Patch och editor till The Witcher

Robot
Medlem
Patch och editor till The Witcher

Det här är "enhanced edition" patchen, för de som undrar. Ska enligt utvecklarna minska laddningstiderna med upp till 80%.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv

Är det?
Hörde den skulle komma i maj, har suttit och väntat på den så man kan slänga sig in i spelet tillslut.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Nae, det är inte enhanced edition patchen.

Vet inte vart du fått ifrån att det ska vara 80% snabbare laddningstider.

Officella patchnotes ifrån hemsidan

Gameplay and text bugs fixed:
- Fixed various localization issues for English, French, Italian, German and Spanish languages,
- Fixed combat abilities 'Patinado' and 'Sinister' issue when proper modifier has not been applied correctly under given circumstances,

Code bugs fixed:
- Fixed a few random crashes in Prologue and Chapters 1, 2 and 3,
- Fixed crash in Act 4 when running near exit to lakeside from village to inn,
- Fixed game crash when using Alt+Tab, especially while loading location or game,
- Fixed dialogue camera shots on standing up characters,
- Fixed issue with 'Game Paused' text disappear occasionally after exiting game panel when game was paused during opening of a panel,
- Fixed issue with disabled attack when player holds block for a long time and then immediately tries to strike,
- Fixed various issues regarding mousedrive steering and pathfinding,
- Fixed weapon enchants not updating properly when switching weapon slots or dropping weapon from inventory panel,
- Fixed issue with Geralt not attacking immobile creatures or not approaching objects from a certain distance,
- Fixed issue with blocking middle mouse button during some cutscenes and when fistfight starts,
- Fixed occasional issues with sheathing weapon after combat and on Alt+Tab,
- Fixed issue with breaking meditation mode if Geralt is attacked when entering meditation,

Medlem

Det som tar längst tid är ju faktiskt autosave funktionen. Slänger dom in ett alternativ att man kan stänga av den så minskas ju laddningstiderna lätt med 80%.

Enligt rapporter ska laddningstiderna ha minskat ännu mer, men hur säkert det är vet jag inte.

Skitbra att patcher och gratismaterial kommer iaf. Att spelare som var tidiga med att stöda utvecklarna inte får det i baken av dem ett halvår senare (då den riktigt ultimata versionen av det släpps) är, som jag tidigare sagt, hur vackert som helst. CDProjekt ftw!

Medlem

Någon som vet om det går att boka The Witcher Enhanced Edition i någon butik?

Medlem

Har dom inte redan fixat laddningstiderna, har för mig dom gjorde det i förra patchen redan.. de jämför nog enhanced ed. med hur originalet (opatchat) var.. Hursomhelst så provade jag lite snabbt att gå in i ett hus i staden och det var typ 2 sec laddningstid, har för mig det tog mkt längre tid opatchat, men det var flera mån sen jag provade det.


signatur
Inaktiv

jao, med denna rigg (se profil), så hade jag laddningstider runt 15-20sec för varje load förut, nu e dom 3-5sec. så det har minskat rejält.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Synd att mina sparfiler är borta. Vill inte spela om början igen, men vore kul att fortsätta storyn. Hann till Act 2 eller något (in i staden).

Medlem
Skrivet av the_blueflame:

Synd att mina sparfiler är borta. Vill inte spela om början igen, men vore kul att fortsätta storyn. Hann till Act 2 eller något (in i staden).

Jepp äg spel enligt mig ^^

Medlem

Suveränt rollspel, nu ännu bättre. Helgen är räddad.!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bra, fast väntar på enhanced versionen istället

Medlem

Mm man kanske skulle köpa detta spelet. Nu när de har fixat i ordning saker och ting

1
Skriv svar