Ninja Gaiden Black

Robot
Ninja Gaiden Black

Moderna konsoler är uppkopplade. Tillverkarna får därmed möjlighet att kränga gamla spel igen. Det tre år gamla Xbox-liret Ninja Gaiden gör återentré på 360, vi kollar in hur mycket spelvärde du får för 1200 MS-poäng.


FZ recenserar Ninja Gaiden Black

Motivera gärna trean i betyg lite mer, recensionen känns i sig väldigt hyllande så den är oväntad. Är det för att grafiken är last-gen, eller vad?

Inaktiv

Peak: detta är FZ.se vad hade du väntat dig? Hade spelet släppts till PS3 så hade det varit minst en 4:a i betyg.

Har själv spelat igenom Ninja Gaiden Black och ger det en femma.

Medlem

Hmm.. för att vara ett xbox spel: 5/5 utan minsta tvekan.

Medlem

Jag spelade aldrig NGB till gamla xbox, utan köpte det till min x360. Jag tycker att spelet förtjänar 5/5 trots att det har några år på nacken. Svårighetsgraden bidrar ju bara till att man uppskattar spelet mer; när man klarar av att döda den där jävla bossen efter 20 försök så är man verkligen nöjd med sig själv!

Medlem

Jag spelade forsta ninjagaiden till xbox, och akte pa sa mycket stryk sa det var helt otroligt, nagra ar senare sa fick jag Ninja Gaiden Black, hade hort att det skulle vara svarare och mer balanserat, sa jag gav mig pa det igen... Det man kan saga om ninjagaiden er att det er ett fruktansvert tight spel, som er ett rent mesterverk i mina ogon for att vara ett XBOX1 spel.

Kontrollerna er helt makalost tighta, och borjar man grotta ner sig lite sa upptacker man vilket djup det finns jag mnear kolla in den her guiden t.ex som behandlar spelets stridssystem, helt sick: http://www.gamefaqs.com/console/xbox/file/928401/39056

dom har verkligen lagt ner mycket tid pa spelet, jag sager som sa att det er valdigt svart stundtals, men det er som ett gammalt gott spel ska vara, de ska vara svart men om du klurar ut vilka tekniker som fungerar mot vad o.s.v sa gar det lite lettare, fruktansvert bra spel om ni fragar mig, men so msagt manga ganger, man antingen elskar eller hatar det, och detta ofta p.g.a svarighetsgraden.

har sjalv bara klarat det pa "vanlig" svarighetsgrad, det rakte bra for mig, men riktigt kul.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Själv hade man trott på en 4:a men kan förstå att det kan vara svårt för den oerfarne
Well det är helt otroligt kul spel och som SorbP säger, mycket fighting alternativ dock har jag nog inte provat hälften av dom mer än 1 gång ^^

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Peak: detta är FZ.se vad hade du väntat dig? Hade spelet släppts till PS3 så hade det varit minst en 4:a i betyg.

Har själv spelat igenom Ninja Gaiden Black och ger det en femma.

Vilken värld lever du i?
De flesta multiplat spel recenseras på Xbox 360 exempelvis... sedan så har de gett väldigt få (med rätta) högt betyg på PS3.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Redaktör
Skrivet av viktorelius:

Peak: detta är FZ.se vad hade du väntat dig? Hade spelet släppts till PS3 så hade det varit minst en 4:a i betyg.

Du menar att vi favoriserar PS3? Annars brukar vi få klagomål på att vi inte ger den maskinen tillräckligt med uppmärksamhet. Vilket även hörs om andra plattformar emellanåt.

Man kan uppenbarligen aldrig göra alla nöjda.


signatur
Medlem

Ett av mina favoritspel på gamla boxen, ruggit kul imo

Inaktiv

Jag är bra på spel, men jag får alltid råpisk av de där jäkla ninjorna. Det är heller inte som att utvecklarna gör det enklare för en då de i det förra spelet åtminstånne medvetet placerade sparpunkterna på de jobbigaste ställena, 5 minuter innan en väldigt svår boss och 10 minuter efter.

(Vet inte om detta fortfarande är sant i Ninja Gaiden Black, men det var så i det första spelet)

Inaktiv

// Tomba.

Jag menar verkligen att ni favoriserar vissa konsoler framför andra. PS3 absolut! Sättet ni favoriserar är huvudsakligen indirekt genom att undergräva större 360 släpp. Wii favoriseras kanske ännu mer. Du håller inte med? ok men ett färskt exempel:

Super mario kart. Ett storspel från Wii. Ni tar in och recenserar det. Ni ber om ursäkt för det låga betyget och bedyrar att ni gjorde ert yttersta för att tänka om.

Att jämföra med Blue Dragon och Lost Oddesy. Två storspel från MS som båda sågades rätt rejält. Drog ni hem polarna på Blue dragon fest? Inte det nä.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Peak: detta är FZ.se vad hade du väntat dig? Hade spelet släppts till PS3 så hade det varit minst en 4:a i betyg.

Har själv spelat igenom Ninja Gaiden Black och ger det en femma.

Du BEHÖVER inte hänga här om du tycker det är orättvist.

Personligen litar jag mer på recenenter än någon fanboy.

Medlem

klart det bästa som hänt konsolen,

Medlem
Skrivet av viktorelius:

// Tomba.

