Händer det något när man byter kort?

Inaktiv
Händer det något när man byter kort?

Hallå ja! nu ä de så här att jag skall testa att byta grafikkort till en annan dator och ta det grafikkortet o sätta i min nya dator,,, men kan något specielt hända? typ att allting pajjar eller typ när den får nytt grafikkort så vill den inte starta så måste man formatera om hårdisken, o sånnagrejjer,, eller är det bara att testa o byta?

nj
Medlem

Windows bör starta utan problem, att bara byta grafikkortet har jag aldrig varit med om orsakat att Windows vägrat.
Dock så har jag ofta varit med om att om man byter mellan ATI/nVIDIA-baserade grafikkort så kan prestandan bli lite lidande tills man installerar om Windows.

Se till att avinstallera alla drivare från det grafikkort som sitter i datorn, dels via kontrollpanelen -> lägg till/ta bort, men använd även gärna Driver Cleaner för att rensa bort så många gamla rester som möjligt.

Medlem

När man byter saker i datorn(tex grafikkort) så blir HAL:en fel. HAL:en vet vad det är man har i datorn och om man då tex byter från ett GeForce 4 till GeForce 7600 så tror den fortfarande att det är ett GeForce 4 i datorn. Fix: Installera om Windows

1
Skriv svar