Banpaket till CoD 4 landar på torsdag

Robot
Medlem
Banpaket till CoD 4 landar på torsdag

Varför får vi pc spelare delta i såna här godingar?

Inaktiv

Finns det några mappacks till pc? Har ingen som helst koll på detta fast att jag lirar cod 4 dagligen =P

Medlem

Jo, vore inte helt fel om de dök upp nya banor till PC-versionen.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Dom har förmodligen inte hittat nått vettigt sätt att skydda banorna till pc-versionen så att man inte kan kopiera över dom till vilken CoD 4-installation som helst och sen lira dom på nätet.

Medlem

Och du tror att om banorna kommer till pc så kommer de kosta?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Och du tror att om banorna kommer till pc så kommer de kosta?

Säkert billigare att bara släppa dom än att försöka fixa nått kopieringsskydd och nån grejj som checkar vilka banor man har när man connectar till en server.

Redaktör

Det har ryktats om att paketet ska släppas också till pc, men för någon vecka sen var svaret från utgivarhåll att de inte kommenterar saken. Med andra ord: inget officiellt besked, den som lever får se.


signatur
Medlem
Skrivet av Henkebenke:

Finns det några mappacks till pc? Har ingen som helst koll på detta fast att jag lirar cod 4 dagligen =P

Community baserade mappacks finns, samt custom maps. Bara att söka på deras forum.

Släppa/Färdiga kartor börjar oftas med [Release] som trådnamn.
http://www.infinityward.com/community/forum/index.php?board=4...

Finns några riktigt grymma/snygga kartor gjorda av vanligt folk, dock så finns det oxå många skit kartor, tyvärr.

Angående officiella mappacket från Infinity Ward (den som nyheten gäller)... Det enda vi vet än sålänge är att den kommer, men dock inte när. Först o främst ska dem utse vinnarna från deras interna map tävling.

I nedanstående tråd så har Infinity Ward lagt ihop [W.I.P] (Work In Progress) samt [Release] (Släppta/Färdiga) kartor. Bara att kolla igenom och leta bland djungel av kartor. Som sagt vissa är riktigt grymma såsom kartorna Burg, Forsaken Indutry, Matroska (för att nämna några). Gäller bara att leta i deras forum.

Enjoy!

nj
Medlem

Om man ska tro på det 402 skriver i sin blogg (han arbetar som community manager hos IW) så är det tänkt att Variety-paketet ska släppas till pc med, dock så sitter problemet i distributionen, det klagas även en hel del i det officiella forumet för CoD4 till pc om bristen på information och risken att paketet ska kosta, dock så är väl kostnaden till Xbox 360/PS3 dels pga Microsoft/Sony (vill minnas att MS "tvingade" någon utvecklare att ta betalt för ett paket de ville släppa gratis om jag inte minns fel då, samt var lite upprörda på Epic när de släppte ett gratis paket till GoW).

Det ska iaf släppas en officiell community map pack från IW:s sida, de hade en tävling igång som var tänkt att vara avslutad den 31 mars, dock så har de fortfarande inte löst alla problem kring lagar runt om i världen för de användarskapade banorna, men att döma av 402:s blogg så ska det snart vara på gång.
Så minst ett banpaket borde dyka upp till pc inom en närmre framtid, även om det kanske inte just blir Variety-paketet.

Medlem

Helt rätt nj, du förklarade det lite mer in på detalj. Dock av de kartor som redan finns, så kan man lätt göra en mappack redan nu. Finns riktigt bra kartor som folk har gjort. Såg nånstans en snubbe som la upp ett sådant packet, ska se om jag kan hitta tråden.

EDIT: Japp, hittade den nu, nedan finner ni de bästa custom kartorna än så länge.

http://www.infinityward.com/community/forum/index.php?topic=3...

Enjoy!

Medlem

tragiskt att discusionerna ska gå in på att det ska kosta att få nya kartor till spelet spelet är mycket enformigt idag olika speltyper ger inte mycket nytt hoppas att det snart släpps nys stora banor och att det blir ett slut på det här pratet om att allt ska kosta. en hel expansion hade varit trevligt med massa nya vapen, perks samt kartor det är helt klart värt några hundra lappar, men inte! några enstaka kartor.

Tack för mig.

P.S. spelar enbart COD4 på PC.

Inaktiv

fan va skoj, har inte lirat CoD 4 på ett tag nu men nu fick jag genast upp suget igen

Medlem

To little to late imo. Spelar hellre MGO betan i helgen (om den kommer igång nån gång) samt på tisdag kommer GTA. IW hade chansen och kunde släppt packet till PS3 samtidigt som XBOX, nu får dom skylla sig själva.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Sjukt att man måste betala för att ladda ned banor. Jag har ju ändå köpt spelet.

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Sjukt att man måste betala för att ladda ned banor. Jag har ju ändå köpt spelet.

Nu ska vi se, du tycker alltså inte de ska ha betalt för sitt arbete? Sen när blev spelutveckling välgörenhet?

Du har betalt för spelet och fick det också. Nu har det fortsatt arbeta på extramaterial och ska givetvis även ha betalt för det. Inget snack om saken.
Att man ibland kan få gratismaterial till spel är en bonus och inte nått man kan kräva som många tycks tro.

Medlem

Är det endast dubbel xp på ps3 versionen av spelet?

Medlem

Nån mer än jag som läste "barnpaket"? =P


signatur
Medlem

oh nu kommer cod igång igen, fan va pepp ja blev nu

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Nån mer än jag som läste "barnpaket"? =P

Hehe jag med faktiskt

Medlem

2008-04-22 22:22
Tomas Andersson

haha 2222222222.... men iaf...:) On topic.. Sämst att man ska behöva betala men asså är detta bara till ps 3? PC då?

Medlem

Kan vi inte få en ny SP-kampanj istället...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

De maps som nu kommer till PS3 X360 kommer INTE att komma till PC. Däremot kommer en officiel mappack gjorda av amatörer komma till PC så småningen om.

1
Skriv svar