Behöver råd av de vetande

Inaktiv
Behöver råd av de vetande
Citat:

Intel Pentium 4 3.20GHz
2.00GB RAM DDR (x2 1024 3200/400MHz)
RADEON 9800XT
ASUS P4P800 moderkort

Citat:

3DMark 06 Score: 989

SM2.0 Score: 489

GT1 - Return to Proxycon 3.683 fps
GT2 - Firefly Forest 4.461 fps

HDR/SM3.0 Score: N/A

HDR1 - Canyon Flight N/A
HDR2 - Deep Freeze N/A

CPU Score: 720

CPU1 - Red Valley 0.234 fps
CPU2 - Red Valley 0.355 fps

Jag skulle vilja spela spel som Elder Scrolls IV: Oblivion och det kommande Medieval II: Total War på hög kvalitet, utan störningar och allmän seghet. Jag kunde spela det förstnämnda utan alltför stora problem, men jag kände ändå en viss besvikelse att datorn inte kunde prestera mer än vad det gjorde. Nu känner jag att tiden har kommit ikapp med min burk och jag är redo för en förändring, inom vissa rationella gränser.

Jag är ingen som lustar efter det nya ultra-häftiga/snygga skjutarspelet - så jag har inga sådana krav på datorn. Jag vill bara kunna njuta av vissa spel så som de skall njutas, annars blir det hela ganska halvhjärtat. Exempelvis Oblivion och liknande. Neverwinter Nights 2 kommer ju snart också.

Har ni några tips? Grafikkort, minnen etc. Skulle också vara roligt att höra om speciella värderingar; chassin, fläktsystem, allt för att göra datorn mer effektiv. Någon speciell kur mot det förbannade dammet t ex?

Medlem

Du kan ju nöja dig med att bara byta ut grafikkortet i den där. Med tanke på att du tyckte att oblvion gick att spela utan större problem på ett 9800xt så borde ett nytt grafikkort räcka gott och väl.
Kanske ett 7600GT?

Minne har du redan så det räcker.

Damm är svårt att motverka helt. Det är bara att skaffa filter till fläktarna och hålla chassit stängt. Filter kan skapas av mammas nylonstrumpor.

Medlem

Jag saknar uppgifter om upplösning och andra inställningar som gjorts i spelen. Betvivlar att de inte gick att köra som uppgifterna säger. Kör man med för hög upplösning och för många finesser påslagna så går det segt med ett gammalt grafikkort, så är det bara. Gå t.ex. ned till 800x600 / 1024x768 och standardinställningar så går det säkert fint.

1
Skriv svar