Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Robot
Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Den till synes odödlige ondingen Kane är tillbaka. I den föga överraskande expansionen Kane’s Wrath till förra årets succé Command & Conquer 3 får vi än en gång stifta bekantskap med de bittra fienderna Nod, GDI och den senaste bekantskapen, utomjordingarna Scrin.


Medlem
Vi upplever Kanes vrede

Gillade inte originalet, lär nog inte gilla detta heller...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Inget fel med storyn,

undrar bara varför man var tvungen att hämta the Tacitus 3 gånger


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det var inte mycket information man fick, ett bra exempel på nått nytt i expansionen är tex att var faction har fått en såkallad Epic unit, som kan jämnföras med en experimental unit i Supreme Commander; stor som ett hus, gör och tar mycket skada och kan dessutom laddas med olika infanteritrupper för att bli bättre på området (t.ex. rocket infanteri= AA missiler) upp till 4st installationer per epic unit.

för alla Tiberian Sun fans så finns subfaktionen Black Talon! istället för tanks så har du Titans och Wolverines till ditt förfogande.

Medlem

För dem som inte tyckte om första CC3 är inte expansionen något att hänga i granen, visst det har blivit snäppet bättre med nya subfactions och epic enheter men inget mer. Enda bra och egentligen enda anledning jag ser till att köpa det är för att få en säker plats i Red Alert 3 betan. Sen så är global conquestläget det dummaste jag sett, att de ens lagt ner tid på att göra det förvånar mig.

Medlem

Konstigt att Global Conquest lägen inte har blivigt bättre med tiden. Det var ju rätt bra redan 2001 i Emperor: Battle for Dune.
http://dune2k.com/View/Images/Duniverse/Games/Emperor/Screens...

Varje fall för att vara ett RTS,

Medlem
Skrivet av samilel:

stor som ett hus, gör och tar mycket skada och kan dessutom laddas med olika infanteritrupper för att bli bättre på området (t.ex. rocket infanteri= AA missiler) upp till 4st installationer per epic unit.

GDI´s MARV kan ha 4 stycken enheter, NOD's reaver eller va den heter kan ha 2 enheter och Scrins stora grej kan ha 3st enheter.

GDI's Marv är även så fräck att den harvestar all tiberium man kör över och drar in en massa pengar åt en

Så kort sagt så är Marven bäst

Va inte mycket att ha expansionen fast va lite kul med de nya subfaktionerna. Gillar inte cc3 så mycket vet inte varför. Håller med recensionen.

Medlem

Tycker EA bara förstörde C&C serien och att de nu arbetar på redalert 3 känns inte alls kul för ett hängivet fan av 2.an... Company Of heroes eller Warhammer 40k är exempel på fruktansvärt bra RTS.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Men det är ju laserstrålar på varje bild, gief fler misiler och tomahawk robotar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Men det är ju laserstrålar på varje bild, gief fler misiler och tomahawk robotar.

Håller med, C&C 3 är värsta disco lightshowen. Jämför man med C&C 1 och Tiberian Sun är det inte alls lika mycket laser.

Medlem

The Big Red Machine, Kane!

PaZ
Medlem

Håller med om att storyn var ett virrvarr, och då tyckte jag ändå att jag hade koll på de olika förvecklingarna tidigare. nu hoppade man ju runt i ett sidospår till tidigare handling utan synbar logik. Sen tycker jag kane var bäst i gamla Tiberian Dawn, när han var lite mer lågmält elak. nu ska han vara så aggressiv hela tiden.

Pansarknekt
Skrivet av redmac:

Tycker EA bara förstörde C&C serien och att de nu arbetar på redalert 3 känns inte alls kul för ett hängivet fan av 2.an... Company Of heroes eller Warhammer 40k är exempel på fruktansvärt bra RTS.

Word. Tyckte spelet var lite för sten sax påse. Och simplistiskt. Och var verkligen CC3 än succé eller e det hype från EA:s sida. Spelar Dawn of War och Supreme Commander i MP och ingen nämner någonsin nåt om CC3.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Var lite sugigt i början i singelplayer.. Sen så blev det tokigt bättre.. Men skulle viljat haft en singelplayer kampanj för GDI också.

Inaktiv
Skrivet av FoxeN:

The Big Red Machine, Kane!

Du tittar för mkt på WWE som jag

Skrivet av FZ:

Hur arg är Kane?

hahah^^

älskar återkomsten av Titans & Wolverines iaf,
Nu ser man fram emot Red Alert 3


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

älskar återkomsten av Titans & Wolverines iaf,

Fast titans ser inte ut som Titans, utan som någon missbildad version:( prouktionsfel?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nu kommer han igen med sina klagomål... detta tilläggs kittet är inte så mycket att hurra för! visst dom har lagt till nya balla enheter. Men nu efter all tillägg så spelar det inte längre ngn roll vilken faktion du väljer dom är ju så lika varandra. Perfekta balanseringen som den vise skulle ha sagt. Mindre kul för oss och mindre arbete för EA.


signatur

Godspeed

Medlem

alla fraktioner e ascoola! Tycker bara att Gdi steel talons saknar snipers e synd för det blir lite jobbigt när fienderna spammar ut rocket soldiers så spelar det inte roll att man har wolverines utan blir spankad ändå
Sen e ju black hands special avatar purifiern läskigt imba! Den kan inte ta något extra vapen men den kommer redan levererad med en flamer på ena armen förutom lasern och äger hårdare än hårt...
roliga e ju gdi hammer heads och Zocom zone raiders. fan va gött och äga med dem, dem e som zone raiders fast med zonic grenades.

Medlem

Synd att Global Conquest läget blev lamt, kunde varit riktigt intressant...

Medlem

Zelaxe: Tycker Titans ser helt O.K ut, Wolverine däremot saknar känsla.

Medlem

Jag diggar expansionen, det var bara lite fattigt med nya skirmish maps.


signatur

Hej! jag är ny här.

tycker det var ett bra tillägg rent spelmässigt. Men storyn var sisådär eftersom man knappt kom framåt. Global grejen var kul tills man byggde scrintrupper med 10 planetarians och äter upp allt och alla direkt med simulering. Tar ju bara 20 min eller något att spela då. Mer kampanj hade varit nice. Jag är faktiskt förvånad men jag tackar EA games för de glada timmarna som nod


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Positivt överaskad, Storyn är riktigt häftig, gillar att man får en andra verision av ungefär allt som hänt i de tidigare spelen. Dock inget krav på att man skall spela det.. men gör man itne det så blir man kanske förvirrad som Granström

Sedan är det ett stort + att de har lagt till underordnade lag.. älskar titans
Global conquest var kul ungefär en match dock, men det är det enda som drar ned betyget lite.

4/5.

Medlem

Vilka korta recensioner ni har, ska allt vara så här nu eller? Betyget direkt i början, förut fick man minsann läsa igenom både en och två sidor innan man kom till betyget på slutet. Vad har hänt egentligen? Får ni inte ha llängre recensioner av rädsla för att konkurrera med PC Gamer eller?

Enda bra jag upplevde var att textstorleken var något större.

Medlem

Kul spel! tycker att det känns rätt bra i SP, ofta så förstör dom strategi spelen för att det ska funka i MP
Men jag tyckte det känndes bra här glad över detta!


signatur

R.I.P The_maxx

Skribent
Skrivet av NiXPhoenix:

Vilka korta recensioner ni har, ska allt vara så här nu eller? Betyget direkt i början, förut fick man minsann läsa igenom både en och två sidor innan man kom till betyget på slutet. Vad har hänt egentligen? Får ni inte ha llängre recensioner av rädsla för att konkurrera med PC Gamer eller?

Enda bra jag upplevde var att textstorleken var något större.

Ordmängden i den här recensionen är runt 500 ord. De ensidiga recensionena i det gamla artikelsystemet hade även de sisådär 500 ord. Anledningen till att recensionerna ser mer innehållsfattiga är förmodligen den ökade bredden på artiklarna.

Medlem

2 år för sent. Men jag håller verkligen inte med recensenten. Det här är en mycket bra expansion.

1
Skriv svar