Mortal Online - massivt rollspel från Malmö

Robot
Medlem
Mortal Online - massivt rollspel från Malmö

Kan bli ett MMORPG i min smak då jag gillar och tycker att ett riktigt bra MMORP ska ha en stor valfrihet. Inväntar med intresse skärmdumpers som visar ingame och nyheter

Inaktiv

Det som skrivs i teasern låter onekligen väldigt intressant, men får se hur det blir när det börjar komma mer info.

Medlem

Låter intressant, kommer hålla ögonen öppna för detta spelet.

Medlem

*intresserad*
Men vi får, som sagt, se hur det utvecklar sig, och om de kan hålla vad de lovar ^^.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Än så länge är det mycket snack o liten verkstad, men vågar man säga så där mycket så kan man ju iallafall hålla tummen att dom lyckas !

Medlem

verkar inte särskilt innovativt och är ute å seglar på en väldigt kontrollerad marknad. Kan bli tufft för dom.

Medlem

Småintressant teaser faktiskt, hoppas det går bra för dom, även om det precis som tidigare skrivit, kan bli svårt för dom...

Medlem

Asså, min första tanke när jag såg trailern. Så var det riddarn som gick i grottan, som förde mina tankar till spelet "lost" där grafiken är dödande för grafikkortet, trots att det inte är vidare snyggt. Om så är fallet här också, så kommer ju burken börja brinna vid bara synen av spelet då 40 pers är på samma ställe.

Medlem
Skrivet av 413X:

Asså, min första tanke när jag såg trailern. Så var det riddarn som gick i grottan, som förde mina tankar till spelet "lost" där grafiken är dödande för grafikkortet, trots att det inte är vidare snyggt. Om så är fallet här också, så kommer ju burken börja brinna vid bara synen av spelet då 40 pers är på samma ställe.

Spelet drivs ju av UE3 så några större problem med prestanda bör det inte vara.

Detta kanske kan ersätta Darkfall Online som nästa riktigt fria MMORPG att längta efter. Hoppas bara de har kunskapen och resurserna för att färdigställa ett sådant massivt projekt.

Medlem

Konkurrent till AoC?

Trailern visade inte mycket men som ni säger kan det bli intressant.

Frågan är om de verkligen kan få strider i realtid att fungera och få bra känsla i spelet. Kul att svensk utvecklare sattsar på MMO. DÅ är det bara vänta på mer info nu.

Medlem

"Nästa generations mmo!". Jo jag tackar. Jag ger mig fan på att spelet kommer "revolutionera" också.

Hör inte spelmakarna själva hur otroligt själlöst det låter? Som en bunt robotar som monotont rabblar "wewillrevolutioniazegamingwiththisnextgenerationgame".


signatur
Medlem
Medlem

Så dom öppnades i somras och köpte en licens..
Då kan man ju räkna med att Mortal Online kommer komma ut på marknaden år 2015 typ.

Medlem

Ser riktigt bra!
Tycker om stilen lite hårdare, lite mer verkligt!
Inte massa poriga brudar i absurda rusning och svärd stora som husvagnar.
Färdighets baserat system i stället för löjligt level system är ett bra plus. Hoppas på massa roliga skills och crafting system.
Full PvP. Härligt, låt välden ha sin gång!

Då hoppas vi bra att det är en genom tänkt värld med in bra story som gör att man vill fortsätta spela också

Medlem

Jag för en näst intill extremt stark känsla av att de har inspirerats av Darkfall. Hoppas att det går bra för dem!

Medlem

Yes! Ett "innovativt" fantasy mmorpg för femtioelfte gången, så spännande!

Medlem

Så vitt jag har förstått skiljer sig Mortal Online en del från de typiska fantasy-MMO-spelen. Det har ett skillsystem som mer liknar EVE Onlines än t.ex. World of Warcrafts.

Skrivet av Mortal Online - FAQ:

Q: How many character levels are there in Mortal Online??
A: None. We have no levels and therefore no level restrictions - i.e. certain levels needed to reach an area or to be able to handle a specific sword. You are free to travel the world in any way you like, limited only by the terrain, mode of conveyance or dangers in the environment. In the same way you can use any sword you like, provided you have the necessary skills to wield it.

Spelet kommer även att spelas i förstapersonsvy, vilket säkerligen kommer avskräcka en del spelare. Även om jag själv oftast föredrar tredjepersonsrollspel tycker jag dock att det låter som en intressant idé.

Skrivet av Håkan:

Så dom öppnades i somras och köpte en licens..
Då kan man ju räkna med att Mortal Online kommer komma ut på marknaden år 2015 typ.

De räknar med att ha det släppt till sommaren 2009. De började med projektet 2002 men det tog inte riktigt fart förens 2005.

Det är alldeles för svårt att säga något direkt om spelet som det är just nu, men jag vet i alla fall att jag kommer hålla ögonen på det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Verkar väl ganska intressant. Väntar på mer information innan jag skriver upp det på önskelistan, om man säger så.

Medlem

Jag tror inte på förstaperson i MMORPG egentligen. Jag gillar det starkt i vissa speltyper, men i MMORPG så vill jag och jag vet många med mig se hur min karaktär ser ut mer än så. Det är ju lite av charmen för mig med dessa spel. Man vill se 'cool' ut (vad nu det betyder för dig).

Men det är ju bara att önska lycka till, det är en hård marknad.

Medlem

Länge sedan, eller jag minns nog inte ens när, jag senast såg en såpass välgjord skön, stämningsfull film. alltså... musiken... ah den va sköööön! skall bli intressant att se närmare release vad detta kan vara... lär ändå glömma bort det tills dess men ändå... läckert! svensk studio!!!

Medlem

Damn, det där såg ju riktigt bra ut! Ser fram emot att se mer från spelet.

Medlem

Vill se mer av det. Verkar bra, men knappast nästa WoW. Men vi kan alltid hoppas!

Medlem

Filmsnutten såg vacker ut och sen när jag läste att dom har inspiration av Ultima Online blev jag varm i kroppen, UO är kärlek i MMO sammanhang. WoW och sånt skit var aldrig riktigt levande som UO är/var. Så detta projekt kanske jag råkar falla för när det släpps.

Medlem

Holy Feck! Fuck rysningar av filmen! Hoppas liret blir lika bra som den.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Känns som att de lovar massor och kommer att kunna hålla 10%,
lite som Dark and Light som lovade en ocean av möjligheter.
Tja världen är enorm, allt utspelas på en server, den laggar inte så farligt men... karaktärerna är gräsligt fula, striderna enformigare än Diablo 1 och skillsystemet simpelt.
Alla magier ser likadana ut och ja alla karaktärer också,
man kunde välja mellan 3 ansikten, 5 hårtyper och 3 hudfärger typ...

Spelade det i öooen beta en vecka sen gav jag upp det...

Inaktiv

Bara jag som fann "Dödlig Online" "Dödlig Uppkopplad" roligt?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Fasen vad negativa alla var då
Tänker direkt på conan när jag ser det

Inaktiv

love it! kan bli otroligt grymt ifall dom håller vad dom lovar

Medlem

Det där kan nog bli första mmo spelet på länge som jag faktiskt testar så länge dom inte förstör striderna som dom flesta andra mmorpg har gjort, allt är för slött nu för tiden i min åsikt. Ska bli kul att se vad svenskarna kan prestera på mmo fronten

12
Skriv svar