Gothic 3 expanderar med Forsaken Gods

Robot
Medlem
Gothic 3 expanderar med Forsaken Gods

Grymt jag som aldrig testat någon av Gothic spelen men som alltid velat testat 3:an. Hoppas systemkraven är dom samma.

Medlem

^- Har inte så stor betydelse när spelet i princip är ospelbart tackvare alla buggar. Vet ej om fanpatchandet har kommit så långt att det är spelbart.

Senast jag testade det var det inte några för mig spelförstörande buggar - väldigt spelbart. Bara det riktigt kassa stridssystemet som sabbade det hela så man kan ju hoppas på att en expansion tar sig an det.

Titelrubriken till nyheten är förövrigt felaktig då Gothic 2 expanderade med Night of the Raven, detta är mao. inte seriens första sådana.

Medlem

Night of the Raven var den bästa expansion jag någonsin spelat utan tvekan, så jag ser fram emot detta! Idag så måste man ha en riktigt usel dator om man inte kan spela Gothic 3 med bra flyt.

Inaktiv

Aldrig testat något gothic, varit rätt sugen då jag sett bilder från d.. Men e d så buggit som alla säger, njä... får bli fyran då

Medlem

Gothic III var ett riktigt kul och bra spel, men tyvärr hade jag stora problem med perf. och buggar så jag fick lägga ner det. Synd att de inte kan göra ett spel som flyter bra när de har bra ideer.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Härligt, 3an är bland de bästa PC-rollspelen! Ska bli kul med mer

Till er som oroar er för buggar: det har blivit betydligt bättre sedan release som sagt och jag tror de flesta kan spela det utan större problem numera, bara de patchar till senaste (inkl. officiella communitypatchar). Det är i övrigt ett ganska väldesignat spel på många områden, betydligt mer så än ett annat stort singleplayerfantasyactionRPG som det talas om varmt på de flesta ställen.

Bara de där jäkla striderna som gör att man ibland blir riktigt less, det drar ner helhetsintrycket något så töntigt mycket.

Medlem

Kanske dags o prova igen nångång då...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Tror jag har sagt detta innan men Gothic 3 gav mig ingen spelglädje alls. Striderna som i föregångaren var så lätt att lära sig bemästra, redan innan första staden hade man fått kläm på hur man parerar och går till motangrepp. I 3:an blir man bara konstant stunnad eller så har jag missat något.

Angående buggar; Jag märkte inte av en enda bugg, förutom lite clipping i grottorna när kameran hamnade utanför väggarna. Hade mest problem med att få spelet att flyta på min lite äldre maskin.

Medlem

Man kan hoppas att det är mindre buggar, fast jowood har bara buggiga spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur är spelet?

Spelade gothic 2 en del men sen bugga liret ur, tog aldrig upp det igen.

Medlem

Spelade aldrig trean, var rädd att jag skulle bli besviken efter de alldeles underbara tidigare spelen, men detta kanske blir det som får mig att pröva spelet...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hehe... JoWood... har inte deras lilla jordkällare rasat ihop än?


signatur
Medlem

Eftersom expansionen till tvåan fixade i princip alla problem med spelet och balanserade om allt och la till massor av nya quests och skit, förutom det nya området som gav typ 10 timmar av spel så kan Gothic 3 + expansion bli det bästa tillfället att spela spelet för om de gör det rätt så kan det bli jäkla bra alltså.

Gothic 3 blev väldigt svårt senare när man i princip slogs mot hela arméer själv, så även om man "bemästrat" fight systemet inom 5 minuter så var man tvungen att tänka till för att kunna överleva. Man blev typ tvungen att spela som en fegis eftersom man inte kunde göra som i Assassins Creed tex. att bara fäkta ihjäl en folkmassa som omringade en.

De största problemen med buggar fixades med patchar och även om jag inte spelat spelet på typ ett år så är det nog rent faktafel att kalla det buggigt idag.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Spelade aldrig trean, var rädd att jag skulle bli besviken efter de alldeles underbara tidigare spelen, men detta kanske blir det som får mig att pröva spelet...

Du gjorde helt rätt där. Trean är lätt det sämsta köpet jag gjort. Det som jag känner nu är att det spelar liksom ingen roll om de har fått bort buggarna, för de var inte dem som störde mig mest, utan fightingsystemet har helt förstört spelet för mig.

Alla "djur" i spelet använder spasmslagen som går så fort att man inte kan göra ngt, och alla andra är aslätta..

När jag dödade 150orcs i samma fight, men dör på två st vildsvin så var mitt mått rågat


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Spelet i sig är/var helt kalas, men av någon anledning så krashar/-de det när det kom up i 1GB använt minne. Har dock inte testat igen efter jag dels bytt RAM och installerat om Windows, kanske skulle testa snart igen

1
Skriv svar