Assassin's Creed

Robot
Assassin's Creed

Så var det dags, Assassin's Creed anländer med akrobatiska hopp till pc-maskiner världen över. Konsolspelare kunde ta del av spelet redan förra året men lönnmördaren möttes då av kritik av att vara för enformig. Har han tränat något på sina färdigheter innan han tar sig an pc:n tro?


Gen
Medlem
FZ.tv testar Assassin's Creed

FZ.tv är forf bäst :>

Tack för en bra recension.

Medlem

3:a? bullshit lätt värt 4 om inte mer!

Medlem

tycker det var bra flöde i videorecensionen, mer avslappnat och även om det fortfarande känns att det läses direkt från ett manus, så kändes det ändå ganska naturligt.

Bra recension också, gav klar blick över vad som var skillnaderna från konsolerna och jag ska nog ta mig ett test av pc-versionen någon dag.

Medlem

Tre av Fem är ett bra betyg, detta spelet var så överhypeat tyvärr, det hade nog lett upp till mina förväntningar om striderna inte var så grymt repetiva och enkla. När du hade lärt dig systemet kunde du slåss mot hur många vakter som helst. Odödlig?
Och varenda stad hade samma uppdrag om & om igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

Måste ändå säga att även om det var lite enformigt så tröttnade inte jag på att springa omkring o bara mörda folk o glida runt på hustaken:P, och fighterna är ju bara för snygga.
Måste nog prova på Pc sen med för med mus o tagentbord kommer man ju se vart man är på väg hela tiden;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

trea jahopp... överhypat spel då med andra ord. inte riktigt så köpsugen nu.

Medlem

Har inte spelat pc versionen. Men jag har det på ps3 och kan bara säga att jag älskar det. Trots endel upprepningar.

Får en 4'a av mig

Medlem

Alldeles för överhypat spel, hade gett spelet en 2a. Blev så j**vla enformigt. Efter första "banan" har man kört hela spelet typ. Ne tack, hoppas 2an inte är lika enformigt. Spelet hade fått en 1a om det inte hade varit för grafiken och animationerna.

Inaktiv

Det gick inte att göraspelet så mycket större till xbox 360. De kunde förbättrat det mycket mer till pc versionen därför är betyget mer än rimligt.

ptr
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Alldeles för överhypat spel, hade gett spelet en 2a. Blev så j**vla enformigt. Efter första "banan" har man kört hela spelet typ. Ne tack, hoppas 2an inte är lika enformigt. Spelet hade fått en 1a om det inte hade varit för grafiken och animationerna.

precis så kände jag också efter att ha spelat Assassin's Creed. inte ens storyn var bra, förutom i slutet då det börja hända grejer vi får hoppas på 2an istället.

Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

ahaha skandal! vad i helvete tänkte dom med, jaja så går det när fruntimmer är med och gör spel. (ja jag skojade)

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

Hehe blev ruggigt förbannad när jag skulle avsluta spelet första gångerna. Jävla idioter tänker man..

Fast man kan ju (som tur är) stänga ner det i med alt+f4.. Tycker nästan man bör dra av någon poäng ändå för att det verkar som de vill jävlas ordentligt med den som vill avsluta spelet.

Det positiva med detta spel är att det flyter riktigt fint trots att det är så många karaktärer samtidigt och har en rätt hög poly-count/ser snyggt ut.. Men spelvärlden är inte så rolig att utforska egentligen.

Storyn är ju bara löjlig. Doesnt even make sense, så att säga.. hur skulle han kunna styra en karaktär som levt för flera tusen år sen. Hade varit bättre utan cybergrejset, det hade to.m gjort spelet mer originelt eftersom var och vartannat spel ska handla om experiment hit och dit.


signatur
Medlem

De spår som omnämns i videon kanske skulle förtydligats, även om det drog på betyget som sig bör. Swimtempie hann före men fy satan vilken process bara för att stänga av ett spel. Slappa jävlar som inte orkat bygga om den delen av spelet från konsollversionen, och därför blir det helt cp. Ubisoft för mig för tankarna till Splinter Cell som i mitt minne är bland de bästa konsollkonverteringarna, så att handskas med dessa kvarlevor i AC gör mig smått besviken, även om de kan tyckas små.
Dessutom tycker jag personligen att det är roligare att röra sig omkring i stan, än att spela själva spelet. Ironiskt kanske.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Mmmm då kommer min gamepad till användning ser jag.

Medlem

Fortfarande inget demo? Vore ju kul om man kunde testa spelet nångång

Medlem

Skönt spel, men själv så tycker jag att det är bättre att spela med kontroll.

Medlem

Passar bättre på konsoll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tål inte berättaren, men jag skyller på de fula svenska språket

Gametrailers ftw!

Medlem

Tänk ifall dom hade gått lite mer åt rollspelshållet med massa olika sidequests o.s.v det skulle varit en fröjd att spela.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

hehe kan ju spela det i högsta graffe på AC


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

Jag använder alltid ctrl+alt+del

Men annars så är det ett bra spel om man vill ha lite hjärndöd underhållning ett par timmar.

Medlem

Bra recension.

Har någon annan hört om problem med 16:10 och/eller 4:3/5:4? Kompisen klagar på svarta balkar och lustiga pixelgrupper på vissa rader och urusel kantrendering och utjämning...

Medlem
Skrivet av X|Rolando:

Bra recension.

Har någon annan hört om problem med 16:10 och/eller 4:3/5:4? Kompisen klagar på svarta balkar och lustiga pixelgrupper på vissa rader och urusel kantrendering och utjämning...

Jag kör 16:10 och får skumma linjer på vissa rader precis som du säger. Sen vill jag också anmärka på att man måste klicka sig igenom 10 menyer för att kunna avsluta spelet. Skandal! Som tur är fungerar alt+f4, men det är ju inte helt säkert att de som inte är helt hemma med kortkommandon kan det?

Medlem

Tycker inte kontrollerna är svåra att lära sig alls hade inga problem alls. Jag ger det en fyra.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Att menyerna inte anpassats det minsta för PC berättar i mina ögon allt jag behöver veta inte bara om portningen i sig utan även om Ubis godvilja mot PC-spelare.

Jag väntar nu bara på sura rapporter från utvecklarna när det inte visar sig sälja enligt förväntan.

Jag tycker det är bra av Fz att sätta en trea. Man kan helt enkelt inte sätta högre. Vadå skulle man göra det för att grafiken är über, att man kan klättra på väggar och att spelet är "nytt"/modernt? lägg av alltså.


signatur
Medlem

Jag är glad att jag inte köpte spelet. Jag märkte verkligen hur repetivt och simpelt det var i demot.

Medlem

Perfekt betyg av FZ!
Det är grym grafik osv, men spelet är ungefär lika varierande som Snake på en gammal Nokia.

Efter att ha spelat det här saknar jag bara Thief ännu mer.

Medlem

Bra recension

123
Skriv svar