Inaktiv
Platt-TV

Jag är inne på att köpa en platt-tv, närmare bestämt en LCD-TV. Men jag är ganska eller väldigt nollad på området. Jag har inga extrema krav men jag vill gärna ha följande funktioner:

*Bra bild
*HD-Klar
*Inte spräcka min budget helt, runt 7-10k
*Möjlighet att koppla ljudet till en förstärkare

Är det något speciellt man bör tänka på när man skaffar en lcd-tv eller är det bara att tuta och köra?

Medlem

Om du inte har extrema krav rekommenderar jag

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=101947

En bra TV, men bytena mellan källorna är lite irriterande då du måste gå bläddra igenom dem, och de är lite sega så innan man är van så är det lätt att man flippar förbi den man skulle till.
Den fungerar bra att spela på.

Inaktiv

Den verkar ju vara helt ok och har alla funktioner jag letar efter. Men ska försöka hitta den här i stan också så man kan titta på bilden lite in action så att säga Den borde väll också finnas i 32"? För jag vet inte om 37" blir lite väl biffigt hos mig. Märket "Mirai" finns det några stora minus med det eller är det bara ett lågprismärke?

Medlem

Personligen går jag på kända märken som jag tittat på i affärerna noggrant. Gå alltså till affärerna och se hur det ser ut i verkligheten, jämför bl.a. färgerna och ljusstyrkan med likvärda LCD-TVs. Samsung, Sony och liknande är bra märken.

nj
Medlem

Prisjakt har väldigt bra sökfunktioner, om du tex går in i LCD-TV 32" så kan du filtrera bort utifrån pris, och en väldig massa annat.
I många fall så finns det forumtrådar där det är diskussioner kring de olika modellerna samt även omdömmen.

1
Skriv svar