Medlem
Datorn startar ej

jag har ett problem med min dator, det är såhär att den startar inte. Den börjar starta upp men den stannar/hänger sig innan man ens kan komma åt botmenyn. Jag provade att ta ut mitt grafikkort (ATI Radeon x600) och körde igång den på kortet som redan finns i datorn och då gick den igång. Jag antog att det var fel på grafikkortet och fick ett nytt på garantin, men nu när jag satte i det nya grafikkortet (likadant) händer exakt samma sak. Undrar bara om någon har nån teori om avd det kan vara för fel.

Medlem

Kan vara så enkelt att ditt moderkort och grafikkort inte är kompatibla med varandra.

Har nämligen själv råkat ut för det. Det var ett moderkort av märket Gigabyte och Grafikkort från Gainward 6800 Ultra.

Jag gav nämligen upp att få det att funka så jag lämna in burken till butiken där dom sen prova all hårdvara för sig för att se vad som inte funka, och det vissa sig att Grafikkortet funka så fort dom byte Moderkort.

OCH DET VAR INGET FEL PÅ MODERKORTET FRÅN GIGABYTE FÖR DET KÖR JAG I EN ANNAN BURK IDAG! FUNKAR KLOCKRENT!

Detta problem ska ju inte existera idag med tanke på att det trotts allt finns en standard idag. så dom vart rätt paffa av att det var det som var problemet.

Hoppas att så inte är fallet för dig men det är värt att kolla upp.

Lycka till!!!!:up:

Medlem

grejen är att mitt gamla grafikkort har fungerat en längre tid, så jag tänkte om det är nåt fel med "bussen" eller vad det kallas, så att det blir knas mellan grafikkortet och moderkortet. skulle det kunna vara detta eller är jag helt ute och cyklar?

Medlem

när du säger det kort som redan fanns i datorn, menar du då ett inbyggt grafikkort som sitter på moderkortet? om det är så, så måste du stänga av det interna grafikkortet för att datorn ska använda ditt ATI kort.

Medlem

Hello IT, har du försökt att starta i fel-säkertläge?

Medlem

hur ska han kunna göra det? den startar ju om dirket säger han...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

jag fick igång den nu, fick byta moterkortet... det var fel i bussen till grafikkortet

1
Skriv svar