Gillar du j-rpg? Missa inte Persona 3!

Gillar du j-rpg? Missa inte Persona 3!

Den japanska rollspelsgenren har fört en tynande tillvaro på de moderna, stationära konsolerna. Floppar som Infinite Undiscovery har varvats med underpresterande äventyr som Star Ocean IV. Som tur är hindrar inte detta rollspelsscenen från att må betydligt bättre på de bärbara formaten. Häromdagen tillkännagavs också att både Shin Megami Tensei: Persona och Shin Megami Tensei: Persona 3 skall dyka upp i nyversioner till PSP.

Första Persona-spelet har jag visserligen inte spelat (än!), men jag vet att det fått översvallande goda omdömen av alla som lagt vantarna på originalet. Trean däremot släpptes ursprungligen till PS2 och den versionen har jag minsann haft nöjet att spela igenom, och SMT: Persona 3 tillhör solklart rollspelens toppskikt till formatet.

Tyvärr var det många som missade Persona 3 och dess FES-expansion första gången runt, även om det sent omsider även hittade till Europa. Gör nu inte samma misstag om igen... för om du gillar j-rpg så kommer du garanterat hitta något helt unikt och mycket förfriskande i Atlus lätt udda och smått psykopatiska Persona-serie!

#blogg

Medlem
Gillar du j-rpg? Missa inte Persona 3!

Har länge undrat över detta spel, men har aldrig sätt det till salu när jag vandrat vilse omkring. Så jag kollade det upp det nu å det visade sig att webhallen har det, men då undrar jag bara en sak, bör man ha spelat dom tidigare innan man sätter sig in i 3:an?

Ser att den som finns iaf, där verkar ettan även ingå, men vad hände med tvåan då da? Och 4:an, är den inget å ha heller?

Du behöver inte ha spelat de tidigare innan du kör igång Persona 3. Ettan och trean är som sagt på väg till PSP... förmodligen dyker även de olika versionerna av (finns två om jag inte missminner mig) tvåan också upp ifall de andra spelen säljer bra.

Fyran finns i dagsläget endast till PS2 och ska vara kanonbra, säger i princip alla som testat det. Jag har själv inte hunnit spela det ännu men jag har höga förväntningar på det.

Lite osäker på vad du menar med att "ettan ingår"? Persona 3 är släppt i en originalutgåva och sen som Persona 3: FES. Som är hela originalspelet plus mer innehåll och ytterligare en liten uppföljning-story efter treans originalslut.

Ja, det är rörigt.

Medlem

Mjo, men det det var Persona 3: FES jag fick syn på, tack så mycket i varje fall, blir nog ett köp så fort jag är i närheten där den finns tillgänglig.

Medlem

Jag har lirat igenom både P3 och P4, och jag ska köpa P3:FES för att få tag i extra materialet. Älskade båda, och de ligger helt klart på min top 10 lista över spel. P3 hade lite bättre story än P4, men P4 hade ett bättre stridssystem då man kan styra alla medlemmar i sin grupp. Detta kommer de även lägga till i P3: Portable. Om jag skaffar en PSP någon gång, vilket jag borde då det finns och kommer ganska många intressanta spel, så kommer jag nog att köpa detta.

1
Skriv svar