Medlem

Bra recension, men kan inte säga att jag själv har råkat ut för varken buggar eller lagg. Vet inte vad ni kan ha hittat för version av spelet, en tidigt beta? Utländsk så att WIIet tror att du sitter i japan och blir knäpp?

Medlem

Jag, flickvännen, mina två bröder samt min bäste vän satt en helnatt med dricka och snacks och lirade, vi garvade, blev griniga, skrattade och hade en riktigt trevlig tillställning med detta spel, vissa av oss föredrog rattarna, de andra nunchucken+weemote, sen hade vi även en classic controller och 2st N64 kontroller, att spelet ens stödjer alla dessa, samtidigt, helt otroligt, och felfritt funkade det också.
Förövrigt inga som helst lagg, inga buggar what so ever, bara ren och skär körglädje, enda jag tycker är stöd för nedladdning av gamla/nya banor i framtiden borde tillkomma :).
Jag håller inte med recensenten, men jag tycker ändå det var en bra recension.
Over and out


signatur

Retro.

Medlem

Fick med Mario Kart:Double dash när jag köpte Game Cube, det ligger fortfarande inplastat...

Nä det har lockar inte speciellt mycket, recensionen va dock helt ok.

Medlem

Nu börjar fanboysen skrika indeed.
Vadå rata ner på Wii Wheel sådär? Den fungerar förvånandsvärt bra!! Spelets kvalité i sig bidrar till sämre betyg ok, men det är ändå spelglädje i topp och repris värde!

Medlem

Det här spelet äger!

brosan köpte det och vi har kört 3 kvällar i rad.
Online läget äger inga buggar för min del.
recensenten hade förmodligen ganska stor otur med alla buggar, Jag har inte dragits med en enda!

KoP
Medlem
Skrivet av neonille:

Ratten är gjord av plast???
Ehhh.. ja vad skulle den annars vara gjord av...titan????

Tror fz mera syftar på att ratten är "plastig".. dvs undermålig och billigt skräp man hade klarat sig utan.

Medlem

Jag har aldrig varit med om något lagg eller problem med att hitta motståndare. Har spelat mot en hel del som heter "guest" också så jag antar att 2 pers på samma konsol kan möta ensamma spelare över nätet. Tråkigt att det inte funkade lika bra för recensenten. Jag hade nog blivit lika arg och satt ett ännu sämre betyg fastän spelet egentligen är jävligt kul

Medlem

Jag förstår inte hur någon kan tycka det är försvarbart att släppa ett spel som inte utvecklats ALLS på 12 år!? Mario Kart 64 är tydligen fortfarande Next-Gen.

Medlem

Tycker online-läget fungerar riktigt bra, både själv och med en kompis, hittar folk hela tiden.. Dock håller jag med om att det blivit lite löjligt med powerupsen, när det är 12 spelare inne så är det totalt krig på ett vanligt race

Om man kör 2 spelare och får den där bläckfisken på sig så påverkas ju båda spelarna av det pga att den kladdar ner hela skärmen..

Medlem

Äntligen en sida som vågar göra en riktig recension istället för att ge bra betyg på grund av att det är överhypat. Så här skrev jag om spelet på en annan sida:

Vilket otroligt dåligt spel, dom har inte fixat nått av det jag stört mig på i alla tidigare Mario Kart, antar att serien ska vara så här dålig. Saker som är dåliga är det kassa catch-up-systemet som gör att när man leder för man bara bananer och skölpaddor, var är alla turbo-grejer när man ligger först?

En annan sak är hoppandet som fortfarande inte förbättrats sen jag störde mig på det i Mario Kart 64, hoppar man i en nedförsbacke, exempelvis i dom branta jävlarna i gruvbanan så är det ändå som att det är en fast höjd ovanför banan man ska befinna sig. Hoppar man högst upp i en nedförbacke borde man flyga långt ut och få ett riktigt långt fall men icke, dom har valt att man ska sitta fast i marken istället.

Synd att det enda bra spelet i genren, Crash Team Racing inte fått nån värdig uppföljare, där snackar vi om spel med finesser och som det krävdes lite mer av än att sladda lite i en sväng för att få turbo.

Medlem

Håller med om mycket, att straffa spelare som är duktiga är rent korkat (blå skal osv.) Ain i singelplayer är heltigenom rutten och obalanserad.
I min mening är de onlineläget som räddar, inte haft några av de problem som ni beskriver, har spelat nätter mornar och udda tider utan problem att hitta motståndare. dessutom imponerande smidigt.

Tack för en opartisk artikel, de verkar kräva en pcspel sajt för att få läsa en rättvis recension..

Medlem

vill bara tillägga att de tidigare spelen endast innehållit 16banor, de verkar va genomgående i recensioner att man rackar ner på retro banorna.. hade de varit bättre om nintendo hållt sig till 16nya och struntat i retro innehållet?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag förstår inte hur någon kan tycka det är försvarbart att släppa ett spel som inte utvecklats ALLS på 12 år!? Mario Kart 64 är tydligen fortfarande Next-Gen.

