Svenskt Service Pack 1 till Vista släppt

Medlem

Fungerade utmärkt för mig...men jag är inte bra på att se skillnad på nått....men det hjälper väl på nå sätt ^^

Medlem

fick avinstallera det för att få tillbaka ljudet! Verkar lite skumt det här.

Medlem

Har en fråga. Kör nu med Vista32 har tänk in skaffa 4GB minne. Behöver jag (måste jag) köra med Vista64 för att få ut 4GB?

Medlem
Skrivet av Garga:

fick avinstallera det för att få tillbaka ljudet! Verkar lite skumt det här.

Nja är inte förvånade brukarr bli så.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Har en fråga. Kör nu med Vista32 har tänk in skaffa 4GB minne. Behöver jag (måste jag) köra med Vista64 för att få ut 4GB?

Ja. Det fungerar fint med 4gb minne installerat, men du kommer endast utnyttja 3gb...vill du använda mer än 3 gb måste du köra 64 bitar.

"The upshot is that it doesn't make sense to install a 64 bit version of Vista in order to better utilize 4 GB of memory simply because the 32 bit version would only recognize 3.5 GB. The problem is that while it is true that you would "gain" the missing memory, you would also immediately lose it to the system due to the 64 bit version's larger memory footprint. Thus, using a 64 bit version really only makes sense with larger memory sizes."

Alltså, ingen mening att byta till 64-bits operativ för att utnyttja 4gb ram-minne, vinsterna gör man om man har mer än 4 gb, t.ex 8gb (om man ska tro på ovanstånde artikel).

Edit: Citat

Här kan du läsa lite mer, inkl ev prestandavinster:
http://www.tomshardware.com/reviews/vista-workshop,1775.html

Medlem

kan man inte beställa en gratis skiva istället vista sp1 som förr till xp sp1 och sp2=?

Inaktiv
Skrivet av erge:
Skrivet av Phobo:

Min windows update hittar minsann ingen sp att hämta hem, detta måste vara en hoax

Absolut! Speciellt när Microsoft själva skriver att du inte kan uppdatera via Windows Update utan får ladda hem den via sidan deras. Hoax utan tvekan!

Har för mig, som XP Sp3 att den kommer senare på Windows update. Kanske månader!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Härligt, nu ska det tankas Får en dator med Vista snart så det blir både och

Medlem

Blir att dra hem direkt å installera.

Skribent

Bästa servicepacket till Vista är Windows XP.

Medlem

Göttigöttgött!

Medlem
Skrivet av bastard:

Bästa servicepacket till Vista är Windows XP.

Har själv inte haft några problem med Vista.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Skribent
Skrivet av klossen:
Skrivet av bastard:

Bästa servicepacket till Vista är Windows XP.

Har själv inte haft några problem med Vista.

Inte jag heller, men för tillfället känns Vista som en nedgradering. Jag väntar nog ett eller två år så Vista får mogna till sig lite, precis som XP fick göra innan jag valde det över Win2k.

Medlem

Funkar ej på svenska vertionen av vista!!! så det blir å vänta ett tag till...


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

Så Vista har äntligen släpps som icke-beta? Kommer dock fortfarande inte att byta förens jag skaffat DX10 grafikkort och spel börjar optimiseras för 64-bitar. Har ju nyligen bytt tillbaka.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Eazt:

Funkar ej på svenska vertionen av vista!!! så det blir å vänta ett tag till...

Använde du denna?
[http://korturl.se/jcxu]

Spännande att se vad som händer nu då, jag tycker Vista har fungerat förvånansvärt bra det senaste halvåret. Inte haft några operativrelaterade problem med programmen eller spelen, och då får jag nog se mig som en storanvändare av tyngre program så som alla i Adobe Design Premium, Cinema 4D och Cubase exempelvis.
Det dynamiska arbetsflödet och säkerheten tar faktiskt Vista några steg längre än dit XP kommer idag anser jag, så har man datorkapacitet för det så bör man i alla fall snegla på en övergång, men det beror ju på vad det är för något man håller på med förstås - surf, msn och lite CS on the fly, då kanske bytet inte smakar vad det kostar.


signatur
Inaktiv

Fick denna rackaren: http://support.microsoft.com/kb/947366
Undrar om installationspaketet är riktigt solid?
Kanske man borde stänga av NOD32 och dra ur onödiga enheter, typ readyboost och cam. Någon mer som fick meddelandet?


signatur
Medlem

Jupp, fick samma här, kör vista ulitmate x64. >_<

Medlem

Jag e så jävla trött på att mitt Vista mer el mindre bestämmer sig för att min kopia är en oäkta version sisådär varje dag man startar/startar om datorn...
Har nog försökt allt.. Och detta inkluderar Winupdate oxå.
Och även om winupdate kan hitta viktiga/rekommenderade uppdateringar så kan de flesta misslyckas vid installation..
Jag e så jääävla trött på det nu. Jävla CP säkerhet som ställer till det.
Är nått för mkt avancerat så finns det med stor sannolikhet större chans att det havererar. För det har det fantamig gjort för mig och jag fattar ingen logik alls nånstans då jag aldrig i helvete hittar något vettigt svar till varför mitt Vista beter sig som det gör.