Jag menar verkligen att ni favoriserar vissa konsoler framför andra. PS3 absolut! Sättet ni favoriserar är huvudsakligen indirekt genom att undergräva större 360 släpp. Wii favoriseras kanske ännu mer. Du håller inte med? ok men ett färskt exempel:

Super mario kart. Ett storspel från Wii. Ni tar in och recenserar det. Ni ber om ursäkt för det låga betyget och bedyrar att ni gjorde ert yttersta för att tänka om.

Att jämföra med Blue Dragon och Lost Oddesy. Två storspel från MS som båda sågades rätt rejält. Drog ni hem polarna på Blue dragon fest? Inte det nä.

Suck....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Redaktör
Skrivet av viktorelius:

Jag menar verkligen att ni favoriserar vissa konsoler framför andra. PS3 absolut! Sättet ni favoriserar är huvudsakligen indirekt genom att undergräva större 360 släpp. Wii favoriseras kanske ännu mer. Du håller inte med? ok men ett färskt exempel:

Super mario kart. Ett storspel från Wii. Ni tar in och recenserar det. Ni ber om ursäkt för det låga betyget och bedyrar att ni gjorde ert yttersta för att tänka om.

Att jämföra med Blue Dragon och Lost Oddesy. Två storspel från MS som båda sågades rätt rejält. Drog ni hem polarna på Blue dragon fest? Inte det nä.

Blue Dragon fick en fyra i betyg... Det och Lost Odyssey är rollspel, ej gjorda för socialt sofflirande. Det är däremot Mario Kart, och Wii i stort, så den jämförelsen känns rätt märklig. Den ska snarare jämföras med recensionerna av GH II och GH III - vi testade dem både ensamma och med polare. Samma sak blir det med Rock Band (så fort vi får ett svenskt releasedatum).

Ärligt talat känns din kritik konstig. Om det är något vi brukar kritiseras för så är det att vi är för välvilliga mot Xbox 360, att vi recenserar för många spel till den konsolen jämfört med de andra. (Vilket beror på att det släpps väldigt många bra spel till den, men det är en annan historia.)


signatur
Medlem

Ninja gaiden verkar vara lite gay.

Medlem

hmm, var väl i stort sett en av de bästa titlarna till xbox förra generationen? Borde väl ha fått ett lite bättre betyg möjligtvis, men kanske jämfördes lite med nyversionen av spelet som släpptes till ps3an förra året.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Motivera gärna trean i betyg lite mer, recensionen känns i sig väldigt hyllande så den är oväntad. Är det för att grafiken är last-gen, eller vad?

Tycker också det är märkligt, trean känns inte alls motiverad. S

Sedan tycker jag det konstigt att "Stundtals väldigt svårt" är ett minus. Just den formuleringen syftar ju på att ett svårt spel skulle vara ett sämre spel. Är ju en av charmerna med spelet ju.

Skulle jag recensera Ninja Gaiden black idag jämfört med dagens spel hade det kanske blivit en fyra, fast annars är det en femma för mig.

Inaktiv

// Tompa.

Poängen var snarare tonen i Mario Kart recensionen - ni bad ju förtusan om ursäkt för att spelet inte fick bättre betyg!

Jag vet. Lägg till ett Z till ninja gaiden black släppet (iofs så borde det låga priset rendera ytterliggare ett Z) och kalla det skadekontroll.

Mvh

Inaktiv
Skrivet av tavener:

Ninja gaiden verkar vara lite gay.

Jag hoppas att du läser det som Ninja Guyden/Guiden och inte Gayden.

Ninja Gaiden Black är tveklöst det bästa spelet det Xbox 1.

För att spela spelet med din gamla Gi som du har i chapter 1, håll in L+R och tryck A när du väljer New Game.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Att jämföra med Blue Dragon och Lost Oddesy. Två storspel från MS som båda sågades rätt rejält. Drog ni hem polarna på Blue dragon fest? Inte det nä.

Blue dragon förtjänade inte det betyg det fick här på FZ om jag ska vara helt ärlig, det är ett väldigt mediokert Jrpg och lost odyssey fick det betyget det förtjänade(dåligt optimerat, väldigt sterotypisk story och karaktärer om man någonsin rört ett Jrpg förut).
Tacka att det fortfarande släpps Jrpgs till ps2an.

Inaktiv

/Drunken_moneky_boxer

Jepp både Lost odessy och Blue dragon var besvikelser - liksom mario kart - men det var inte poängen med mitt inlägg.

Medlem

Fattade aldrig varför folk gillar detta skräpspel, en sunkig Tenchu titel är ju mer Ninja och mer underhållande.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Går vell att spela !:S


signatur

The only one: DutyEA

Inaktiv

Ja, varje genre har sin flock av beundrare ^^
Det är inte alla som gillar Flygsimulatorer men som sagt, det är inte heller alla som gillar Thomas di Leva

Avstängd

Hatar verkligen såna här spel, inget att spela tycker jag.

Medlem

Ninja reflex, och nu det här?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Alla som säger att Ninja Gaiden är skit spel säger så bara för de suger på spelet

Medlem

Ninja Gaiden är guld värt :heart:. Längtar till Ninja Gaiden 2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar