URK
Medlem
Comhem 100 = 24

som en del vet så har det varit mycket prat om att comhem ska öka sitt bredband till 100 men efter lite lirkande med supporten så är 100 en hastighet som de strävar efter men något de inte kan erbjuda som de har sakt under hösten skall komma istället så kan de erbjuda 24 istället ner och en okändhastighet up.

det kommer ta tid innan de kan leverera hastigheter som är 100 som det ser ut i dagsläget.

sedan kommer de oxå öka dertas comhem 500 (0,5)till comhem 2000 (2)för samma pris och det skall bli en atomatiks ökning om man inte har bundit sig till comhem 500.

om några veckor så ska de skicka ut lappar om detta de har även börjat att skicka ut info om comhem 500 blir comhem 2000 till visa personer.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Medlem
Medlem

Jag hade Large(8Mbit) för 339kr/månaden innan den här ändringen och får fortfarande betala 339kr fast 8Mbit numera blivit "Medium" som kostar 299kr. Ja har väl några månader bindningstid men ändå, tycker dom borde sänkt min månadskostnad samt skickat ut någon information med erbjudande om large till deras abonnenter så mycket jobb är det väl inte?

Inaktiv

Asså jag fattar inte, comhem jacken en del "lyckliga" har är digitala, så why the **** är det samma hastigheter som 50 årigt gammalt koppar använder?.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Asså jag fattar inte, comhem jacken en del "lyckliga" har är digitala, så why the **** är det samma hastigheter som 50 årigt gammalt koppar använder?.

för att den femtioåriga kopparen också används digitalt...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ptja, de flesta fiberansutningar är ju en amplitudmodulerad analog fiberanslutning. Analogt och digitalt används för mycket i fel sammanhang nuförtiden.

Det går i dagsläget med rätt utrustning att leverera uppemot 1 gigabit till slutkund. Modemen skulle dock säkerligen idag kosta 5-siffrigt för en kund och då kan man förstå att kabelbolagen avvaktar då det inte blir en lönsam affär för någon part. Ingen skulle köpa deras tjänster men istället klaga på diverse forum hur mycket bättre och billigare det är med lan-anslutning via bredbandsbolaget.

Dålig "publicitet", svårmotiverat pris på utrustning, dåligt investerade pengar. Vem skulle inte avvakta? Kabelbolagen är inte de som utvecklar docsis-tekniker/standarder.

Inaktiv

att någonting skickas via en modulerad bärvåg betyder itne att det inte är digitalt. alla signaler är analoga, men de kan läsas digital(=i diskreta steg).


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jag ville bara framhäva att man inte behöver ta så hårt på om det är digitalt eller analogt då det som du säger i 99,99% av fallen någonstans är en analog signal i någon form.

I dagsläget så är det nog Bredbandsbolagets fiber/lan som "regerar" då deras nät är uppbyggt med utrustning som används världen över i både stora och små skalor (fiber/ethernet). Att de sedan använder banverket/servanet i sitt basnät ser jag också som en fördel. Tyvärr hamnar nog kabelbolagen lite efter då teknikutveckligen för docsis/eurodocsis inte går framåt i lika rask takt som för ethernet/fiber. Mig veterligt så är cable mest vanligt i USA och jag har fått intrycket av att det ej är samma krav på hastighet i USA som vi svenskar har vilket resulterar i en långsammare teknikutveckling.

För mig har prioriteringen sedan länge varit:

1. BBB Lan.
2. Övrig Lan-anslutning som ej är en router med adsl-modem i källaren (Telia Lan).
3. Com Hem Kabel.
4. Billigaste ADSL-leverantören.

Inaktiv

1gb behövs inte jag skulle nöja mig med 20/20 alltså bredband inte leechband från Helvetet eller Skanova...

1
Skriv svar