Speltoppen vecka 16

Medlem
Speltoppen vecka 16

Sims 2 yey!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.

Vad spelar de för roll, det är fortfarande PC'n som är störst på listan. Förstår inte vart du vill komma med din kommentar då den inte spelar någon roll, det är var som säljer som spelar roll


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.

Vad spelar de för roll, det är fortfarande PC'n som är störst på listan. Förstår inte vart du vill komma med din kommentar då den inte spelar någon roll, det är var som säljer som spelar roll

Ord!

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.

Vad spelar de för roll, det är fortfarande PC'n som är störst på listan. Förstår inte vart du vill komma med din kommentar då den inte spelar någon roll, det är var som säljer som spelar roll

Har det ingen betydelse att det är äldre spel? Det ger iallafall mig en signal att nyare spel är inget att till PCn. Eller att dom mesta är online spel som inte påverkas av piratscenen.

Ge det ett par år så kommer vi inte så något mer än onlinespel och Sims exp nummer 56 till 160 på listan från PC sidan.

Grymt att se det otroligt repetitiva och dåligt portade Assassins creed högt upp på listan.

Medlem
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

Detta är den svenska listan, ett land där PC spelandet fortfarande är stort. Sveriges försäljningssiffror spelar tyvärr inte så stor roll i det stora.

Många som verkar ha svårt att acceptera att PCn bara står föra lite drygt 10% av all spelförsäljning.

Känns som om jag skriver detta varje vecka, men är alltid någon som ska skrika "TITTA PCn ÄR INTE ALLS DÖD!"

Medlem
Skrivet av Noken:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

Detta är den svenska listan, ett land där PC spelandet fortfarande är stort. Sveriges försäljningssiffror spelar tyvärr inte så stor roll i det stora.

Många som verkar ha svårt att acceptera att PCn bara står föra lite drygt 10% av all spelförsäljning.

Känns som om jag skriver detta varje vecka, men är alltid någon som ska skrika "TITTA PCn ÄR INTE ALLS DÖD!"

Finns inga försäljningssiffror som även tar med all försäljning av PC-spel online, är rätt säker på att PC omsätter betydligt mer än vad folk tror.
Fråga Valve hur många spelköp som går igenom dem tex.

Medlem

Asså... "The Sims 2: Kök & Badrum"? Varför ligger en sådan sak på topplistan? Det är för f*n KÖK OCH BADRUM! Varför skulle någon överhuvudtaget vilja köpa sånt skräp? Nej, f*n va bra att Mario Kart klådde det iaf.

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.

Vad spelar de för roll, det är fortfarande PC'n som är störst på listan. Förstår inte vart du vill komma med din kommentar då den inte spelar någon roll, det är var som säljer som spelar roll

nej det är vad som är roligt som spelar roll, inte vad som säljer imo

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av LannY:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Kartraith:

50% av topplistan är PC spel, PCn är död my ass.

De flesta av dessa är gamla spel.

Vad spelar de för roll, det är fortfarande PC'n som är störst på listan. Förstår inte vart du vill komma med din kommentar då den inte spelar någon roll, det är var som säljer som spelar roll

nej det är vad som är roligt som spelar roll, inte vad som säljer imo

Word.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

ptr
Medlem
Skrivet av Zerpent:

Asså... "The Sims 2: Kök & Badrum"? Varför ligger en sådan sak på topplistan? Det är för f*n KÖK OCH BADRUM! Varför skulle någon överhuvudtaget vilja köpa sånt skräp? Nej, f*n va bra att Mario Kart klådde det iaf.

man fråger sig ju vad som är nytt med tanke på att det gick väl att ha både kök och badrum redan i första sims

Medlem

Ha! Wc3 med expansion ligger på plats 8 resp. 9 på pc-listan. Det bevisar vilket grymt spel det är.
För övrigt så känns det som att det ligger något i vad follk säger, pc'n är definitivt döende som spelmaskin. Iaf att döma av utbudet av nya bra spel.:\


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Hur kan mario kart komma på topplistan, det är ett av det tråkigaste spelen jag har spelat detta året.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Själv spelar jag i huvudsak spel på PC, när jag inte är på resande fot och då med min PSP, och tycker att det fortfarande kommer många bra spel. Visst hör man att PC'n är döende och man märker att spelutvecklare går över till de andra konsollerna men det är fortfarande bäst, imo, att spela spel på PC. Och som folk säger så baseras de här sifforna nog inte på sådant som säljs via tex Steam eller liknande.

PS. Det är läskigt att säga dator för PC'n eftersom det på ett sätt faktiskt är datorer i alla konsoller


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Inaktiv

Bara jag som blev lite förvånad av att Transformers: The Game på 360 går så bra ? Oo

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Hur kan mario kart komma på topplistan, det är ett av det tråkigaste spelen jag har spelat detta året.

Jag tycker precis tvärtom.
Ett av årets bästa spel!

Inaktiv
Skrivet av marcus_w:

...
PS. Det är läskigt att säga dator för PC'n eftersom det på ett sätt faktiskt är datorer i alla konsoller

Efter infiltrationen så reser dom sig och nukar Maxis förhoppningsvis.

Medlem

Jag vet vad som kommer ligga etta vecka 17.... hehe

1
Skriv svar