Capcom i videointervju om Resident Evil 5

Robot
Medlem
Capcom i videointervju om Resident Evil 5

WIN!

Medlem

Satt faktiskt och såg den här just. Har dom inte sagt att releasen är planerad till 2009? Dom trodde ju också för ett tag att 2010 var möjligt. Nåja, det är ändå bara preliminärt.

Medlem

<3 Capcom. Afrikaner är ens fiender och dom skiter totalt i vad trångsynta folk har att säga om det.

Bara för att fienden råkar vara svarta betyder inte det att Capcom är rasister.

Medlem

"seriens >okända< såkallade T-virus"?

Medlem

Så idiotiskt att folk ens orkar ta upp ämnet rasism i RE5. Jag menar, vi har spelat en ziljard spel som utspelar sig i västerländska länder, nu kommer det första spelet evah (typ) som utspelar sig i ett svart land och då är det helt plötsligt rasism. Rasism mot vita i sånna fall.

Annars tycker jag RE5 ser nice ut, men kan de inte ändra stridssystemet lite? Att man inte kan gå och skjuta är jäkligt lamt. De borde också införa ragdollfysik när fienderna dör, känns väldigt 2002 när man skjuter ett gäng fiender och alla rycker till på exakt samma sätt.

Medlem

Jag kan ha missat något men heter Resident Evil "Bio Hazard" i japan?

Medlem

Jepp, Biohazard. I mitt tycke ett mycket coolare namn. Resident Evil betyder väl "motståndskraftig ondska" eller liknande.

Medlem

Jäkla bra intervju. Angående namnet så har alltid jag översatt det till "ont hus" eller "onskefullt hus". Det var ju trots allt ett stort hus i första spelet och sedan har väl namnet hängt kvar, va vet jag.

Inaktiv

Förstår ingenting. Man skjuter svarta rasister i ett svart land? Trodde Resident Evil var ett zombie-spel. Jag tycker att Resident Evil har tappat stinget rätt rejält. Okej, dom kanske var infekterade med "The T-Virus" men dom såg fortfarande rätt så normala(fast våldsamma) ut när dom kom springandes emot en med olika redskap i händerna. Blev faktiskt rätt besviken. Kan dom inte göra ett Marvel vs Capcom 3 istället

Medlem

Resident Evil översätter jag till typ Inneboende Ondska.

@windowmaker: Resident Evil, Inte Resistant Evil.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Resident Evil översätter jag till typ Inneboende Ondska.

@windowmaker: Resident Evil, Inte Resistant Evil.

Så sant så.

ptr
Medlem
Skrivet av windowmaker:

Jepp, Biohazard. I mitt tycke ett mycket coolare namn. Resident Evil betyder väl "motståndskraftig ondska" eller liknande.

jag tycker biohazard låter lite töntigt, hur ofta måste du du hålla undan dig från "biohazard" material i själva spelet?

Skrivet av Guzilla:

Förstår ingenting. Man skjuter svarta rasister i ett svart land? Trodde Resident Evil var ett zombie-spel. Jag tycker att Resident Evil har tappat stinget rätt rejält. Okej, dom kanske var infekterade med "The T-Virus" men dom såg fortfarande rätt så normala(fast våldsamma) ut när dom kom springandes emot en med olika redskap i händerna. Blev faktiskt rätt besviken. Kan dom inte göra ett Marvel vs Capcom 3 istället

det "rasistiska" som man kan förvänta sig att höra är väl just att man skjuter svarta. och därför är spelet rasistiskt. aja man har ju inte hört något än så får hoppas att det förblir så. Sen är det där säkert precis i början av spelet. de blir säkert mer zombie-liknande längre in i spelet. eller så har det gått över till ett mer 28 dagar senare liknande virus som gör den förgiftade aggressiv och inte till en hjärndöd zombie. vi får se helt enkelt kan lova dig att du kommer skjuta någon i huvudet som sedan förvandlas till något stort monster och då ser dom nog inte så normala ut längre 8)

Medlem

ÄG serie.
Har den här är djup bra storyline , ett av få singleplayer spel serier som jag följt ihop med Metal Gear Solid.

RE5 kommer nog äga :P, kommer ihåg ettan med Jill Valentine, Chris Redfield, 2an med Claire Redfield, Leon , 3an med Jill valentine , Carlos ;D , 4ran med Leo igen :D:D.

Jaja rörigt kul som fan vare iaf :P.

Medlem

Dom får fan göra detta till PC också. Som en re fan som knarkat alla spelen hundratals ggr så måste dom bara göra detta till PC då jag inte äger varken en konsol eller tv!

Kom igen nu för fan Capcom! DMC4 kommer ju till PC!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Klart köp

Storyn i RE är så bra och nu får man kanske veta vart T viruset kommer ifrån.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kan faktist tänka mig att köpa ett ps3 för att kunna spela re5!


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Nu ska jag klaga lite.

De har ju tagit animationerna från RE4 och återanvänt dem här. Kolla när spelaren skjuter på fienderna. Har ni spelat en del RE4 så lär ni känna igen dödsanimationen när fienden faller ner på sitt högra knä för att sedan falla framlänges. Sättet fienderna rycker på när de blir träffade är också likadana.

Langa ragdollfysik för fan. Eller blanda i alla fall ragdollfysik med animationer, vad som helst förutom samma jävla animationer som man sett miljoner gånger i RE4.

Sen tycker jag det sög att liken fömultnar(eller vad det nu är som sker) sekunden efter att de har fallit till marken. Tycker det borde gå typ 10 sekunder innan det sker.

