Microsoft gör Wiimote-kopia till 360?

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Toro:
Skrivet av MB?:

Känns lite lamt av MS att rippa Nintendo, men sen å andra sidan så är det ju MS det handlar om

Så du vill bara ha en typ av allt?
En typ av bil, en typ av dator, en typ av kalsonger osv osv?

Jepp kommunismen äger.

hehe, nä de klart jag inte vill ha en av allt, konkurens är bra men det känns uppenbart att MS gör detta pga ren avundsjuka på Nintendos succe med Wii...
och nu vill ta Nintendos målgrupp till 360n.
Att Sony och MS konkurerar är ju självklar med tanke på att båda systemen har samma målgrupp. men Wii är ju en helt annan. Så antar att MS insåg att de förlora lite mot Sony nu senast med BD så nu ger dom sig på Nintendo istället. (Bara en teori, inge flamewars tack)

Inaktiv

Det gör väll inget om dom "härmas", så länge det blir bra.
Och Sony, Microsoft och Nintendo härmar ju varandra hela tiden.

Medlem

Suck, det stod i nyheten att det bara var ett rykte än så länge så alla MS hatare kan väl åtminstone försöka hålla in bashet tills det kommer ett officielt uttalande.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av Dvorak:

Men att försöka tvinga på nya accessoarer mitt i en konsols livslängd funkar bara inte

Jag upplever att det funkar helt ok för guitar hero, singstar och rock band...

Ja, men du använder inte din GH gitarr till att spela Gears of War? Jag ser detta som att det ska kunna vara en ersättare till den vanliga handkontrollerna. GH hade ett specialutformat spel till gitarrerna, detta är en kontroll som ska kunna användas med spel som annars spelas med handkontrollerna.

Medlem

Ge mig House of the dead spelen till 360 med upphottad grafik.

edit:

House of the dead 4 kommer till 360n och detta året med, kan man gissa på en bundle med Newton?

http://uk.xbox360.ign.com/objects/749/749075.html

KoP
Medlem

Trevligt att det kommer (om det kommer) fler tillbehör. Inget jag kommer köpa själv till xboxen dock. Sen om det är en kopia av den ena eller andra manicken spelar väl ingen roll bara dom använder en egenutvecklad teknik.

Medlem

LOL har dom tappat 360 fans så dom måste sno nintendos ellr.. fyfan asså. nej, ps3 annars får det vara!!!


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem
Skrivet av MB?:

det känns uppenbart att MS gör detta pga ren avundsjuka på Nintendos succe med Wii...

För de flesta mångmiljard-företag fattar sina beslut baserat på avundsjuka? Jeez... Min uppskattning är att det sitter cirka noll (0) MS-fanboys i MS styrelse.

Det är klart att de gör allt för att fånga casual-gamers, det gör alla just nu och jag ser inte hur det PÅ NÅGOT SÄTT skulle kunna vara en dålig sak att konsumenten får lite olika plattformar att välja på, oavsett vad beslutet grundar sig på.

Medlem

Fanboysen verkar inte fatta att dem
blivit tillsagda....

Inte en chans att konsoller kan ta PC'ns plats, aldrig någonsin!
Sen att de "härmar" alla kopierar de varandra och "förbättrar" vissa delar.

Orka konsoller när det finns PC.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

MFC
Medlem

okej.. ingen har sagt det så då gör jag det..

FAIL

Så skrattretande dåligt att det bara måste vara sant (så brukar det vara med Microsoft). Nåja, ska bli intressant att följa utvecklingen. En .. ja, va ska den heta.. Boxmote?.. LOLzor


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Eazt:

LOL har dom tappat 360 fans så dom måste sno nintendos ellr.. fyfan asså. nej, ps3 annars får det vara!!!

förhelvete...

jag fattar inte hur ni jävla fanboys orkar..
vad är det du/ni vill komma till? att ps3/xbox/wii är bättre ? och ? vem fan bryr sig förutom alla som är 12?

Medlem

Folk glömmer som sagt att microsoft redan testade sådana kontroller för drygt 10 år sen, det blev ingen succé då, men så fort någon annan kom med det ett par år senare så blev det en braksuccé och vill någon annan göra samma sak som de gjort tidigare så härmar de den nya?, låter rätt dumt imo.

Sedan väntar jag fortfarande på en prissänkning av Wiin, den är rätt dyr med tanke på vad man får för pengarna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Även Sega hade väl en kontroll med liknande funktion man kunde köpa (fishing rod) innan.

Medlem

Heh, kul med fanboys som vanligt

Nintendo och Sony härmade väl microsoft när de nu plötsligt börjat satsa på online-tjänster? Både MS och Nintendo härmar väl Sony med att ha dubbla analoga spakar? Vete fan vem som började med rumble men det har väl de andra härmat efter med. Nintendo var väl först med styrkors och t.o.m tog patent på det för att försöka stoppa andra, därav det inte är ett riktigt kors på psx-handkontroller och segas gamla konsoller osv osv osv.
Det funkar så elektronikbranscher. En MÅSTE börja med nåt nytt, funkar det bra så kommer alla andra efter.

ALLA industrier fungerar så; t.ex måste nåt bilmärke ha varit först med säkerhetsbälten, ska vi därför bojkotta alla andra som börjat med de efteråt för att de bara härmas? Och inspelningsbara DVD ska vi SJÄLVKLART bara köpa från de som var först med det, alla andra kassa wannabes kan ju inte komma på nåt eget! Och TV måste ni fan i mig köpa av märket Zenith, alla andra har ju härmat deras ide med fjärrkontroll.
Och mobiltelefoner... fy fan, ALLA går ju skriva SMS med idag.. jävla skitstövlar som bara snor iden från de som var först.

Edit: Världens coolaste fjärrkontroll btw, laser deathray ftw! [http://www.tvhistory.tv/1955_Zenith_Flash-matic_Remote.JPG]

Fanboys.... kommer aldrig förstå detta fenomen? Enda förklaring som finns måste ju vara pengabrist, de som har råd köper alla konsoller pga det kommer bra spel till alla de 3 stora. De som inte har råd köper en och sen påstår att allt annat är skit för att inte känna sig ledsna. Som tur är finns det ju de vettiga människor med som köper en konsoll men kan erkänna att resten har sina fördelar med.

12
Skriv svar