Du vet att det finns ett Mario kart till gamecube va?

Håller med resten av recensionen, tycker många i denna tråd borde fråga sig själva. Visst det kanske är kul en kväll eller två med ett par polare. eller sitta någon gång själv. Men är det verkligen en titel som tilll Snes där man lirade det i år efter det släpptes? Förstår verkligen inte hur folk i denna tråd kan ge det 5/5, en perfekt titel -.- Men som sagt, sin åsikt har man ju rätt till.

Medlem

Plastig ratt alltså? Den är ju väldigt hållbar, och ger en mycket bättre känsla än bara med Wiimoten. Annars är Nunshuck + Wiimote optimalt!

Medlem

Hunden skrev: "Vilket otroligt dåligt spel, dom har inte fixat nått av det jag stört mig på i alla tidigare Mario Kart, antar att serien ska vara så här dålig. Saker som är dåliga är det kassa catch-up-systemet som gör att när man leder för man bara bananer och skölpaddor, var är alla turbo-grejer när man ligger först?"

Om man skulle kunnat få det skulle de flesta erfarna spelarna varvat nybörjarna hur lätt som helst.

Medlem

Körde detta hos en kompis med några andra, fan vad kul det var när man kommer in i spelet lite, även om jag var absolut sämst (de andra har växt upp med Mario Kart)... MKT bättre än Double Dash

Medlem

Jag har spelat rätt mycket både online och offline med en polare och kan inte heller påstå att det varit några större problem. Men betyget är rättvist. kanske 3.5. Det finns många störiga grejer och det är inte kul när man som etta någon meter från mål träffas at ett ledarskal (blått) ett rött skal eller en blixt, eller ännu värre en pow. Vilket resulterar i att man hamnar nästan sist.

kör man kasst och ligger sist så är man förmodligen kass och det skall ju knappast straffa ledaren med ett blått skal eller annat "fusk"


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Körde detta hos en kompis med några andra, fan vad kul det var när man kommer in i spelet lite, även om jag var absolut sämst (de andra har växt upp med Mario Kart)... MKT bättre än Double Dash

Är du 30 och hänger med fjortisar hehe.

Eller har du som jag. Inte ägt en konsol sedan snes. för typ 13 år sedan. hoppas för övrigt att de släpper "mario kart snes" snart på Virutal console. Det var ett grymt spel


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Jag har spelat rätt mycket både online och offline med en polare och kan inte heller påstå att det varit några större problem. Men betyget är rättvist. kanske 3.5. Det finns många störiga grejer och det är inte kul när man som etta någon meter från mål träffas at ett ledarskal (blått) ett rött skal eller en blixt, eller ännu värre en pow. Vilket resulterar i att man hamnar nästan sist.

kör man kasst och ligger sist så är man förmodligen kass och det skall ju knappast straffa ledaren med ett blått skal eller annat "fusk"

Det blåa skalet kan jag hålla med om, men det går ju att undvika mer eller mindre? Bara NR1 som får det på sig, det röda skalet går att undvika lätt (ha ett grönt skal eller en banan bakom karten). Pow är ju inge problem heller, bara köra igång. Det man lätt hamnar sist av dock är det blåa skalet, men gäller att man tänker ut bara..

Edit: Glömde nått, att undvika Pow = va i luften! Sedan blixten, att undkomma blixten behövs "stora svampen", där du blir stor.

En stor eloge för att ni gav spelet en extra chans - det är få som gör sådant.

Medlem

Jag tycker att Nintendo borde kunnat ta sig runt all orättvisa något smidigare. Man kunde infört olika klasser Online också, likt 50 - 100 - 150cc. Där de högre klasserna var mer inriktade på skicklighet, dvs. mindre Blixtar, Blåskal och annan skit som förstör.

Ungarna som hellre vill använda sig av sånt kan puttra runt i 50 klassen och leka med varandra. Visst, spelet är inget racingspel i den bemärkelsen, utan mer ett lattjospel, men nog kunde väl utvecklarna tänkt på dem som faktiskt vill rejsa..

Tycker att betyget är i överkant, men man får väl ha målgruppen i åtanke!

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Jag tycker att Nintendo borde kunnat ta sig runt all orättvisa något smidigare. Man kunde infört olika klasser Online också, likt 50 - 100 - 150cc. Där de högre klasserna var mer inriktade på skicklighet, dvs. mindre Blixtar, Blåskal och annan skit som förstör.

Ungarna som hellre vill använda sig av sånt kan puttra runt i 50 klassen och leka med varandra. Visst, spelet är inget racingspel i den bemärkelsen, utan mer ett lattjospel, men nog kunde väl utvecklarna tänkt på dem som faktiskt vill rejsa..

