Viking: Battle for Asgard

Robot
Viking: Battle for Asgard

Vikingar, monster, asagudar och feta vapen. Om du tycker det låter som en beprövad kombination är du inte ensam. Det är lika bra att säga det nu: Viking: Battle for Asgard har alla ingredienser för att vara ett dussinspel. Men så är inte fallet.

#the-elder-scrolls-iv-oblivion


Inaktiv
Viking: Battle For Asgard granskat

Tycker det verkar shysst. Spelar aldrig köttaslaktspel så det kanske är dags för ett riktigt blodbad i mitt PS3

Inaktiv

Som recensionen förmedlar är det kass ljud. Det hänger efter och musiken är inte så storslagen som den borde vara. Annars är det ett bra spel. Och det laggar heller inte trots den höga kvantiteten soldater på slagfältet.

Inaktiv

Jag är lite av ett Creative Assembly fanboy men även om jag är det så måste jag säga att dom träffa fel på ett flertal punkter här. Men det är defenitivt bättre än Spartan Total Warrior och recenssionen sammanfattar mina tankar rätt så bra

Medlem

Blir till att köpa detta när det blir lite billigare om några månader. Ser helt okej ut dock.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Någon som kan säga om det har någon om-spelar kvalité? Vill inte gärna köpa ett spel som man aldrig spelar igen efter första genomkörningen...

Medlem

Fråga: "Någon som kan säga om det har någon om-spelar kvalité? Vill inte gärna köpa ett spel som man aldrig spelar igen efter första genomkörningen..."

Svar: Personligen tyckte jag spelet var AS KUL så länge det varade. Dock tror jag inte att jag kommer spela igenom det så många fler gånger. (Men o andra sidan, det gjorde jag aldrig med bra SP spel som BIoshock heller.) Jag är verkligen ingen singelplayer fan.

Men om ni är sugna på att köpa spelet, så köp det! Free roaming, skönt combat system, roliga stealthupdrag och helt OK grafik.

Medlem

Håller med recensenten i nästan allt. Spelet har potential att nå högre men misslyckas då de inte får till det storslagna musiken, alla cutscenes är riktigt usla och de lyckas inte skapa spännande stora strider. Om de hade lyckats med stämningen i filmerna, animationerna, musiken, lipcynken och djupare karaktärs utveckling hade det blivit riktigt högt poäng!

3 av 5 är ett bra betyg, kunde ha nått upp till 4 av 5 om de hade fixat det jag skrev. SYND SYND, då jag är ett hängivet fan av Creative assambley och total war serien.

Spelet har inte speciellt högt omspelningsvärde då det inte finns olika sätt att slutföra spelet på. Dock kan man ta en högre svårighets grad samt om man är sugen på att slakta fiender...:D


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Njae blir nog reaköp utav detta

Medlem

Väldigt roligt är det, fast storyn är inte att mycket hurra för. Dom stora striderna man gör då och då är väldig bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det låter ju som ett kvalitéspel då skribenten sätter "blodigt" som ett av de tre orden som kortfattat ska beskriva spelets positiva innehåll.

Låter inte som ett bra spel i mina öron då.

Medlem

Tänkte leka petimäter någon sekund och bara påpeka att det inte är Valhalla man ska rädda utan Asgård (som spelnamnet antyder). Valhalla är Odens sal där han tar emot stupade vikingar. Annars en bra recension

Edit: Hur är kontrollerna, ni som spelat det, fungerar dom bra?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Kontrollerna hade jag absolut inga problem med, är mycket smidigt att slåss. Vilket tyvärr betyder att stridssystemet är rätt simpelt, finns inte så många combos att lära sig, eftersom du bara "levlar" dina gamla combos. Dom får dock nya animationer och gör mer skada.

Gillade faktiskt detta spelet rätt rejält, var roligt att kuta runt och samla pengapåsar. Kan dock säga att jag är rätt lätt att underhålla...


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Blir inget köp

Medlem

Bra recension! Jag håller med om det mesta faktiskt. Ett bra spel som skulle kunnat vara mycket bättre.

Jag tycker att dom borde ha lagt till möjligheten att byta ut sina vapen och rustningar, då skulle det kännas mer motiverande att springa runt och göra ja, ungefär samma saker hela tiden.

Hursomhelst, fortfarande ett bra köp!

Medlem

Asså seriöst vilket totalt bajsspel om jag ska va rak på sak... finns kanske 5 olika monster totalt... en med svärd, samma kille med sköld, assassins, ogre och en tvåhandssvärds snubbe! man kan ju inte räka summoners då d bara står o skiter sig på samma ställe tills man choppar ihäl dom...tog mig en dag o köra igenom vilket är VÄLDIGT lite för pengarna....

osså ja sista bossen för er som inte vill veta så kolla bort nu!...

sista bossen, satt Hels huvud på en ogre HALLÅ kunde det inte vara en lite roligare. Lite variation efter allt slaktande hade inte skadat..tappade hakan när man dödade henne precis på samma sätt som när man dödar en ogre snäll skjut mig baklänges.

Avslutande ord: detta spelet gjorde mig inte bara förbannad på för lite innehåll utan även att det är en wannabe god of war som man skalat bort det bästa från och lagt till röriga slagfält. MUMMA!


signatur

Godspeed

1
Skriv svar