Diablo 3 presenteras 1:e maj?

Medlem
Skrivet av phobic:

... men ser inte riktigt hur spelet skulle funka om man gör exakt samma saker i 2an fast med bättre grafik. inte direkt nyskapande

Det kanske är en av anledningarna till att du inte jobbar med att göra spel (gissar jag).
Jag menar det är ju blizzards jobb att komma på hur man skulle kunna göra en uppföljare på diablo serien ifall dom nu vill det, och jag är rätt säker på att dom skulle kunna göra det bra ifall dom vill.

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Monocryl:

Blizzard är inte utgivare, det är en utvecklingsstudio, utgivare är Vivendi/Universal.

Sen kan man ju bara hålla med om att det är wikikunskaper. Kolla bara vilken smörja dom som "gjort" diablo ger ut på egen hande. Vad blizzard har är kvalitetskontroller, resurser och bland världens bästa utvecklare. Det finns nog tillräckligt med kompetens att göra bättre diablo än bill roper nånsin skulle gjort på egen hand utan den backningen.

Själv tycker jag Blizzards egna spel inte är något vidare.
*craft spelen är snarare arkad-spel än strategi och var ska jag börja med WoW?
Extremt enformigt, som iof det flesta MMOs är.
Striderna är ungefär lika underhållande som i Final Fantasy.
Det är väl inte ens särskilt nyskapande, bara en välpolerad klon i en genre full av skräp.

Hellgate London tyckte jag var coolt ändå, typ en hybrid av DMoMM och Diablo, men visst är det synd att det inte har samma resurser som Blizzard.

ja jag håller helt med dig Blizzards egna Från WC3 och framåt är ganska så mediokra. men Diablo 2 var till stor del tillverkat inte bara av blizzard north utan en hel del av Chris Metzen som fortfarande är kvar så det är ju lovande, han skrev en hel del av story och manus och grafisk utveckling av spelet etc, det är den typen av "oersättlig" kreativitet som fortfarande finns hos blizzard och som jag personligen älskade med deras gamla spel allt annat går väl att ersätta mer eller mindre med annat folk. Tyvärr verkar väl blizzard mer och mer röra sig bort från kreativitet och istället satsa på kassakor. Det var länge sedan dom kom med något nytt och nyskapande som revolutionerade marknaden D2, SC, WC2 och som gjorde att man bara var tvungen att ha deras lir.

Inaktiv

Spännande!!! hoppas hoppas hoppas!!!!

Medlem
Skrivet av jyggen:

yeay, kärlek!, men det heter väll ändå 1:a maj och inte 1:e maj?

Haha, säger en kille som stavar "väl" med två "l"


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tänk vad överraskade alla skulle bli om nyheten är att Blizzplanet.com och Diablo3.com går ihop och bildar Diabloplanet3.com. Alla kommer iofs länka dit så folk kan dela med sig av sitt missnöje hehe.


signatur
Medlem

Har redan två brutna tummar pga allt hoppandes på att D3 ska komma.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Dibbe3 hade ju inte suttit fel.

Medlem

hur ska storyn fortsätta då? har inte kört LoD men förstördes inte universum eller nåt?


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av jyggen:

yeay, kärlek!, men det heter väll ändå 1:a maj och inte 1:e maj?

Haha, säger en kille som stavar "väl" med två "l"

Hehe, älska språkpolis on språkpolis (För övrigt så är "väll" istället för "väl" och "i stort sätt" istället för "i stort sett" de fulaste feluttrycken )

On topic: Självklart måste de göra nån sorts MMO för att ligga "i tiden", om inte annat så lär det väl bara bli nåt de slänger ut som en kassako. Men å andra sidan så har de ju redan världens största MMO så de kanske nöjer sig med det... Kan man hoppas.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Yeah! Fan va fett det kommer bli! Hoppas dom gör lika skön musik den här gången också, älskar musiken i D2!

Musik i spel? det är fan det värsta jag vet. Går det dåligt så irriterar musiken ännu mer skicka CD:n i väggen ungefär


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

OM det nu visar sig att diablo3 kommer tvivlar jag inte en sekund på att det kommer vara bra.

MEN! sen får det faktiskt vara nog på uppföljare. (bortser från wow-expansioner)

Det är dags för en ny titel!

Medlem

Den som lever får se

Medlem

Så länge det inte är ett MMO så är jag glad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av lapa:

...
Det är dags för en ny titel!

vad skulle det bli isf? fantasy eller sci-fi?
kan inte tänka mig att de skulle vilja göra något verklighetsbaserat..


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Blizzard har genom tiderna alltid försökt hålla sina spel releaser hemliga och därför har det uppstått en massa falska rykten om Diablo 3 och andra spel... Jag tror att diablo3.com är bara ännu ett falsk rykte som går ut på att tjäna pengar... för varje korkad medlem som registrera sig så innebär det att dom får fler unika besökare och därmed får fler klick på sina länkar dom har på sidan... inse dom tjänar massa pengar bara på att ha sina länkar där på sidan och sedan har dom lyckats att lansera den enkelt med några idioter som sprider ryktet till oss Diablo fans...

Samtidigt så hoppas jag på att det inte är ett falskt rykte, eftersom Blizzard endå har fullt upp med WoW och Starcraft 2 så tror jag inte det blir något Diablo 3 Ännu

Medlem

"Samtidigt så hoppas jag på att det inte är ett falskt rykte, eftersom Blizzard endå har fullt upp med WoW och Starcraft 2 så tror jag inte det blir något Diablo 3 Ännu"

du vet väl att Blizzard är ett stort företag? Vilket betyder att dem har ett stort arbetsteam för ett spel och ett annat för ja, ett annat spel.. Dem jobbar ganska så oberoende av varandra.

Medlem

*Hoppas*

Jag har alltid sagt att det kommer ett D3.

Medlem
Skrivet av zilke:
Skrivet av lapa:

...
Det är dags för en ny titel!

vad skulle det bli isf? fantasy eller sci-fi?
kan inte tänka mig att de skulle vilja göra något verklighetsbaserat..

Ingen aning, säger bara surprise me!

Medlem
Medlem
PaZ
Medlem

Ingen som har reagerat på "1:e Maj" än? Då gör jag det!

Medlem

HOOPPAS verkligen att det stämmer har väntat flera år på D3!!!

Medlem
Skrivet av Mike_Stylish:

Blizzard har genom tiderna alltid försökt hålla sina spel releaser hemliga och därför har det uppstått en massa falska rykten om Diablo 3 och andra spel... Jag tror att diablo3.com är bara ännu ett falsk rykte som går ut på att tjäna pengar... för varje korkad medlem som registrera sig så innebär det att dom får fler unika besökare och därmed får fler klick på sina länkar dom har på sidan... inse dom tjänar massa pengar bara på att ha sina länkar där på sidan och sedan har dom lyckats att lansera den enkelt med några idioter som sprider ryktet till oss Diablo fans...

Samtidigt så hoppas jag på att det inte är ett falskt rykte, eftersom Blizzard endå har fullt upp med WoW och Starcraft 2 så tror jag inte det blir något Diablo 3 Ännu

Blizzard har nog personal så det räcker till alla tre spelen , inte samma pers som sitter och kodar / skapar alla 3 spelen du vet.

Skriv svar