Mer PEGI-siffror - dessa spel sålde bäst

Robot
Mer PEGI-siffror - dessa spel sålde bäst
Medlem
Mer PEGI-siffror - dessa spel sålde bäst

man har ju hört 18ggr att PC spels branschen håller på att dö för att konsollerna tar över sen ser man att på 19 av 50 top10 platser ligger ett PC-spel. huh?

Inaktiv

"10. Call of Duty 5: Modern Warfare (PS3)"

Lite fel eller?

Medlem

Såklart så har 18+ de bästa spelen

Medlem
Skrivet av weasel:

man har ju hört 18ggr att PC spels branschen håller på att dö för att konsollerna tar över sen ser man att på 19 av 50 top10 platser ligger ett PC-spel. huh?

Då kanske du skall titta närmare nästa gång på vad spelen heter också.

Sims och WoW lär ju inte ge så många nya spelare till andra spel.
De flesta som spelar dessa två spelen kommer inte spela något annat (tragiskt nog).

Resten är tillfälliga uppstickare (Crysis - Hur många spelar detta online?) eller väldigt gamla spel (WC3 är ju knappast nytt, eller hur?).

EDit:

Det som gör PCspelbranchen döende är att det inte längre fungerar att lansera SP spel. Det enda som säljer är spel som satsar på MP.
Fast även dem piratkopirera folk som tokar (crackade servers till förbannelse på COD4 t.ex.).
Har en del exempel på folk i min omgivning som hånar mig för att vara dum i huvudet, just pga att jag köper orginalspel och inte kopierar som dem gör.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

men :S pc spel håller inte på att dö ut, det kan de troligen aldrig göra. Vad som händer är att allt fler blir casual players, vilket gynnar konsoler. Dessutom satsar Pc nu för tiden alldeles för mycket på online, vilket ger konsolerna ett övertag i SP (om wow släpptes till konsol skulle det antaglien sälja lika bra där). Ta bort det enda riktigt stora Sp spel till pc som säljer bra nu för tiden (the sims med alla exp) och du kommer få en ganska annorlunda lista. Det är som någon sa någon gång, pc är wow, wc3, the sims och cs. Sedan är ju battlefield etc ganska stora men ändå små i jämförelse.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Det som gör PCspelbranchen döende är att det inte längre fungerar att lansera SP spel. Det enda som säljer är spel som satsar på MP.
Fast även dem piratkopirera folk som tokar (crackade servers till förbannelse på COD4 t.ex.).
Har en del exempel på folk i min omgivning som hånar mig för att vara dum i huvudet, just pga att jag köper orginalspel och inte kopierar som dem gör.

Är dom som är dumma i huvet. Är tack vare såna som förstör.
Dom skjuter sig själva i foten ju.
Dom klagar säkert också över att det kommer färre sp spel till PC också.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av weasel:

man har ju hört 18ggr att PC spels branschen håller på att dö för att konsollerna tar över sen ser man att på 19 av 50 top10 platser ligger ett PC-spel. huh?

Då kanske du skall titta närmare nästa gång på vad spelen heter också.

Sims och WoW lär ju inte ge så många nya spelare till andra spel.
De flesta som spelar dessa två spelen kommer inte spela något annat (tragiskt nog).

Resten är tillfälliga uppstickare (Crysis - Hur många spelar detta online?) eller väldigt gamla spel (WC3 är ju knappast nytt, eller hur?).

EDit:

Det som gör PCspelbranchen döende är att det inte längre fungerar att lansera SP spel. Det enda som säljer är spel som satsar på MP.
Fast även dem piratkopirera folk som tokar (crackade servers till förbannelse på COD4 t.ex.).
Har en del exempel på folk i min omgivning som hånar mig för att vara dum i huvudet, just pga att jag köper orginalspel och inte kopierar som dem gör.

Cod ? ... ett av de största PC spelen.

Medlem

Call of Duty 4: Modern Warfare (360) (PS3) trodde jag skulle komma mycket högre.

Medlem

CoD 4 säljer ju bättre på pc än på konsolerna. Det var konstigt tyckte jag.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Det som gör PCspelbranchen döende är att det inte längre fungerar att lansera SP spel. Det enda som säljer är spel som satsar på MP.
Fast även dem piratkopirera folk som tokar (crackade servers till förbannelse på COD4 t.ex.).
Har en del exempel på folk i min omgivning som hånar mig för att vara dum i huvudet, just pga att jag köper orginalspel och inte kopierar som dem gör.

Precis. Väldigt synd. Har under 15 år köpt runt 200 PC-spel och många tycker jag är en idiot för det också då de finns "gratis" på nätet. Och då har jag inget intresse för MP spel, så som Counter Strike, Wow, osv. Kör snarare Bioshock, The Witcher och andra spel som har en relativt stark story och stor frihet inom spelramarna. En del av dem använder till och med termen "köpa" när det ska ladda hem något. Ruttet.

En annan grej är ju att PCn är relativt stark här i Europa där PEGI verkar. Om man tittar på den amerikanska eller asiasiska marknanden så går det märkbart sämre för PCn. Då de flesta spelföretag mest tittar på hemmaplan så går det ju som det går.

Medlem

Som flera redan sagt, varför tjatas det så mycket om att PCn kommer dö (som spelmaskin)? Det är ju flera PC-spel på listan än någon annan plattform (samma sak med den förra nyheten).

Anledningen till att så många tillverkare skapar konsolspel beror på att det är lättare att beräkna marknaden. En konsol är endast avsedd för att användas till spel (nästan), därför kan tillverkarna på ett lättare sätt beräkna sina vinster med tanke på antalet sålda konsoler osv.

PC-marknaden är betydligt svårare att ha koll på.

Medlem

Crysis är 16+ inte 18


signatur
Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av weasel:

man har ju hört 18ggr att PC spels branschen håller på att dö för att konsollerna tar över sen ser man att på 19 av 50 top10 platser ligger ett PC-spel. huh?

Då kanske du skall titta närmare nästa gång på vad spelen heter också.

Sims och WoW lär ju inte ge så många nya spelare till andra spel.
De flesta som spelar dessa två spelen kommer inte spela något annat (tragiskt nog).

Resten är tillfälliga uppstickare (Crysis - Hur många spelar detta online?) eller väldigt gamla spel (WC3 är ju knappast nytt, eller hur?).

EDit:

Det som gör PCspelbranchen döende är att det inte längre fungerar att lansera SP spel. Det enda som säljer är spel som satsar på MP.
Fast även dem piratkopirera folk som tokar (crackade servers till förbannelse på COD4 t.ex.).
Har en del exempel på folk i min omgivning som hånar mig för att vara dum i huvudet, just pga att jag köper orginalspel och inte kopierar som dem gör.

Crysis , hellgate london , football manager 2008, Harry Potter och Fenixorden , Call of Duty 4 .. ok 5/19 var nya spel.

Inaktiv

I BF2 dödar man hundratals per dag och det är 16+ medans Assasins Creed är 18+ och där dödar man inte alls lika många lol.

Medlem

LOL alltså. Hur kommer det sig att sims 2 (grundspelet) är från 7 och expansionerna 12. Det är även fler spel som har märklig åldersgräns. Men aja

Medlem
Skrivet av Orbek:

I BF2 dödar man hundratals per dag och det är 16+ medans Assasins Creed är 18+ och där dödar man inte alls lika många lol.

Beror nog helt och hållet på att våldet i AC är betydligt mer up and close.
Inte allt för ofta du smyger upp i nacken på en snubbe i BF2 och sticker 30cm kallt stål upp i skallen på honom.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar