Sims-serien slår hundramiljonersvallen

Avstängd

Gillar inte sims...
De har ju mest sålt expansioner tror jag. Det kommer ju liksom expansioner varje dag.

Medlem

Jag tycker nog att det är dags för The Sims att försvinna nu. Visst, det har sålt bra men har det egentligen ändrats särskilt mycket sedan det kom? Skräpspel enligt mig.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Om man nu antar att siffran innefattar inte bara expansioner utan även alla plattformar. För jag antar att de menar the sims som varumärke. Så blir det väl omkring 40-45 titlar skulle jag tro. så om vi då räknar på det så blir det ungefär 2.2 - 2.5miljoner per produkt. DET är riktigt bra!

EAs mass strategi gick ihop sig also...

Medlem

EAs sälj strategi: "Kvantitet har en kvalitet"


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Sims-serien börjar visa spelföretagen var det faktiskt finns pengar att tjäna. Och det börjar bli alltmer tydligt att marknaden inte finns bland fjuniga gamers...

Fjuniga gamers som lägger 15 000 på värstingdatorn och sen inte anser sig ha råd att köpa spel. Laddar ner alla spel från Pirate Bay och sen wajnar i forumen om hur mycket spelet suger, eftersom de aldrig blir nöjda, någonsin.

Märks inte minst på FZs kommentarer att alltför många borde lära sig att slappna av lite, och lära sig att betala, utan en massa skitsnack och undanflykter.

Annars är Sims en fingervisning om framtiden, där föräldrar som _köper_ spel och ger sina barn/ungdomar, blir en allt större del av marknaden.

Medlem
Skrivet av Frux:

Sims-serien börjar visa spelföretagen var det faktiskt finns pengar att tjäna. Och det börjar bli alltmer tydligt att marknaden inte finns bland fjuniga gamers...

Fjuniga gamers som lägger 15 000 på värstingdatorn och sen inte anser sig ha råd att köpa spel. Laddar ner alla spel från Pirate Bay och sen wajnar i forumen om hur mycket spelet suger, eftersom de aldrig blir nöjda, någonsin.

Märks inte minst på FZs kommentarer att alltför många borde lära sig att slappna av lite, och lära sig att betala, utan en massa skitsnack och undanflykter.

Annars är Sims en fingervisning om framtiden, där föräldrar som _köper_ spel och ger sina barn/ungdomar, blir en allt större del av marknaden.

TACK! Kunde inte ha sagt det bättre själv!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Definiera "gamers", tack.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Frux:

Sims-serien börjar visa spelföretagen var det faktiskt finns pengar att tjäna. Och det börjar bli alltmer tydligt att marknaden inte finns bland fjuniga gamers...

Fjuniga gamers som lägger 15 000 på värstingdatorn och sen inte anser sig ha råd att köpa spel. Laddar ner alla spel från Pirate Bay och sen wajnar i forumen om hur mycket spelet suger, eftersom de aldrig blir nöjda, någonsin.

Märks inte minst på FZs kommentarer att alltför många borde lära sig att slappna av lite, och lära sig att betala, utan en massa skitsnack och undanflykter.

Annars är Sims en fingervisning om framtiden, där föräldrar som _köper_ spel och ger sina barn/ungdomar, blir en allt större del av marknaden.

TACK! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Definiera "gamers", tack.

Historically, the term "gamer" usually referred to someone who played role-playing games or wargames. More recently, however, the term has grown to include players of video games. While the term nominally includes those who do not necessarily consider themselves to be gamers (i.e., casual gamers), it is commonly used to identify those who spend much of their leisure time playing or learning about games.

Enkelt förklarat så är man en "gamer" ifall man spelar spel. Skit samma vilket spel.

Inaktiv

Damnit! I mean... great.

Asså, fan, ja gillar inte EA.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Tack alla som köpt Sims och får spelvärlden att fundera på om det ska satsta på simpla spel med flera miljoner expansioner

"simpla"? tillskillnad från "avancerade" FPS-spel då menar du ?

Jag gillar konceptet som fan, men deras motor suger hejdlöst med sina en miljard laddningstider osv.

Känslan jag får när jag spelar Sims är att de har något bra på spåret men att det i dagsläget är långt ifrån "färdigt". Sims10 lär rocka den helt enormt kreativa mod-communityn de har är extremt imponerande också..


signatur
Medlem

100.000.000
Det kan inte finnas många titlar ens nära den summan !


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Sims är grundat på en kristallklar vision som är helt klockren i mina ögon. Sims 1 introducera näst intill en ny genre.

Även om sims är skoj så har jag inte orkat spendera pengatr på det, men smo tur va så har man en flickvän som är galen idet och måste säga att roligaste expansionen i min vara är Arbetsliv :D.

Grattis till Will Wrights!

Medlem
Skrivet av LeMick:

100.000.000
Det kan inte finnas många titlar ens nära den summan !

Marioserien ligger enligt GoNintendo på 193 miljoner exemplar worldwide Och den siffran kommer det allt ta ett tag innan The Sims går förbi, men tillslut så kommer den säkert att passeras...

[http://gonintendo.com/?p=9575]


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

12
Skriv svar