Mass Effects systemkrav släppta

Robot
Medlem
Mass Effects systemkrav släppta

Det var ju faktiskt rätt överkomliga krav. Hoppas det inte är sockrade optimistkrav bara. Min burk borde klara av det (2x8800ULTRA SLI, E6750, 4gb ram, skryt, skryt) men det är ju ingen garanti direkt. Ibland är ju spel helt oanvändbara även om man har den "rekommenderade" hårdvaran hehe.


signatur
Medlem

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Borde utvecklarna inte ange med vilka inställningar dessa krav går att spela med? Ex. minimum: 800x600, low, avg. FPS 5-15 FPS.
Har länge ignorerat krav på hårdvara, då det aldrig går att applicera på en PC, p.g.a. de många olika hårdvaru- och mjukvarukonfigurationer som existerar.

Medlem

Ehm de anger ju hårdvarukrav precis som när Intel till exemepel sätter gränser på sitt CPU..Men så klart kan man fixa så det fungerar bättre etc eller tvärtom man kan få igång program med sämre krav dock kan det bli FPS drops and shit...

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Tyckte också så ett bra tag. Enda tills jag kom på att jag har ju faktiskt betalat för skiten, jag kan åtminstone klara ut det. Och det blev mycket roligare efter ett par timmars spelande. Nu är jag inne på tredje genomkörningen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Grafik kortet är ju en aning overkill med tanken på hur tomt spelet är, bara väggar golv och fiender.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Det var ju faktiskt rätt överkomliga krav. Hoppas det inte är sockrade optimistkrav bara. Min burk borde klara av det (2x8800ULTRA SLI, E6750, 4gb ram, skryt, skryt) men det är ju ingen garanti direkt. Ibland är ju spel helt oanvändbara även om man har den "rekommenderade" hårdvaran hehe.

Nej de är ju som sagt ingen garanti för med 2x8800ultra får du inte ut 200% som man kan tro inte i närheten av, thats why i left SLI i 7 serien.. sjukt värdelöst plus att inte mkt stödjer det.

Medlem

Vad är det här för typ av spel?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Shimo:

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^

Hoppas du inte försöker säga att Mass Effect har en massa djup som bara kommer fram efter 10+ timmar spelande... Mass Effect är ett hyffsat actionspel men pga mixen av shooter och rpg så har det fått det sämsta av båda världarna...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tycker dom har tagit det bästa av båda världarna hehe. Klart man hade kunna göra saker bättre men det är ju lätt att vara efterklok.


signatur
Inaktiv

Skrämmer vettet ur min laptop gör det iaf Men men redan avnjutit detta fantastiska spel på 360 i flera månader redan så jag är fortfarande nöjd!

KoP
Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^

Jupp! Mycket skruvande på tonhuvudet blev det (tur att det fanns program som förenklade det). Sen var alla tvungna att sitta helt stilla och hålla käften när ett spel laddade annars funkade det kanske inte.

Medlem

Hade man inte haft det på 360n så

Skrivet av Shimo:
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^

Ja jag minns när jag cyklade till min granne som bodde en bit ifrån och när jag kom dit så sade vi låt oss spela men som sagt så fick man vänta någon timme innan "datorn" (c64,amiga) laddat klart. Haha men sen hade man ju kul med t.ex. taekwondo spel etc. Nä dagens barn har ingen aning om vad tålamod är. 8)


signatur
Medlem

tragiskt att se att min "monster-dator" inte alls räknas som det halvåret efter. tråk

Medlem

Vad nostalgisk jag blir av allt prat om amigas och c64, det var tider det:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

och inget tipstack får man

FZ verkar inte läsa nyhetstips, skickade in för 3-4 dagar sen

Inaktiv

12 GB hårddiskutrymme

Det är väl nästan ett rekord?

Medlem

Oj vad låga systemkrav. Det är ju oroande.

Dmaonk: Vanguard tar 20 gb. 12 är inget rekord.

Medlem

bra att vissa utveclare fortfarande gör spel med lite lägre systemkrav, så att dom flesta kan lira skiten

Medlem

Ska lätt pröva detta, älskar sci-fic

Medlem

ja det verkar som mitt system överlever ännu ett spel
E6600
ASUS8800Ultra
4gb PC6400DDR2 kingsotn hyperX

men sedan när spel som far cry 2 crysis 2 och 3 då är det frågan om inte hela paketet måste bytas ut

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^

Ja jag minns när jag cyklade till min granne som bodde en bit ifrån och när jag kom dit så sade vi låt oss spela men som sagt så fick man vänta någon timme innan "datorn" (c64,amiga) laddat klart. Haha men sen hade man ju kul med t.ex. taekwondo spel etc. Nä dagens barn har ingen aning om vad tålamod är. 8)

Suck. Dagens "gamlingar". Jag minns min tid jag la ner på Volvos mainframe-dator. Vi snackar hålkort. Farsan lät mig jobba där på helgerna. Det tog mig 5 år att utveckla och starta upp ett program som ritade ut en prick som kunde "röra sig" på en pappersremsa - fascinerande! Nä, dagens (f.d.) barn har ingen aning vad äkta tålamod är! MIN GENERATION ÄR BÄST!

Eller?


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

eh, vi ungar har inte fått sämre tålamod, vi har bara följt med utvecklingen lite mer än ni som föddes på stenåldern

Inaktiv

Systemkraven skvallrar om hur kass Xboxen är ^^


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

Systemkraven skvallrar om hur kass Xboxen är ^^

Snarare om hur lätt det är att optimera UT3 motorn som Mass Effect går på. Snubbarna som gnällde över deras UT3 motor till Too Human kan ju kanske lära sig något

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Jo, jag är också störd att alla RPG´s nuförtiden är så nerdummande , lättspelade och anti-roleplaying.
Kolla bara på Jade Empire.

Men tror att Mass Effect kommer att bli ett mysigt Sci-fi äventyr , men kommer nog att få svårt att se det som ett RPG precis som Jade Empire

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av gryzor:

Jag har försökt spela ut det på 360n, men går bara inte. SÅ SANSLÖST TRIST SPEL!? Har väl kastat mig över varenda bioware-titel som släppts sedan baldurs gate 1, men detta var fan inte skoj -- alldeles för nerdummat.

Suck. Dagens "entertain me NOW"-kids.

Tackar-vettja när jag var liten. Då fick man pilla med datorn/c64-an i timmar innan man kunde få igång spelen överhuvudtaget!

Nej, det var inte bättre förr, men kidzen har blivit mer och mer otåliga. ^^

Jupp! Mycket skruvande på tonhuvudet blev det (tur att det fanns program som förenklade det). Sen var alla tvungna att sitta helt stilla och hålla käften när ett spel laddade annars funkade det kanske inte.

Ha ha ha! Idag ett kärt minne, men åååå vilken frustration när man suttit och väntat ett bra tag på laddningen och så funkade det inte!!! ARRRRRRHHH!!! "Load error" var det väl??? 8)


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

12
Skriv svar