Hjälp med grafikskorts fråga.

Inaktiv
Hjälp med grafikskorts fråga.

Jo det har börjat hända saker med datorn och jag tror att det är problem med grafikkortet.

När man spelar spel som inte kräver så mycket så funkar det fint, tex cs mm. Fast grafiken är då skit och rök mm är helt svart.

när man därimot spelar spel som tex bf2 och wow som kräver mer av datorn så blir skärmen svart och man måste starta om datorn. Man brukar kunna spela från 1-4 minuter tills det stoppas.

är det fel på grafikkortet, kanske kylningen. Skulle det lösas med nytt grafikkort?

tack på förhand

nj
Medlem

Vad är det för grafikkort du har? Vilka drivrutiner använder du?
Har det där problemet alltid funnits, eller är det något som dykt upp på senare tid?

Inaktiv

Det är Ati Radeon 9600 xt agp. Det började hända efter jag spelat world of warcraft några veckor. Det har inte alltid varit så. Jag har formaterat flera gånger utan resultat. Jag har testat olika drivrutiner men det är nog inte problemet

Inaktiv
nj
Medlem

Risken finns att det är värmeproblem. Har du kontrollerat så fläkten fungerar som den ska på kortet?
Har du kontrollerat övriga temperaturer i datorn?
Om jag inte minns helt fel så har iaf vissa 9600XT-kort en temperaturavläsare och du borde kunna läsa av dess temp från ATIs drivrutiner om det finns någon.

1
Skriv svar