Haze (multiplayer)

Medlem

ser väll okej ut, säkert skoj


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drevlin:

De som säger att de inte tycker att grafik är viktigt i spel finner jag aningen konstigt. Jag säger inte att det är viktigare än gameplay, men ändå en viktig del i spelupplevelsen. Det visuella, alltså det du ser på skärmen, är ändå den främsta feedbacken du får genom spelet och om det inte är tilltalande så blir naturligtvis spelupplevelsen lidande.

böcker vs film?
böcker sägs, om man är "duktig" på att läsa låta leva dig in mer i boken än vad en film nånsin kan göra.
text baseraderollspel som man körde för flera år sen var hemskt roliga för att inte tala om super mario.

så varför kör jag spel idag med grafik alls? för att grafiken kan ha en funktion. som i oblivion för att ta en rpg, där kan man i första person svinga svärdet mot monster och smyga omkring på ett helt annat sätt än om jag satt och skrev in commandon.

Jag förstår inte om du håller med mig eller argumenterar mot mig. MUDs känns lite orelevanta i diskussionen, då de ersatt den visuella feedbacken med text och jag pratar naturligtvis om spel som HAR grafik.

Jag tror absolut att folk kan leva sig in i olika medium som inte har någon visuell feedback men eftersom vi nu pratar om ett medium där majoriteten av spel just HAR visuell feedback hoppas jag att diskussionen "Grafik vs gameplay" dör ut snart för den är så urbota dum. Vem fan var idioten som satte dessa två i olika ringhörnor?

Ett bra spel har bra grafik och bra gameplay.
I övriga fall kan det vara ett kul spel men det är fult eller ett snyggt spel som är tråkigt. För att spelet ska bli bra anser jag att det ska ha båda. Grafiken ska hjälpa Gameplay och vice versa, och just därför anser jag att "Grafik vs gameplay" är dumt.

Ett snyggt spel är inte fetmånga polys med 5 biljoner surface shaders utan ett spel där grafiken hjälper en komma in i spelupplevelsen.
It's as simple as that.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drevlin:

De som säger att de inte tycker att grafik är viktigt i spel finner jag aningen konstigt. Jag säger inte att det är viktigare än gameplay, men ändå en viktig del i spelupplevelsen. Det visuella, alltså det du ser på skärmen, är ändå den främsta feedbacken du får genom spelet och om det inte är tilltalande så blir naturligtvis spelupplevelsen lidande.

böcker vs film?
böcker sägs, om man är "duktig" på att läsa låta leva dig in mer i boken än vad en film nånsin kan göra.
text baseraderollspel som man körde för flera år sen var hemskt roliga för att inte tala om super mario.

så varför kör jag spel idag med grafik alls? för att grafiken kan ha en funktion. som i oblivion för att ta en rpg, där kan man i första person svinga svärdet mot monster och smyga omkring på ett helt annat sätt än om jag satt och skrev in commandon.

Ett bra spel har bra grafik och bra gameplay.
I övriga fall kan det vara ett kul spel men det är fult eller ett snyggt spel som är tråkigt. För att spelet ska bli bra anser jag att det ska ha båda. Grafiken ska hjälpa Gameplay och vice versa, och just därför anser jag att "Grafik vs gameplay" är dumt.

Ett snyggt spel är inte fetmånga polys med 5 biljoner surface shaders utan ett spel där grafiken hjälper en komma in i spelupplevelsen.
It's as simple as that.

Pratar inte du om art direction? Tycker det är väldigt dumt att kalla det "grafik".

Medlem

Största problemet med spel som satsar på grafik är att dom glömmer bort andra delar. dom hypar grafiken över allt annat och det är sen det enda man får, Crytek har lyckats med det här 2 gånger med båda farcry och crysis. så jag tittar aldrig efter ett spel som har bra grafik. om det är bara det enda folk pratar om eller det som folk skriver om i reviews då är det tillräckligt för att jag ska sluta titta efter spelet. visst det tilltalar att även tekniken inom grafik går framåt men det är inte så jäkla viktigt då det inte måste vara nextgen grafik.

så gameplay vs grafik, jag anser att det är en ganska relevant fråga då det finns spel som har skit snygg grafik men sen i slutendan inte har mycket att stå på utöver.

när jag lirar bf2 kör jag på nästan lägsta grafiken för det är bara kul i början. jag ser hellre att det flyter till 100% än att jag ska får see snygga reflectioner i vattnet.

Wii?

grafik gör inte spelet.

12
Skriv svar