Everybody's Golf World Tour

Robot
Everybody's Golf World Tour

Åh herregud. Jag trodde jag skulle få testa ett vanligt golfspel. Och så slår jag på det och möts av en massa glada mangafigurer - som ska spela golf. Åh, herregud.


Medlem
Hobbygolf på Playstation 3 - bra eller dåligt?

Och det avancerade spelsättet var?
Kändes väldigt snabb-recenserat, men det kanske inte var så mycket att ha. Håller mig till golfen i wii sports, eller bilarna i gt5 tills vidare...

Medlem

Lol @ en recension av det här spelet.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Mycket dålig recension på ett mycket bra spel, ett av de bästa golf spels serierna som finns är Everybodys golf. Som har funnits sedan Playstation 1, och detta är väll ett av det bästa i serien skulle jag vilja säga. Det förtjänar en riktigt recension inte någon liten notis, som får en att fundera på varför de enns skrev denna recension.

Sedan när man skriver om ett spel och säger att det är riktigt bra och inte har någon egentliga nackdelar förutom att det kan bli enformigt vilket alla golfspel blir efter som man bara spelar golf! Så kan jag inte riktigt förstå hur man kan ge det enbart en 3a, jag skulle ge spelet minst en 4a i alla fall. Detta är det bästa golfspelet som finns där ute. Om man nu inte måste ha tigrar och sådant på banan för att man skall tycka att det är ett bra spel.

Medlem

Väldigt låg standard på den här recensionen. Känns som ett skämt. Även om spelet kanske inte är det bästa och har en fjollig attityd så förtjänar väl det ändå en seriös recension?

Tycker ni på FZ tappar greppet mer och mer. Snäpp upp er lite och ge oss läsare material vi är vana vid istället.

Antikvitet

Vi kan inte skriva femsidiga recensioner på varje spel vi får in, det är en prioriteringsfråga. Vi betalar våra recenserande frilansare och fylligare recensioner kostar helt enkelt mer pengar. Därför väljer vi att lägga krutet på spel där det faktiskt spelar roll.

Med det sagt, det är helt omöjligt att i en recension både ta upp alla aspekter och att samtidigt hålla en röd tråd och hålla läsaren underhållen. Spelrecensioner är subjektiva och kommer aldrig utgöra ett facit för om ett spel är bra eller dåligt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

En kort recension kan fortfarande vara en bra recension.

ptr
Medlem

jag tycker recensionen var bra ialla fall. fick en rätt klar bild av spelet, enda jag skulle vilja veta är hur det avancerade spelsättet går till?

Medlem

Vilket skämt till recension. Lät som en användarrecension av en 12 åring på prisjakt.


signatur

En styck signatur.

Medlem

inte den bästa recensionen, gör inte så mycket att den var kort men skulle gärna vilja ha lite mer detaljer.. vad var d avancerade spelsättet t.ex?

Medlem

En kort recenstion kan vara mycket bra, men denna var det inte. Det är väldigt mycket av spelets moment som inte näms, tillex inget om single player delen och vad den har för funktioner och revards. Det nämns inte enns att spelet har ett online läge, eller att finns massivt med turneringar att spela, eller att man kan gå omkring i lobbys och vara social för att nämna lite som fattas och bör infattas i en recension utav ett spel.

Medlem
Skrivet av Spectral:

En kort recension kan fortfarande vara en bra recension.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om ni kan läsa engelska kan jag rekommendera gamespot.com för bra recensioner.

Medlem

Den stora utmaningen som skribent är att komprimera ner texten till något i denna längd men ändå få med allt väsentligt. Det är absolut inte lätt, tycker inte jag i alla fall, utan kräver en massa iterativt omskrivande och konstruktiv kritik. Det saknas onekligen en hel del om spelmekaniken som känns viktigt att få med. Alla onödiga ord däremot får man helt enkelt stryka om man ska hålla det såhär kort... oavsett hur "ballt och underhållande" man tycker man formulerat det... "kill your darlings" helt enkelt...