Ofta får man som svar att om man byter moderkort så kan allt strula. Men det har jag aldrig gjort.

Nån smart jävel som har några logiska svar till mig på vad jag kan göra el många som har haft/har samma problem som jag?

E inte särskilt kul att få massa påhopp om att man har stulit sin ferrarri som man faktiskt har köpt... El att nån påstår att man har rånat en bank, och så går de rktiga bovarna där ute med helt problem fria piratkopior av Vista...
Så känns det iaf för mig just nu...

Medlem

YEESSS! äntligen!

har dock inte vista


signatur

B lup

Medlem

Fin fint, allt Vista stuff är faktiskt snabbt nu! Innan hängde IE sig när man stängde ner de och att öppna stora filer i Hämtade filer kunde ta 10 min om de var 1 GB stora, allt poffs väck!

Way to go Microsoft!

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Fin fint, allt Vista stuff är faktiskt snabbt nu! Innan hängde IE sig när man stängde ner de och att öppna stora filer i Hämtade filer kunde ta 10 min om de var 1 GB stora, allt poffs väck!

Way to go Microsoft!

Kul för dig...:up: :\

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Plimp:

trevligt installerade Sp1 och nu får jag ut 4gb ram på 32bitars versionen..

Nej, det får du inte. Vad SP1 gör är endast att tvinga operativsystemet att visa den totala mängden RAM i datorn. Problemet med att 32-bitarsversioner endast kan använda 3GB RAM beror egentligen inte på själva operativsystemet, utan på hur arkitekturen är uppbyggd.

32-bitar KAN använda max 4GB minne totalt. Eller rättare sagt så klarar 32-bitars operativ av att "addressera" 4GB minne.

För 64-bitars så gäller den "lilla" siffran "16 exabyte".

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Plimp:

trevligt installerade Sp1 och nu får jag ut 4gb ram på 32bitars versionen..

Nej, det får du inte. Vad SP1 gör är endast att tvinga operativsystemet att visa den totala mängden RAM i datorn. Problemet med att 32-bitarsversioner endast kan använda 3GB RAM beror egentligen inte på själva operativsystemet, utan på hur arkitekturen är uppbyggd.

32-bitar KAN använda max 4GB minne totalt. Eller rättare sagt så klarar 32-bitars operativ av att "addressera" 4GB minne.

För 64-bitars så gäller den "lilla" siffran "16 exabyte".

Ja, 32-bitars klarar av att adressera upp till 4GB minne. Det betyder dock inte att du får ut allt av det då instickskort och diverse andra funktioner kräver en del av minnet för att fungera.

Vad jag försöker säga är att SP1 inte ändrar på detta. Det enda som har "lagts" till i uppdateringen är funktionen för att visa det totala minnet som är installerat i datorn, istället för det som kan användas till operativsystemet och annan programvara som det var tidigare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Trevligt trevligt .. Dags snart att köpa vista och lite mer ram te burken hemma


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Jag hade problem med att får "dc" i wow titt som tätt. igår när vi körde karazhan så fick jag inge DC alls. Brukar få det en 4 ggr per raid annars.

Så det verkar som om Service Pack 1 till vista hjälpte mig där.

Inaktiv

Mitt köpta Vista på min laptop fungerar inte alls, inte kan ja installera SP1 heller. Däremot min mindre äkta på stationära fungerar nästan utmärkt. Mac ser bättre ut för var dag.

Medlem

Vista krashade min quad core hele tin och gick inte alls ihop med mitt 8800GTS 512mb, gick dirr tebax till Xp och ärligt talat förlorar man inget.

Vista är så grafiskt jävla onödigt också , det är ju så att en på 95 år ska hitta saker för popups finns det ju inte lite om.

Inaktiv

Är det någonting som försvinner när man installerar Service Pack 1?

Medlem
Skrivet av Smexy:

Är det någonting som försvinner när man installerar Service Pack 1?

inget alls. För mig funkar SP1 utmärkt mina bluescreens har försvunnit, men ett problem är kvar, jag får hela tiden upp tagentbordskärmen i startup även när jag har ställt in att jag inte vill ha den där...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

12
Skriv svar