Historisk hårdvara - så har pc-spelande utvecklats

Inaktiv

Lite tunn artikel men den räckte för att få igång en massa gamla minnen.

Jag var sent ut med att köpa PC eftersom det saknades pengar. Det blev en 486DX 120 Mhz med 16MB RAM, 1GB HDD, 4x CD-ROM, S3 Trio 64 och Sound Blaster 16. Varför kommer jag ihåg detta?

Angående spelkonsoll vs PC; Det är PC som gäller för mig. Har precis installerat om Oblivion med OOO1.31 + lite annat och nu äntligen kan man spela det.

Jag spelar ytterst lite på min PS3, mindre än jag hade räknat med. Snygg grafik, stor TV och 5.1-ljud räcker inte för att trollbinda mig och inget av detta är direkt gratis. Om man nu ska jämföra vad en PC kostar och en konsoll.

Medlem
Skrivet av slajzan:
Skrivet av Lootskin:

Datorer är till för läxor och arbete, skaffa en konsol om du vill spela.

En konsol är klart bättre till spel men om du vill vara lite ekonomisk ska du helt klart köpa PC då kan du både jobba å spela ..

Ja annat än spel finns det väl inte att göra på en konsol?

Så ja en konsol är helt klart bättre till spel än att till exempel surfa. Även om det är behagligt att ligga i sängen och surfa med wii så går det ju 1000 ggr fortare på PC... FPS funkar rätt bra på wii med, fast 1000 ggr bättre på PC. Det mesta funkar bäst på PC faktisk


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem
Skrivet av erge:

Shit i vilken nostalgikänsla jag fick nu. Quake <3

eller hur!

tack för ett klockrent skrivet artickel, man bara såg sig sj tillbaka o minnen bara poppa upp i huvvet sammtidigt som man läste texten. enkelt grundligt o klockrent skrivet! tack för minnes stunden!

du kanske borde göra en om konsollvärlden o smått blanda ihop det med PC (denna artickel). dock så finns de så många konsoll skrivna artickel så man e less på de. men du kan börja runt 80 talet me din om du nu så nån gång bestämmer dig att skriva ngt sånt

Inaktiv

Bra och läsa fin fakta ;D


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Tack för en fin flashback

Inaktiv

en riktig bra artikel! en bra flash back

Medlem

hitta nån gammal cd rom i hyllan med voodoo 2 3d soundblaster för windows 95 bilden på själva cd'n är skit läskig det är en gammal indian gubbe med mega hår
jag spelade battlezone med det

Skriv svar