Mortal Online - massivt rollspel från Malmö

Inaktiv

Good luck out there Star Vault. You gonna need it

Inaktiv

JAg önskar dom lycka till! Det är ett äventyr att starta eget. Trailern ser ju i alla fall häftig ut även om dom har allt kvar att bevisa.

Lycka till!

Inaktiv

"ok"


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

full pvp = ganking och exploiting.
Spelet verkar iofs lite intressant iom. förstapersonsvy


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Såg rätt så bra ut.. Skall blir intressant o se vad som blir av detta spel

Medlem

verkar grymt schysst... hästen linkade lite konstigt bara, men jag blev verkligen sugen att spela det.

Medlem

nyskapande ey? ja den som lever får se

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Håkan:

Så dom öppnades i somras och köpte en licens..
Då kan man ju räkna med att Mortal Online kommer komma ut på marknaden år 2015 typ.

De räknar med att ha det släppt till sommaren 2009. De började med projektet 2002 men det tog inte riktigt fart förens 2005.

Dom gjorde fortfarande rätt mycket rekrytering i mitten av 2007 så mycket fart kan det inte haft 2005.

Medlem

Såg ju faktiskt inte så dåligt ut. Blir spännande att se hur det slutar.

Medlem

Levererar de det de skriver så kanske man orkar testa.

Medlem

Varför är det bara sörlänningar som har spelföretag?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Varför är det bara sörlänningar som har spelföretag?

Inte då... Det finns gott om spelföretag i både Stockholm och Göteborg. Sveriges största, EA DICE, ligger ju i hufvudstaden.

Medlem

Såg väldigt intressant ut, grfikmässigt då. Sen får vi se hur dom lyckas med gameplay, skillträd osv. Men jag hoppas verkligen att dom lyckas roligt med fler svenska spelföretag som producerar bra titlar.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Medlem

Verkar ungefär som darkfall.

Pansarknekt

StarVault you have my blessing...ehum yes Im very important. BEWARE!!!
Skämt åtsido så lycka till som fan, väldigt stämningsfullt vilket jag tycker är den mest sällsynta varan inom MMO i allmänhet.


signatur

Ooooh the drama!

Hoppas hoppas hoppas att det blir bättre än WoW, inte för att det är så svårt men men.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

-_- sommar 2009 Oo det är ÅR OCH DAGAR DIT!!!! bokstavligt talat


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Lootskin:

Varför är det bara sörlänningar som har spelföretag?

Inte då... Det finns gott om spelföretag i både Stockholm och Göteborg. Sveriges största, EA DICE, ligger ju i hufvudstaden.

Stockholm och Göteborg är ju nyckelstäder i södermansland. Jag snackar om Västerbotten. Vill gärna inte flytta till ett ställe där dem snackar en mix av norska och danska.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Åh, hurra ännu ett fantasy MMO! </sarkasm>


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Det såg intressant ut med en stämningsfull teaser trailer. Man får önska dem lyckat till nu när de ger sig in i den tuffa marknaden för fanstasy MMORPG:s. Kul med ett svenskutvecklat MMORPG-lir. Det känns som de har darkfall som största konkurrent. Vem vet marknaden för sandlåde pvpspel kanske är tillräckligt stor för flera spel? Från det lilla man sett och läst känns det som Mortal kommer bli mer casual än darkfall och möjligtsvis attrahera mer care bears.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

den verkar väldigt spännande och filmen är väldigt bra. Undrar om det blir nån månadakostnad?


signatur

Trying is the first step towards failing

Megadelux

Ja det kommer att bli en månadskostnad.

Inaktiv

Det är inne i alpha stadiet nu, finns en del SS och annan ny information. Forumet är trevigt också.

Inaktiv

Upps såg nu att den låg i snacka om nyheter, finns det en tråd i MMO avdelningen eller dags att starta en?

12
Skriv svar