2ch eller 5.1. Vad har du?

Inaktiv
2ch eller 5.1. Vad har du?

Måste kolla med er vad ni kör för audioset-up på datorn. och varför?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Jag kör med 2.1.
Varför? jo för att jag inte har plats med nå mer, och att jag inte vill ha en hel hög med högtalare vid datorn...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

nj
Medlem

2.0, datorn är kopplad till min numera ~10 år gamla stereo som fortfarande fungerar finfint. Behövs inte så mycket mer i min 32kvm stora lägenhet (varav rummet är 15-18kvm).

[edit: Bra att skriva om hela meningar så det blir korrekt svenska och inte bara enstaka ord före man trycker på "skicka"...]

Medlem
Skrivet av nj:

2.0, datorn är kopplad till min numera ~10 år gamla stereo som fortfarande fungerar finfint. Behövs inte så mycket mer i min 32kvm stora lägenhet (varav rummet kan är 15-18kvm).

hehe, exakt samma här förutom att jag bara har 30kvm


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

2.1 Plats- och pengabrist sätter stopp för ytterligare högtalare... Använder inte ens högtalarna särskilt mycket. Kör med hörlurarna för att inte störa omgivningen med "ratatatatata:ande" på kvällarna... Hehe.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

lurar. pengabrist har tillfälligt satt stopp för datorhögtalarbyggandet...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

2.1 därför jag är helt klart nöjd med hur ljudet är just nu. Någon gång i framtiden kanske man testar på 5.1.

Inaktiv

5.1
Doom 3 kom och det verkade nice med 5.1, så jag köpte ny förstärkare (RX-V795aRDS), en ny baslåda (Audiopro Sub Supreme) och ett par nya (gamla) fronthögtalare (Jamo Push-Pull), sen hittade jag någon billig center och mina gamla frontar (från 2.0 systemet) blev surroundhögtalarna.

Sen flyttade jag till lägenhet och har knappt haft baslådan inkopplad sen dess (jag tycker om när soffan vibrerar i takt med explosioner, grannarna gör det inte).


signatur

Core 2 Duo E6400, X1800XT @ core: 662Mhz mem: 1548Mhz, 2 x Corsair CM2X512A-6400, Asus P5W DH Deluxe

Medlem

2.1, men använder nästan bara hörlurarna.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

2.1 men använder lurarna för de flesta spel som spelas på datorn, eller när jag kollar film och dylikt på natten. 2.1 används till filmtittning, musik och lir där huruvida jag hör ljudet av fotsteg eller inte påverkar min poäng.

Medlem

2.0... Ett par kassa högtalare som vi använder för att våran Koss-Headset-Sladd gick av på mitten:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag trodde faktiskt att fler körde surround...
2.1 är tillräckligt bra för datorn tycker jag. Kommer nog att blir bra att ha surround för alla nya spel.
Få köra med hörlurar om man får behov av detaljer från spelet


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

2.0 med 5 högtalare:D

Inaktiv

Har inga högtalare till datorn, kör med grymma lurar istället. Bortsett från ibland då jag lyssnar på musik eller kollar på anime via datorn till hemmabion.

Medlem

2.1 och hörlurar ofta när jag spel för att inte störa tjejen eftersom vi har datorn i vardagsrummet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

5.1 därför att det verkligen äger i spel som stödjer surround.

Inaktiv

2.1 - Men spel gör sig bäst i hörlurar. Åtminstånde FPS, ska man vara i Ventrilo så blir man ju utkastad om man har på högtalarna så det ekar in i micen.


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Medlem

Oj, undrar vilka 3 som kör med 7.1 krösus, måste va knugens barn...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Oj, undrar vilka 3 som kör med 7.1 krösus, måste va knugens barn...

Att de har 7.1 säger inte så mycket om vad de lagt på ljudsystemet, finns trots allt sådana paket att köpa för under tusenlappen.

Medlem

jag skulle mest vilja se hur de lyckats möblera in 7 högtalare. måste se ut som en hönsgård runt datorn


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

man kan ju sätta upp dem i taket... (eller väggarna, om man har sånna på rätt ställen)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jag har över tre meter i tak så det skulle kanske bli lite konstigt

fast till hemmabio skulle det ju vara genomförbart att sätta dem på väggarna med lite ommöblering. tveksamt om jag skulle möblera hela rummet efter datorn dock...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Har ingen analog 5.1 så det blir 2.0 till datorn men däremot sitter decodern digitalt i mitt PS2 så det blir 5.1 när jag ser på film och ProLogicII när jag spelar spel som stödjer det.


signatur
Inaktiv

prologic2 stöder alla spel då det är uppsampling av tvåkanal till mångkanal, och de flesta spel har ju minst tvåkanalsljud så...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar