Intressant för AGP-folket...

Medlem
Intressant för AGP-folket...

X1950 kommer till agp....

http://neoseeker.com/news/story/6130/

"The X1950AGP model has a 256MB GDDR4 interface, core clock speed of 600MHz and a 1.4 GHz memory speed (Due Oct 2006). All these products support Dual DVI (x2 Dual-link), HDTV, D-sub, VIVO and Avivo."

Kan vara intressant för dom som först nu tänkte uppgradera GPU .... blir väl visserligen ganska dyrt... i sverige...

"rumored pricing on the X1950PRO was falling around $199 early on for general pricing which would be an absolute steal for AGP owners."

199 * 7,2 = 1432,8 .. + tillägg för sverige = ~2500-3000

Det kanske är överkomligt för agp-folket... GDDR4... mmmm..

Medlem

palla!

Dummt och idiotiskt då AGP endå kommer att dö ut i en snar framtid.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag behöver en Athlon 64 för den men så behöver jag en till Ati 850 xt'n också. Verkar som on den enda agp 64 cpu som finns är Sempron 64 3000+-Som är för "dålig" för nyare grafikkort.Knappt en uppgrading för mej (3200+xp) värt namnet-aldrig jag uppgraderar för < 20%).

Medlem
Skrivet av Laxen:

palla!

Dummt och idiotiskt då AGP endå kommer att dö ut i en snar framtid.

Knappast


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

tusen spänn


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Gen
Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Laxen:

palla!

Dummt och idiotiskt då AGP endå kommer att dö ut i en snar framtid.

Knappast

Inte bara det...alla orkar inte uppgradera till PCI-E. Jobbar med datorhandel och får relativt ofta förfrågningar om hur man uppgraderar gamla system som t ex s754 o.s.v. Självklart rekommenderar jag plattformsbyte men det är inte alltid att folk vill.

Fick t.o.m. frågan om jag kunde få tag på en AMD Athlon 1800+ för en kunds räkning

Sorry, lite OT

Inaktiv

Laxen: Om man sitter med fx55 eller en annan av de bättre s939 processorerna, samt ett AGP-kort som t.ex. 6800 eller x800, så tycker då jag att det hade varit värt en koll. Själv har jag 3200+ och x800xt, och för drygt 2000kr så hade det varit klart intressant.

Medlem

Ja det finns snart tillgängligt och det första kortet på svenska marknaden ligger tydligen på 2295:- ex. frakt...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327837&cks=ASS&assoc=5684...

Inaktiv

dumt och idiotiskt? ;O
ge mig dina pengar så jag har råd å uppgradera stup i kvarten då..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Har en fråga. Jag läste BF2142's systemkrav. Det stod där bland annat att det skulle vara RGP/PCIE Only . Vad är RGP? Har iallafall ett AGP 8X-kort... Vet inte om jag kan få igång spelet, jag har inte demot, för jag har inte internet. Tacksam för svar.

Inaktiv

Vettefan vad RPG är för nånting, du kan inte ha misstagit ett A för R?. Vanliga BF2 fungerar fint med AGP-kort. AGP-kort i AGP 4X slot fungerar finfint det med. Att BF2142 inte skulle gå med på samma låter knappast troligt


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Till dig som svarade senast: Ja, det måste det ha varit. Tack för svaret. Jag kan väl andas ut nu, antar jag.

Medlem
Skrivet av SidPao:

Ja det finns snart tillgängligt och det första kortet på svenska marknaden ligger tydligen på 2295:- ex. frakt...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327837&cks=ASS&assoc=5684...

det kortet har ju GDDR3. vet själv inte vad det betyder men värt att notera iaf då jag såg nån dräggla över att det skulle ha GDDR4


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av SidPao:

Ja det finns snart tillgängligt och det första kortet på svenska marknaden ligger tydligen på 2295:- ex. frakt...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327837&cks=ASS&assoc=5684...

det kortet har ju GDDR3. vet själv inte vad det betyder men värt att notera iaf då jag såg nån dräggla över att det skulle ha GDDR4

Alla X1950 Pro-kort har väl GDDR3, sedan så enligt artikeln SidPao länkade till så var det Diamond Multimedia som skulle ha släppt en press release angående kort med GDDR4. Kikade runt på deras hemsida och det finns ingen info om några X1950-kort för AGP alls, fanns heller ingen press release som sa att de skulle börja tillverka sådana.
Det enda jag kan hitta för AGP från Diamond, som inte är lågprestandakort, är två X1650 Pro.

Dock så ser PowerColors X1950 Pro riktigt trevligt ut, som bonus så kommer det ju dessutom med en Arctic Cooling Accelero X2-kylare förmonterad, och ingen standardkylare. Dock så är den ju rätt gargantisk till storleken (sticker ut en rätt bra bit på sidan av kortet).

1
Skriv svar