarZnik.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

ah OJ. 1280 var det :P****


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Nja, eftersom jag är inte är helt hemma på teknik så fick jag för mig att du kanske hade en sån där "liggande" monitor när du skrev den upplösningen.

För övrigt funderar jag på allvar att köpa en 32" plasma TV att koppla till datorn, tror ni det skulle bli problem när man spelar då vad gäller upplösningen?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

12
Skriv svar