Mortal Online - massivt rollspel från Malmö
Asså, min första tanke när jag såg trailern. Så var det riddarn som gick i grottan, som förde mina tankar till spelet "lost" där grafiken är dödande för grafikkortet, trots att det inte är vidare snyggt. Om så är fallet här också, så kommer ju burken börja brinna vid bara synen av spelet då 40 pers är på samma ställe.
Asså, min första tanke när jag såg trailern. Så var det riddarn som gick i grottan, som förde mina tankar till spelet "lost" där grafiken är dödande för grafikkortet, trots att det inte är vidare snyggt. Om så är fallet här också, så kommer ju burken börja brinna vid bara synen av spelet då 40 pers är på samma ställe.
Spelet drivs ju av UE3 så några större problem med prestanda bör det inte vara.
Detta kanske kan ersätta Darkfall Online som nästa riktigt fria MMORPG att längta efter. Hoppas bara de har kunskapen och resurserna för att färdigställa ett sådant massivt projekt.
"Nästa generations mmo!". Jo jag tackar. Jag ger mig fan på att spelet kommer "revolutionera" också.
Hör inte spelmakarna själva hur otroligt själlöst det låter? Som en bunt robotar som monotont rabblar "wewillrevolutioniazegamingwiththisnextgenerationgame".
Ser riktigt bra!
Tycker om stilen lite hårdare, lite mer verkligt!
Inte massa poriga brudar i absurda rusning och svärd stora som husvagnar.
Färdighets baserat system i stället för löjligt level system är ett bra plus. Hoppas på massa roliga skills och crafting system.
Full PvP. Härligt, låt välden ha sin gång!
Då hoppas vi bra att det är en genom tänkt värld med in bra story som gör att man vill fortsätta spela också
Jag för en näst intill extremt stark känsla av att de har inspirerats av Darkfall. Hoppas att det går bra för dem!
Så vitt jag har förstått skiljer sig Mortal Online en del från de typiska fantasy-MMO-spelen. Det har ett skillsystem som mer liknar EVE Onlines än t.ex. World of Warcrafts.
Q: How many character levels are there in Mortal Online??
A: None. We have no levels and therefore no level restrictions - i.e. certain levels needed to reach an area or to be able to handle a specific sword. You are free to travel the world in any way you like, limited only by the terrain, mode of conveyance or dangers in the environment. In the same way you can use any sword you like, provided you have the necessary skills to wield it.
Spelet kommer även att spelas i förstapersonsvy, vilket säkerligen kommer avskräcka en del spelare. Även om jag själv oftast föredrar tredjepersonsrollspel tycker jag dock att det låter som en intressant idé.
Så dom öppnades i somras och köpte en licens..
Då kan man ju räkna med att Mortal Online kommer komma ut på marknaden år 2015 typ.
De räknar med att ha det släppt till sommaren 2009. De började med projektet 2002 men det tog inte riktigt fart förens 2005.
Det är alldeles för svårt att säga något direkt om spelet som det är just nu, men jag vet i alla fall att jag kommer hålla ögonen på det.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Jag tror inte på förstaperson i MMORPG egentligen. Jag gillar det starkt i vissa speltyper, men i MMORPG så vill jag och jag vet många med mig se hur min karaktär ser ut mer än så. Det är ju lite av charmen för mig med dessa spel. Man vill se 'cool' ut (vad nu det betyder för dig).
Men det är ju bara att önska lycka till, det är en hård marknad.
Länge sedan, eller jag minns nog inte ens när, jag senast såg en såpass välgjord skön, stämningsfull film. alltså... musiken... ah den va sköööön! skall bli intressant att se närmare release vad detta kan vara... lär ändå glömma bort det tills dess men ändå... läckert! svensk studio!!!
Känns som att de lovar massor och kommer att kunna hålla 10%,
lite som Dark and Light som lovade en ocean av möjligheter.
Tja världen är enorm, allt utspelas på en server, den laggar inte så farligt men... karaktärerna är gräsligt fula, striderna enformigare än Diablo 1 och skillsystemet simpelt.
Alla magier ser likadana ut och ja alla karaktärer också,
man kunde välja mellan 3 ansikten, 5 hårtyper och 3 hudfärger typ...
Spelade det i öooen beta en vecka sen gav jag upp det...