Age of Conan = guld

Medlem

Var med i betan och blev inte alls imponerad, kanse ger det en chans till om en sex månader när dom kanse fixat till det lite mer.

Inaktiv

Tyckte PvP Betan i helgen var kul! Givet köp nu nästa månad

Medlem

Jag tippar på att AoC kommer att bli en hit faktiskt. Inte pga att det är det bästa mmorpg liret utan pga att det är det enda realistiska liret som kan utmana oss wow-utråkade-grabbar. Sen att spelet har en 18 års åldergräns är ju bara för underbart!

- hrm.. grabben.. eh.. du ser lite ung ut.. haru legg?

- Va jiddrar ru om gubbjävel!?! Det är ju förfan ett spel!

- Pysen.. det står här "för vuxna av vuxna".. så kippa till Konsum och snatta lite bugg nu va.

ps. Nu har jag inte tagit med WH online i beräkningen, detta då det inte lär gå guld de närmaste tiden.

edit: Jag förbokade spelet när den npc prostituerade frågade mig om jag var sugen på att komma till det bästa horhuset i hela stan.

Som sagt; För vuxna, Av vuxna. 8)


signatur

living let die

Inaktiv
Skrivet av artist:

edit: Jag förbokade spelet när den npc prostituerade frågade mig om jag var sugen på att komma till det bästa horhuset i hela stan.

Som sagt; För vuxna, Av vuxna. 8)

Hahaha låter ju asballt! Kanske blir att pröva detta spelet iallafall.

Medlem

Jag blev riktigt besviken när jag testade det nyligen och har svårt att tänka mig att de skulle ta en stor bit av WoWs 10 miljoner konton.
Att de bara har 3 kulturer att välja på när man gör en karaktär stör mig något enormt också ; kan jag inte vara ninja vill jag vara viking, och kan jag inte vara viking vill jag vara sjörövare - i AoC kan jag bara vara Romare, Skotte eller Egyptier...

Inaktiv
Skrivet av Saxit:

Jag blev riktigt besviken när jag testade det nyligen och har svårt att tänka mig att de skulle ta en stor bit av WoWs 10 miljoner konton.
Att de bara har 3 kulturer att välja på när man gör en karaktär stör mig något enormt också ; kan jag inte vara ninja vill jag vara viking, och kan jag inte vara viking vill jag vara sjörövare - i AoC kan jag bara vara Romare, Skotte eller Egyptier...

Finns ett vollybolls spel där du kan lira pirater vs ninjas.. Vi andra är rätt så nöjda med realistiska kulturer

För övrigt tror jag AOC komemr bli super grymt Kommer nog spela det i många år hehe

Medlem
Skrivet av Rave:
Skrivet av Saxit:

Jag blev riktigt besviken när jag testade det nyligen och har svårt att tänka mig att de skulle ta en stor bit av WoWs 10 miljoner konton.
Att de bara har 3 kulturer att välja på när man gör en karaktär stör mig något enormt också ; kan jag inte vara ninja vill jag vara viking, och kan jag inte vara viking vill jag vara sjörövare - i AoC kan jag bara vara Romare, Skotte eller Egyptier...

Finns ett vollybolls spel där du kan lira pirater vs ninjas.. Vi andra är rätt så nöjda med realistiska kulturer

För övrigt tror jag AOC komemr bli super grymt Kommer nog spela det i många år hehe

Vad jag klagar på är att där bara är 3 "realistiska" kulturer. Du kan inte spela en karaktär från Vanaheim eller Asgard (viking), du kan inte spela någon från Khitai (ninja, eller nåja... nästan iaf), och du kan inte spela Zingaran (sjörövare) fast du börjar på en ö.
Du kan inte ens spela någon från The Black Kingdoms fast de områdena används mycket i novellerna.
Aquilionier, Cimerier och Stygier är allt man har att välja på.

Det som gör Conans värld så bra är att Howard lyckades föra ihop olika kulturer på ett så bra och någorlunda trovärdigt sätt.
Men det saknas helt i AoC.

Inaktiv
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Rave:
Skrivet av Saxit:

Jag blev riktigt besviken när jag testade det nyligen och har svårt att tänka mig att de skulle ta en stor bit av WoWs 10 miljoner konton.
Att de bara har 3 kulturer att välja på när man gör en karaktär stör mig något enormt också ; kan jag inte vara ninja vill jag vara viking, och kan jag inte vara viking vill jag vara sjörövare - i AoC kan jag bara vara Romare, Skotte eller Egyptier...

