Men fan då! Tips tack...

Medlem
Men fan då! Tips tack...

Fick ny PC nyligen...

AMD x2 +5200
2GB DDR2
X1900XT 512

... första gången jag körde 3dmark05 fick jag
ca:10870, första gången jag körde 3dmark06 blev det ca:5700 ... då var båda hårddiskarna mer eller mindre tomma... och det kördes med nyinstallerade 6.10 drivisar... plus att jag laddat ner och ominstallerat amd drivisar för CPU ... och skaffat dualcore optimizer ....

Nu typ 10 dagar senare har jag lagt in ca 180GB , installerat codecs ( ace mega codec pack) och lagt in en del program och har även lekt lite lätt med
overdrive i catalyst command center men lagt ner det...

Körde båda 3dmark igår och fick följande resultat:
05: 9700
06: 4800

.... wtf?

Installerade om drivisar och så och det hjälpte lite... upp till 10200 / 5300 .... men i båda 3dmark så är fps:en helt instabil jämfört med förut.. den flyger upp och ner .... sitter på jobbet nu o skall hem o pula senare... tänkte kolla ifall någon har förslag på vad jag skall göra för att förbättra situationen... funderade på att det kanske ger lite hjälp om man defragmenterar ... men eftersom jag lagt in allt från scratch så borde allt ligga så fint o packat det kan.. fast jag kommer ju testa iallafall..

Annars... ? Why the probs?

Medlem

En defragmentation kan vara på sin plats. har också nyligen installerat om windows och körde en defrag med perfectdisk. Funkar bättre än en ren installation. Defragga naturligtvis efter jag installerat de spel jag spelar och alla drivisar.


signatur

Allvarligt talat!

nj
Medlem

Någon process som ligger och äter upp en massa CPU/minne? 3DMark har jag för mig var rätt känslig för att ha en massa program påslaget i bakgrunden när man körde, bästa var att köra med en "ren" uppstart av Windows, där man stängt av i stort sett alla program.
Hade du några problem direkt efter du installerat AMDs processordrivrutiner och/eller dual core optimizer?

Ace Mega Codec Pack har väl iaf lite problem med iaf F.E.A.R enligt kommentarer i en annan tråd här på forumet, att den dessutom är löjligt bloatad med codecs som gör samma sak gör den imho inte bättre (precis som K-Lite, vore trevligt om folk som satte ihop codec packs hade minsta aning om vad de egentligen slänger ihop).
Kan personligen varmt rekommendera CCCP (deras officiella hemsida verkar vara död just nu, dock nyaste versionen på andra sidan jag länkat till) som codec pack tillsammans med Real Alternative samt QuickTime Alternative som codecs, har ännu inte stött på någon mediafil som den "trippeln" inte klarat av att spela upp i valfri spelare.

Inaktiv

Presterar datorn sämre i spel? Om inte: Använd dig av första reslutatet du fick vid jämförelser och skryt med polarna


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag förstår inte det här.... 3dmark06 får jag 5721 helt oklockat... och det är jag ju väldigt nöjd med efter vad som hänt nyligen..

3Dmark05 ligger o lallar runt 10400 just nu så det är väl visserligen också ok men att jag får 300 sämre med officiella drivisar än med dem som kom med datorn känns lite skumt ... aja..

Men i vilket fall så är det fortfarande hur FPS:en hoppas väldigt mycket i 05:an ... känns som att det skulle kunna vara ett lätt värmeproblem..har nämligen fasadrenoveringe på lägenhetshuset så det är ju en del extra damm som flyger runt... fast 06:an borde inte ge bättre resultat nu isåfall... argh!

Aja... lär väl behålla det som det är nu så får ni gärna tipsa mer om ni vill.. har laddat ner omegadrivisar fast nu när jag fick dessa resultat så får de ligga som backup ifall det blir skumt igen...

Tar fortfarande gärna emot tips o råd, men tack så länge!

edit: det var visst med overdrive på ... så nu utan gav det 5488 i 06:an... inte "all the way"... men får duga..

1
Skriv svar