Microsoft gör Wiimote-kopia till 360?

Robot
Medlem
Microsoft gör Wiimote-kopia till 360?

Känns lite lamt av MS att rippa Nintendo, men sen å andra sidan så är det ju MS det handlar om

Medlem
Skrivet av MB?:

Känns lite lamt av MS att rippa Nintendo, men sen å andra sidan så är det ju MS det handlar om

Nja, Microsoft har hållt på med liknande saker i flera år faktist.

http://research.microsoft.com/~awilson/wand/default.htm?0sr=a

Men är det dåligt att Microsoft kommer med en liknande lösning som Nintendos? Se det inte som en rippoff utan se det som en hyllning till deras lyckade idé.

Jag ser fram emot detta och jag hoppas det kommer många snygga fps spel som har stöd för denna kontroll.

Medlem

Microsoft gjorde ju faktiskt för länge sedan en joypad som kände av hur man lutade den.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/microsoft_tilt_p/


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Först Buzz och nu det här? När ska M$ hitta på egna grejer?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

mrd
Medlem
Skrivet av DonGrif:

Microsoft gjorde ju faktiskt för länge sedan en joypad som kände av hur man lutade den.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/microsoft_tilt_p/

Minns att den fungerade helt ok - en trevlig sak, det där (Microsoft SideWinder Freestyle Pro-gamepad:en).

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Microsoft gjorde ju faktiskt för länge sedan en joypad som kände av hur man lutade den.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/microsoft_tilt_p/

Den var riktigt kul att köra Motocross Madness 2 med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av DonGrif:

Microsoft gjorde ju faktiskt för länge sedan en joypad som kände av hur man lutade den.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/microsoft_tilt_p/

Den var riktigt kul att köra Motocross Madness 2 med.

Ja men det var också det enda spel den fungerade någorlunda bra i vad jag minns

/ LordDaimos

Medlem

Jag tror att jag hellre köper wii än 360.

Medlem

Öh Nintendo har ju patent på det. Fattar inte, då borde inte MS ha lov att göra nåt sånt ju!?

De kan patentera sin egen lösning, men har MS kommit på en lösning som inte faller inom patentets ramar är det bara att köra. Jag gissar att både gamepads och joysticks bara skulle finnas i ett märke annars.

Medlem
Skrivet av MB?:

Känns lite lamt av MS att rippa Nintendo, men sen å andra sidan så är det ju MS det handlar om

Så du vill bara ha en typ av allt?
En typ av bil, en typ av dator, en typ av kalsonger osv osv?


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:
Skrivet av MB?:

Känns lite lamt av MS att rippa Nintendo, men sen å andra sidan så är det ju MS det handlar om

Så du vill bara ha en typ av allt?
En typ av bil, en typ av dator, en typ av kalsonger osv osv?

Jepp kommunismen äger.

ptr
Medlem

var det inte något rykte att ps3 skulle få en liknande kontroll också, förut? De enda de skulle behöva göra är ju att sätta en såndär sorts kamera som wii-moten har och sen sätter man en liknande sensorbar framför tvn. kontrollen har ju redan sixaxis

Medlem

det var på tiden.... vad snackar ni om, tänk er att alla saker ni äger skulle finnas av bara ett märke vilken marknad ni skulle ha då..=/... priserna skulle vara höga etc.. så det är bara bra att MS konkurrerar med Nitendo nu=)

Medlem

Skoj! Min WII används sällan, eftersom utbudet av fantastiskt roliga spel är ganska knappt. Lite konkurrens gör nog susen.

Medlem

De måste sälja minst 10 miljoner av kontrollen för att bli en verklig konkurrent till Wii. Känns som för lite, för sent.

Jag gissar på att det en handfull spel som stödjer kontrollen men som inte är helt designat för den...

Medlem

Well hoppas det blir ett bra utbud utav spel som stödjer detta, de spelen som stod i artikeln var ju inte så mkt att hurra för

Medlem

Dumt, dumt och dumt. Just för den anledningen LantisBo nämner:

Skrivet av LantisBo:

De måste sälja minst 10 miljoner av kontrollen för att bli en verklig konkurrent till Wii. Känns som för lite, för sent.

Jag gissar på att det en handfull spel som stödjer kontrollen men som inte är helt designat för den...

Om de skulle implementera det till nästa Xbox så hade jag tyckt det varit en bra idé. Men att försöka tvinga på nya accessoarer mitt i en konsols livslängd funkar bara inte, om det inte blir världens megahit.

Medlem

Det var ju förvisso ganska så väntat att något av de andra företagen skulle släppa en liknande lösning till sina konsoler.

Medlem

Ha, vem är det som är en copycat nu?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

vad spelar det för roll efter 18 miljoner sålda konsoler som MS så det minsta dem kan göra är att jag får spela min gears of war 2 med grymt grafik OCH rörelsekänslig handkontroll.
I love my box

Medlem

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Lugn nu, detta är ju precis det Nintendo vill! Jag minns Shigeru snacka i en intervju innan Wii-kontrollen var känd, hans vision på att han vill ändra marknaden. Nintendo kommer alltid vara innovativa, och dom andra härma efter deras "standard"!

När både PS3 och 360 har "pekarn" i spel, så kommer Ninty med något nytt igen..

Medlem
ptr
Medlem

då kanske fps blir bra på konsol snart ändå. adjö PC....

Inaktiv

bra gjort av microsoft, vem fan vill bli tvingad till att slå runt sin kontroll? förutom 14isar som redan slår runt sig själv efter ett par öl.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Men att försöka tvinga på nya accessoarer mitt i en konsols livslängd funkar bara inte

Jag upplever att det funkar helt ok för guitar hero, singstar och rock band...

Inaktiv

Fan va töntigt att Ms härmar nintendo!
:evil::\:O

Medlem
Skrivet av Lusen:

Fan va töntigt att Ms härmar nintendo!
:evil::\:O

Detta är bra för marknaden, mer konkurrens...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar