PEGI ger Bionic Commando Rearmed 18-årsgräns

Robot
Medlem
PEGI ger Bionic Commando Rearmed 18-årsgräns

Eh... va? Från vad man sett i trailers så skulle inte ens 15 års gräns vara befogat. Måste vara något riktigt nasty i spelet man inte sett än.

Medlem

^- Antagligen är det symboler för nazister som drar upp det, om dom nu har lagt in det igen.

Inaktiv

Det är PEGI vi snackar om. Snart kommer dom säkert sätta 18+ på alla spel som innehåller blod.


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

Hitlers huvud exploderar tydligen i slutet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nån som vet när det släpps?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

funkar deras regler i något land då?

Medlem

w00t? inte sett nåt som alls verkar så uber violent i spelets trailers eller previews än

Medlem

Men vad dom håller på.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Som sagt beror det förmodligen på att Hitlers huvud exploderar i slutet.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Haha hoppas verkligen Hitler är slutbossen i detta, asfränt!

Medlem
Skrivet av Aresz:

funkar deras regler i något land då?

inga regler utan rekomendationer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Hitler var ju också slutbossen i Wolfenstein 3d, men det har bara 12 års åldersgräns (11 i Finland) enligt PEGI.


signatur

Wolf - nu även med bloggsmak. www.pcgamer.se/bloggar/vargyl

Medlem

Alltså är det inte bara BRA att hitlers huvud sprängs? 15-åringar lär ju inte bli psykiskt störda av att se den ondingen dö direkt. >_<

Medlem
Skrivet av Wartex:

Alltså är det inte bara BRA att hitlers huvud sprängs? 15-åringar lär ju inte bli psykiskt störda av att se den ondingen dö direkt. >_<

Spelar nog inte så stor roll vems huvud det är som sprängs. Det är nog lika blodigt och slafsigt ändå.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Alltså är det inte bara BRA att hitlers huvud sprängs? 15-åringar lär ju inte bli psykiskt störda av att se den ondingen dö direkt. >_<

Då är det bestämt, alla på PEGI är nazister!

Intressant spel faktiskt, får ta och se lite recensioner på det innan jag bestämmer mig för ett köp.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Är det minst lika bra som originalet blir det lätt ett köp.

Inaktiv

Är det hälften så bra som orginalet blir det lätt ett köp.

Medlem

Hälften är nog att ta i, men ja.

Medlem

Och vem bryr sig om åldersgränser? Min morsa köpte GTA åt mig när jag var liten t.ex. Det är ju mer våld på tv än i datorspel (om man inte räknar med Soldier of Fortune eller Postal då hehe)!

Medlem
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Nån som vet när det släpps?

Capcom har sagt maj, men i intervjuer i svensk media har spelets creative director sagt maj/juni.


signatur
Medlem

Jaha, så det är så det slutar! Tack. Nu slippermanspelaspelet

1
Skriv svar