Battlezone veckans andra Live Arcade-spel

Robot
Medlem
Battlezone veckans andra Live Arcade-spel

Ska bli och testa, kul med vision cam, kanske jag äntligen får användning för den.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Medlem

Jäklar vad länge sen det var jag lirade BattleZone! Var en av mina favvo-spel "back in the day". Sista spelet jag lirade var uppföljaren. runt 97 tror jag.

Medlem

Äger PC-versionerna Battlezone och Battlezone 2, i ettan var strategi och taktik nödvändigt för att vinna medan tvåan var action rätt igenom.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Ironhide detta är väl inte samma Battlezone som de rts/fps kombo spelen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ironhide detta är väl inte samma Battlezone som de rts/fps kombo spelen.

nån allvarlig miss måste det ändå vara, det ser inte alls ut att ens påminna om det gamla battlezone..

Medlem

Battlezone var magiskt. Jag sprang på ett orginal kabinett i Hamburg i början av 90talet och jag lirade fan tre timmar i sträck hehe.


signatur
Medlem

hehe Bara 3 timmar, minns själv att jag bara flyttade mig från datorn för mat när jag spelade 2:an

Medlem

Vet inte om vi pratar om samma Battlezone men här finns lite sköna bilder på lite olika kabinett. Det var den med periskopet jag hittade i Hamburg hehe.

bilder


signatur
Medlem

Ja folk verkar tro att detta är det Battlezone som kom senare där man spelade både rts och körde fordon. Det är alltså inte det spelet utan en remake på en gammal arkad klassiker.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

KoP
Medlem

Nice.. spelade detta på 64'an en gång i tiden.

http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2972

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ja folk verkar tro att detta är det Battlezone som kom senare där man spelade både rts och körde fordon. Det är alltså inte det spelet utan en remake på en gammal arkad klassiker.

det är den lådan ialla fall. rätt säker då jag håller den i min hand just nu.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ja folk verkar tro att detta är det Battlezone som kom senare där man spelade både rts och körde fordon. Det är alltså inte det spelet utan en remake på en gammal arkad klassiker.

Jag hoppades att detta framgick när jag nämnde att jag ägde PC versionerna.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

1
Skriv svar