Men mycket av detta lär ju säkert ändras innan release.

Medlem

Fy fan va dom går åt fel håll med spelet.

I dom första spelen försökte dom ju göra realistiska gubbar. Men nu ser det ju fan ut som om dom skickar in duke nukem.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Nice, mer Resident Evil åt folket 8)
Ett till Spel som defenetivt hamnat i min älskade RE-Collection,


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ser ut som RE har gårr rejält utför storymässigt alltså, jag saknar den förra stilen, inte att jag tyckte RE4 var dåligt, det var bra men det känndes inte som vad RE var från början och detta ser ut att forsätta spinna vidare åt "fel" håll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resident evil har helt enkelt blivit ett annat spel
Dock så är RE4 jävligt bra :up:, hoppas dom lyckas göra det här bättre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Ser ut som RE har gårr rejält utför storymässigt alltså, jag saknar den förra stilen, inte att jag tyckte RE4 var dåligt, det var bra men det känndes inte som vad RE var från början och detta ser ut att forsätta spinna vidare åt "fel" håll.

jag håller med, det värsta är dem som föredrar resident evil 4 jämnfört med resten av serien.. dem har ju missat hela conceptet av vad resident evil är...

men jag tror faktist Res5 kommer gå en aning tillbaks till original conceptet och fortsätta storyn, men RES känslan är nog försvunnen för all framtid känns det som, CAPCOM har ju själv sagt att dem vill förnya Resident evil, men det känns mer som dem förändrat.. eller rättare sagt dem har förändrat serien,

Aja, bara jag får tillbaks mina Zombies så blir jag nöjd, oavsett om dem är vita svarta eller blåa, men det lär jag ju inte få heller!

Medlem

Bra gammal! Tipsade för iallafall 2-3 veckor sen.

Inaktiv
Skrivet av windowmaker:

Jepp, Biohazard. I mitt tycke ett mycket coolare namn. Resident Evil betyder väl "motståndskraftig ondska" eller liknande.

Nja, inte riktigt det betyder faktiskt "Bofast Ondska", typ, jättefjantigt. Har dock aldrig riktigt gillat något RE-spel och det här imponerar ej på mig.

Det nämns i intervjun att det skulle utspelas där människorna kom till men var inte det i Mellanöstern?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Verkar bli mycket trevligt, men kan hålla med föregående talare om att dom har skickat storyn åt fel håll. RE4 var lysande, lånade tiom polarens Gamecube för att lira det och RE: Zero. Men frågan är om det inte är roligare med gamla T-virus Zombies. Inte några 28-dagar senare anfetamin zombies. Men men, man får väl se hur det artar sig. Går ju inte att stå och stampa på samma ställe hela tiden.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Nu ska jag klaga lite.

De har ju tagit animationerna från RE4 och återanvänt dem här. Kolla när spelaren skjuter på fienderna. Har ni spelat en del RE4 så lär ni känna igen dödsanimationen när fienden faller ner på sitt högra knä för att sedan falla framlänges. Sättet fienderna rycker på när de blir träffade är också likadana.

Langa ragdollfysik för fan. Eller blanda i alla fall ragdollfysik med animationer, vad som helst förutom samma jävla animationer som man sett miljoner gånger i RE4.

Sen tycker jag det sög att liken fömultnar(eller vad det nu är som sker) sekunden efter att de har fallit till marken. Tycker det borde gå typ 10 sekunder innan det sker.

Men mycket av detta lär ju säkert ändras innan release.

Som jag förstod det så har de precis fått upp grafiken helt och hållet. Dvs de är klara med hur spelet ska se ut. Animationer och skit lär de ändra på men å andra sidan så tycker jag att zombier dör likadant i R1-3 så.


signatur
Medlem

Äh sluta klaga. Resident Evil är förgånget. Ingen skulle köpa spelen om det inte bjuds på något nytt (förutom gamla die hard-fans som hänger på FZ:)). Gillade dom gamla, men 3 spel i samma stil räcker gott och väl. 4an var dock grymt mycket roligare att spela så jag ser fram emot detta.

Inaktiv
Skrivet av CharlieSimon:

Bra gammal! Tipsade för iallafall 2-3 veckor sen.

Vad bra då.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Spectral:

Äh sluta klaga. Resident Evil är förgånget. Ingen skulle köpa spelen om det inte bjuds på något nytt (förutom gamla die hard-fans som hänger på FZ:)). Gillade dom gamla, men 3 spel i samma stil räcker gott och väl. 4an var dock grymt mycket roligare att spela så jag ser fram emot detta.

Det är som att ta simpsons, ändra conceptet till något helt annat, ta bort Bart och Homer, lägga till 2 andra snubbar som är helt annorlunda.. och köra serien i samma namn, fast man egentligen borde skapat ett helt nytt program istället

det dem gjort med Resident evil 4 är att dem har tagit bort alla stora punkter som gör serien till vad det är.. för det första inga ZOMBIES, det andra, storyn som inte har den blekaste gemensamma punkt från någon story alls i serien
det tredje, tagit bort viruset som liksom är kärnpunkten i hela storyn och lagt in någon el loco poco parasit, och det fjärde, ändrat spelstilen från survival horror skräckis äventyr till third person action spel,

och jag har nämnt det ett flertal gånger i varenda tråd om resident evil, Resident evil 4 är ett roligt spel.. men det är inte Resident Evil, dem borde gjort en spinoff serie istället

Så det enda vi Die Hard Res fans kan hoppas, är att vi åtminstonde får tillbaka en del av vårat gamla älskade resident evil i res5

12
Skriv svar