Inaktiv
Gamepad

funkar gamepads/joystick till alla spel?

Medlem

Svårt att säga då jag inte har spelat ALLA spel

Har svårt att se att en gamepad/joystick skulle vara något vidare till tex RTS eller FPS.

Tala om vilket/vilka spel du funderar över mest så kommer du nog att få en hel del bra svar.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Nej, dom funkar inte till alla spel. Funkar inte bra på många FPS spel, FEAR är det enda jag fått funka bra med min Logitech Cordless Rumblepad 2. Men det går mycket bra ihop med t ex Tomb Raider och Psychonauts.

Inaktiv

typ just cause

Medlem

Ska du köpa en rekommenderar jag en ps2-plagiat, då dessa funkar bra med portningar från PS2 å dessutom har en bra knappuppsättning


signatur

yolo

Medlem

Skulle tro att man kan köra de flesta spel med en gamepad (har slitit ut 2 st redan ).
Körde MDK med en gammal sidewinder gamepad, fungerade faktiskt bra.
Bilspel fungerar perfekt med gamepad,
De enda spel som man inte kan köra med Gamepad är flygsimulatorer (arkad flygspel funkar dock) och FPS (t.ex. UT, Quake osv).

Edit: Se dock till att gamepaden har analoga spakar, som t.ex. den du länkade till. Dock så föredrar jag själv Logitech Rumblepad serien. 1:an var perfekt, synd dock att knapparna inte klarade "trycket" ^^. Har en Logitech Rumblepad 2 nu.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag använder en xbox 360 pad den funkar mycket bra och är otroligt skön att hålla i
Och om jag har förstått det rätt så ska alla spel som är märkta med "games for windows" funka med xbox 360 kontrollen.

1
Skriv svar