Inaktiv
cl2 eller cl2.5 ?

hej! det är då att jag har olika ramminnen liggandes hemma som jag tidigare haft i min dator det ena är ett ddr 3200 med kylare på (svart järnsak som det står corsair på) och på den står det cl2 på och det andra är också´3200 men cl 2.5

först tänkte jag att cl 2 minnet var bättre för när jag kollade kostade det minnet 2-300 mer än det andra men sen när jag kollade på ddr2 minnen för skojs skull såg jag att dom låg på cl5 å dom är bättre då än ddr1 minnena så då undrar jag är det så att ju mer cl desto starkare minne
??? //jonas


signatur

dator : spelbar.

nj
Medlem

Lägre timings är snabbare, så jämför man ett DDR-minne och ett DDR2-minne i samma klockfrekvens så är DDR-minnet det snabbare.
Däremot så klarar DDR2-teknologin betydligt högre klockfrekvenser än vad DDR-teknologin klarar vilket gör att de ändå är bättre eftersom de erbjuder högre minneshastighet (och iom detta mer minnesbandbredd).

Det finns ett flertal tester att läsa mellan DDR- och DD2-minnen, en nyare är gjord av Anandtech i april iår där de testade prestandan mellan AMDs Athlon 64 på socket 939 respektive AM2 med flertalet olika DDR2-minnen jämfört med ett par högprestanda DDR PC3200-minnen.

Inaktiv

cl på ddr2-minnen spelar inte så stor roll...

1
Skriv svar