Tycker att betyget är i överkant, men man får väl ha målgruppen i åtanke!

Det går ju att ta bort blå skal i lokal multiplayer iaf.
Det + att ta bort datormotståndarna när man kör 4st gör att det blir mycket roligare imo.

Inaktiv

Om man skulle ta bort alla coola powerups skulle det fort bli ett tråkigt racing spel. Jag som gillar utmaningar har inget imot att straffas lite hårdare när man ligger etta. Det är oftast max ett blått skal per bana vad jag märkt och man förlorar inte så mycket när man träffas av ett sånt. Dom andra skalen kan enkelt blockas och pow och blixt träffar alla utan den som skjuter tror jag. Har spelat mycket wifi och det har funkat rätt bra. Har inte haft några problem att hitta folk varken när jag kört själv lr med en kompis.Lagg har jag inte känt av det minsta men har därimot fått ganska många disconnects. Rätt irriterande när man ligget etta i ett 12spelar match så förlorar man rätt mycket rating på en diss.Det jag har o klaga på nu när jag kört ett tag ska väl vara banorna i sig. Dom flesta är väldigt enkla att köra och rätt enformiga efter ett tag. Skulle oxå vart bra med lite fler multiplayer modes än bara vanligt och battle.
Varför inte med tex 10lopp per bana eller elemination(sista man i mål försvinner varje lopp).
4,5/5 i betyg. bästa hitills till wii.

Medlem

Tycker nog att lite av kritiken är oförtjänt.

alla tidigare mariokatspel har haft 16 banor, så också detta. Att du sen får med ytterligare 16 gamla borde ju ses som ren bonus (även om vissa snesbanor kunde piffats upp lite på den grafiska sidan).

Och att sen klanka ner på ratten känns lite väl mycket va?
vad kostar spelet jämfört med andra nya spell till wii?
det ligger i exakt samma prisklass, och då medföljer en liten platsbit som ger dig ett extra konrtollsätt utan extra kostnad.

Lets face it, hur många konsolspel kan stoltsera med 4 olika sätt att styra spelet? det är bara att välja vilket som passar dig bäst.

Dock håller jag med i kritiken om de nya power-upsen, och trakkaseringen av ledaren.

Men på det hela taget skulel jag iaf ge det en 4/5.

Medlem

Lite tråkig läsning.. lät som att du letade fel, men alla får tycka som dom vill jag ger det endå 4/5 :>

PaZ
Medlem
Skrivet av John:

Tack för den konstruktiva kritiken.

Flera av er förstår inte riktigt varför jag klagar på att det följer med gamla banor, eller varför jag klagar på att det följer med en plastratt.

Allt har en kostnad och jag menar att kostnaden för att ta fram ratten (enligt Wikipedia testades 30 olika varianter) eller att gräva upp gamla banor borde i stället ha lagts på att skapa nytt innehåll i spelet.

Som jag nämner i slutet av spelet så är jag helt medveten om att det finns en klick människor som kommer älska Mario Kart Wii, men jag är inte en av dem och det är ingen av dem jag testat spelet med heller. Det var tillräckligt för mig för att jag skulle känna mig bekväm med att sätta en trea, som faktiskt betyder "Bra spel", inte "Dåligt spel".

Jag tror att för de allra flesta är 16 retrobaner bättre än 1-2 nya banor (det tar enormt mycket mer resurser att skapa banor från scratch) som alternativet hade varit. Jag är mario kart-älskare, men hade ändå inte spelat spelen till GBA, DS eller GCN, och då är de ju som nya för mig.

Jag skulle nog ge spelet 3,5 men det betygssteget har ni ju inte

Inaktiv

Skulle ge det en 3a. För mycket upprepning och dåligt att man får skitvapen när man ligger först. Sen är det för enkelt, så gott som alla gånger vann man.

Medlem

Det bästa vore om de la in allt som variablar. Ta bort/lägg till de powerups man vill ha = alla nöjda! Bra spel, dock aningen upprepande. Retrobanorna kunde som sagt piffats till alternativt slängt in ännu fler!

Inaktiv

Har ärligt talat inte stött på nåt lagg överhuvudtaget när jag kört online...
inga buggare eller frysningar heller..

men tycker dock att man blir lite små irriterad på alla powerups som man blir bombad med ibland..

Men mario kart är mario kart, bäst alltså

Medlem

jag tycker att spelet är helt ok dock inte alls lika doligt dom double dash var i början. Tycker fan nästan att det är snyggare, nya powerupsen är skittråkiga, tycker dock att det är bra att de har backat till den gamla varianten av att ha skalen runt sig när man får 3st. Alldeles för mycket flaxa upp och ner i rankerna för mig, man kan ligga etta för att sedan få en sneträff in i en vägg och BAM nån är framme med nått skal och så är man 12 för att sedan få två ultrabra powerups i rad och vara etta igen, rince and repeat. 3/5 känns korrekt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

123
Skriv svar