Medlem

Golfspel hu.. njae håller mig till RPGn eller FPS

Medlem

påtänd kängru? hahaha


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Såg lite festligt ut, synd bara att man inte har en PS3.

Skribent

Hehe, tack för alla recensioner av recensionen. Ibland vill man som skribent testa nya grepp för att inte fastna i samma spår hela tiden. Verkar inte funkat för de flesta! Men tack för konstruktiv kritik...

Inaktiv

skippar nog detta spelet!

Jag tycker att ni borde ta FZ's recensioner med en nypa salt. Det finns så mycket bättre recensioner på andra sidor men jag kan förstå varför man vill ha det på sin favvo sida FZ.se också.

Medlem

Jag litar aldrig på FZ recensioner längre. Kvaliteten är helt enkelt för låg. Tycker i och för sig att de håller högre klass än hype, vilket innebär att det trots allt är bästa (gratis) nätbaserade svenska sida med spelrecensioner. Jag räknar inte ens in aftonbladet osv

Hmm kanske ska testa demot då på PSN..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

varför recenserar inte simon ps3 spel längre?


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Naturen såg trevlig ut men dessa läskiga mangadockor kan jag bara inte stå ut med.

Inaktiv

Bryr mig inte så mycket om PS3-spel igentligen men vill kommentera den negativa kritik som setts i anslutning till denna. Vill själv stämma in i de som menar att längden (kvantiteten) inte har något med kvaliteten på recensionen att göra. Ordval och vissa val i texten kunde varit bättre (åtminstonde om det nu är betalda recensenter) men fullt duglig och läsvärd för den som intresserar sig tycker jag. Att såga en recension med anledningen att man själv anser sig (bättre) veta vilket betyg spelet egentligen förjänar är att missa poängen med recensioner.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Redaktör
Skrivet av impact:

varför recenserar inte simon ps3 spel längre?

Simon jobbar heltid på annat håll. Han sticker in med en recension då och då, men han har mindre tid nu än förr.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Tompa:
Skrivet av impact:

varför recenserar inte simon ps3 spel längre?

Simon jobbar heltid på annat håll. Han sticker in med en recension då och då, men han har mindre tid nu än förr.

Mjo... jag har blivit vuxen

Inaktiv

Ahhh okej, bara undrade. inget fel på denna recensionen eller så ser dig inte i psn allt för ofta heller numera Simon!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Flakmonkey
Skrivet av impact:

Ahhh okej, bara undrade. inget fel på denna recensionen eller så ser dig inte i psn allt för ofta heller numera Simon!

Tycker inte heller jag är där tillräckligt mycket... mindre tid, mer att göra... ja... det blir ju lätt så, men å andra sidan blir tiden som jag får spendera med konsolerna å PCn så mycket roligare

Inaktiv

>Men hur kan man kalla sig skribent när man harklat ur sig recensionen ovan? Jag hoppas att han inte får betalt, han kan ju inte ens korrekt meningsbyggnad! Jag har inte blivit ett dyft klokare efter att ha läst denna "recension"

Medlem
Skrivet av John:

Vi kan inte skriva femsidiga recensioner på varje spel vi får in, det är en prioriteringsfråga. Vi betalar våra recenserande frilansare och fylligare recensioner kostar helt enkelt mer pengar. Därför väljer vi att lägga krutet på spel där det faktiskt spelar roll.

Med det sagt, det är helt omöjligt att i en recension både ta upp alla aspekter och att samtidigt hålla en röd tråd och hålla läsaren underhållen. Spelrecensioner är subjektiva och kommer aldrig utgöra ett facit för om ett spel är bra eller dåligt.

tycker att du istället för att säga emot alla andra, ska ta åtdig av vår kritik


signatur

Everyday I worry all day

12
Skriv svar