Finns ett vollybolls spel där du kan lira pirater vs ninjas.. Vi andra är rätt så nöjda med realistiska kulturer

För övrigt tror jag AOC komemr bli super grymt Kommer nog spela det i många år hehe

Vad jag klagar på är att där bara är 3 "realistiska" kulturer. Du kan inte spela en karaktär från Vanaheim eller Asgard (viking), du kan inte spela någon från Khitai (ninja, eller nåja... nästan iaf), och du kan inte spela Zingaran (sjörövare) fast du börjar på en ö.
Du kan inte ens spela någon från The Black Kingdoms fast de områdena används mycket i novellerna.
Aquilionier, Cimerier och Stygier är allt man har att välja på.

Det som gör Conans värld så bra är att Howard lyckades föra ihop olika kulturer på ett så bra och någorlunda trovärdigt sätt.
Men det saknas helt i AoC.

Håller inte alls med. FC har gjort ett fantastiskt jobb med att följa REH:s lore. Expansioner lär komma med nya "raser" och nya delar av Hyboria.

Inaktiv

Orkar inte med denna fantasy längre. Jumpgate Evolution, "rrready for ssserrvice!"


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

*väntar på att förhandsbokningen ska omvandlas till ett paket*


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ser fram imot detta spel, vart lite besviken när jag lirade pvp betan, mest pågrund av den dåliga fpsen med mitt 8600gt, men det är väl inte att skylla på FC.

Hursomhellst det var lite obalans i klassystemet och spelet crashade ganska friskt, men sen måste man ha i åtanke att pvp betan var en egen klient skild ifrån den vanliga betan som hade strippats på delar av spelet förrutom pvp delen och en liten försmak av hur spelet börjar.. Detta kan ju resultera i ett buggigt spel då det inte var orginalet.

Men ser fram imot släppet som fan, pvp i sig var svinkul speciellt som assassin, me nden behövs slipas lite, men det tvivlar jag inte på att funcom klarar av, och till alla er som tappat hoppet efter betatestning, kolla på hur wow såg ut i början och se hur det ser ut nu, är ju sjukt mycket ändringar och klassbalansering, kommer aldrig komma ett mmorpg som inte behöver balanseras i klasserna, det är bara att uthärda och rapportera in till FC det ni tycker behövs fixas..

ses i Hyboria.. :heart:


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem

En expansion kommer tydligen att innehålla vikingar av något slag...

http://www.warcry.com/articles/view/interviews/4811-Age-of-Co...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Sedan när har Age of conan någonsin påstått sig vara främjande för casuals? varför kan man inte njuta av ett spel även om det är lvls om man är en casual player? o.o undrar seriöst det -.-

"Funcom har uttryckligen sagt att spelet även ska kunna spelas av personer som inte kan lägga ner så många timmar som många mmorpg-spelare gör."

Levels i MMO:s är hursomhelst ett jävla otyg. Jag har ingen lust att viga mitt liv åt ett spel bara för att kunna leka med de stora grabbarna.

Trots detta (och givetvis avsaknaden av full loot, riktig PK, thieving skills m.m.) verkar dock AoC vara ett riktigt bra lir. Om de bara fixade en server där det faktiskt svider att dö (adrenalin, tack!) skulle jag ge det en chans direkt.

Medlem

När blir det öppen beta?

Medlem
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Sedan när har Age of conan någonsin påstått sig vara främjande för casuals? varför kan man inte njuta av ett spel även om det är lvls om man är en casual player? o.o undrar seriöst det -.-

"Funcom har uttryckligen sagt att spelet även ska kunna spelas av personer som inte kan lägga ner så många timmar som många mmorpg-spelare gör."

Levels i MMO:s är hursomhelst ett jävla otyg. Jag har ingen lust att dedicera mitt liv åt ett spel bara för att kunna leka med de stora grabbarna.

Trots detta (och givetvis avsaknaden av full loot, riktig PK, thieving skills m.m.) verkar dock AoC vara ett riktigt bra lir. Om de bara fixade en server där det faktiskt svider att dö (adrenalin, tack!) skulle jag ge det en chans direkt.

Men var hittade du att Funcom har sagt detta(rakt från the horses mouth)? Tror inte att du ljuger men för mig låter det som ett försäljar knep som ALDRIG har gått ihop me MMOs genre.
Wow gjordes också casual friendly ett antal gånger och det vet i fan om det någonsin blev.
Sen kan man ju ha olika åsikter om lvls, men man behöver ju faktiskt inte bli max lvl efter dom första 2 veckorna. Lvla upp din karaktär över ett halv år istället, spelet försvinner inte.

Medlem

WoW är löjligt casual friendly i jämförelse med föregående generations MMO's. 4 timmar Molten Core raids i veckan boohoo, DAoC hade 12 timmar nonstop Master Level raids. Fixa gear i arena/pvp - svårt? inte alls! 1-2 timmar i veckan and thats it, DAoC igen? flera dagars camping i icke-instanced zoner med rarespawn mobs och halva servern som motspelare.

Folk förstår verkligen inte hur pass mycket lättare MMO's har blivit efter WoW, och det är just därför WoW har 10 miljoner subscribers.

I övrigt förstår jag mig inte på folks mentalitet, so what om du inte är först till max leveln, spelet försvinner inte så fort någon är bättre en dig. Spela i din egen takt istället för att tävla mot folk som du varken kan slå eller ens bryr sig om att du slår dom.

Medlem

Spelet är grmyt"! den öppna betan är det de där 500 nycklarna det står om på hemsidan :/ det är ju löjligt lite isf :/

Medlem

yay! Jag hoppas att färdiga spelet funkar bättre än vad helgens pvp beta gjorde, fast de förklarade ju att det va mycket gammalt i den. Min dator pallade inte med den iallafall, vore trist om jag inte skulle kunna spela det när det väl kommer LOTRO funkar utmärkt så vore ju märkligt, och andra sidan är min dator uråldrig.

Men detta kan nog bli kul!

Inaktiv

fInT


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Fick mitt 8800GTS 512 idag, flyter finfint i 1600x1200 ed inställningar på HIGH, detta med en processor på 4200+ oklockad sen 3 gig ram. Innan detta (7950gt 256mb) flöt det sämre på 1280x1024 å NORMAL, så grafikkort är väldigt viktigt.

Inaktiv

Om det ovanstående stämmer, angående grafikkort, får nog jag gå och gömma mig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Yay nice news.. iaf något o göra på sommaren då man har inget o göra=)

Inaktiv

Kan nog också säga att spelet är hyfsat krävande för grafikkortet, visst kunde man smyga omkring med allt på max. Men to.m med ett 9800GX2 så blev det lite släp i bilden.

Medlem

Jag har är ny dator så den klarar det:P alla snacka om lagg under PVP Weekend. Det hade inte jag iaf:P 8800GTX 760 mb,. 4gb 800mhz, Core2Duo E8650 eller vad den heter på 3Ghz. 1650x1050 allt MAX med 16x AA. Flyter fint, har ejtetat FPS men inget lagg iaf FAN VA jag längtar:P hoppas man kommer över en open beta key.

Inaktiv
Skrivet av Puffin:

WoW är löjligt casual friendly i jämförelse med föregående generations MMO's.

Vad snackar du om? Har du spelat Ultima Online? DAoC representerar knappast "gamla generationens" MMOG:s särskilt bra.

Medlem
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Puffin:

WoW är löjligt casual friendly i jämförelse med föregående generations MMO's.

Vad snackar du om? Har du spelat Ultima Online? DAoC representerar knappast "gamla generationens" MMOG:s särskilt bra.

Word, dock vill jag inte se nån klanka ner på Ultima Online, det var före wowsnorungarnas tid, och folk tror att att Mounted combat, husbyggande och öppen pvp är nåt nytt i genren.

Nej fan tacka vet jag Felucia i Ultima Online, UO handlade det endast om skills, ingen jävla utrustning, jag kunde springa runt med min Warrior helt naken och fortf pvpa grymt, dock skulle man vara mage i UO warrior var inte så komplicerat..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Puffin:

WoW är löjligt casual friendly i jämförelse med föregående generations MMO's.

Vad snackar du om? Har du spelat Ultima Online? DAoC representerar knappast "gamla generationens" MMOG:s särskilt bra.

Jo det gör det, skulle nästan säga att WoW är 4e generationen MMO's.

Medlem

Ultima Online är då bästa mmorpg som har kommit. synd att det blev sämre när dom delade upp det i pve å pvp världen. Alla andra mmorpg bygger på UO synd att dom dagens utvecklare inte törs ha samma spelsätt som UO.. Som typ att man kan ta all gear från folket man dödade

Pansarknekt

Håller mig till WoW. Min polare o jag har fått en hord av kompisar o lira det så orka byta just nu.
För övrigt är horde i magen ett aslol guildnamn. Hade vi inte lirat på en RP server just nu hade vår guild haft namnet Och du tror du e Horde?.


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av X|Rolando:

En expansion kommer tydligen att innehålla vikingar av något slag...

http://www.warcry.com/articles/view/interviews/4811
-Age-of-Conan-Q-A-Mitra-s-Method-Talks-to-Funcom-s
-Shannon-Drake

LoL Nej skulle inte tro det

"Shannon Drake: Let's just say I'd experience what my English ancestors experienced when Vikings came a'raiding if I went downstairs and said "Hey guyz, what's in the expansion?" about now. ;)"

Han säger ju att skulle han fråga expansion-teamet något om expansionen, så skulle han få sina fiskar varma.


signatur
123
Skriv svar