Medlem
CrossFire

Sitter just nu med ett moderkort för CrossFire och ett X1800GTO kort och funderar på om jag skall skaffa ett till eller helt enkelt köpa ett nytt kort istället. X1800GTO är svåra att få tag på, kostar runt 2000,- överallt (kollat både svenska affärer och Ebay bland annat). Kortet i min burk köpte jag för 1600,- i somras och tycker att det är lite jobbigt att kortet har gått upp i pris efter att det slutade tillverkas.

Är det sen krav på att jag måste ha 2 st precis likadana kort eller kan jag köra från olika tillverkare tex eller kommer det ställa till problem?


signatur
Medlem

Är ganska säker på att du kan ha likadana kort fast ifrån olika tillverkare, men är dock inte helt säker som sagt.


signatur

<3

Inaktiv

Du måste ha ett X1800CF-kort för att köra CrossFire om jag minns rätt... Dvs man måste ha ett CF-masterkort och sen ett vanligt X1800GTO eller vad man nu har.
Problemet med ATI är att deras CF-masterkort kostar multum. Kollade prisjakt och där kostade X1800CF en bit över 5000 kr, vilket typ gör det billigare att köpa två stycken 7900GT och köra de i SLI, men eftersom du har CF-moderkort lär inte det gå om du inte byter det också. Då egentligen har du väl bara två val: Hitta ett begagnat X1800CF eller köp ett nytt fläskigt kort i stil med X1900XT.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar