Rock Band till Europa i maj

Medlem
Skrivet av RastaMan:

Åhhh vad segt! Såg verkligen fram mot det här spelet till ps3. Och så står det att det bara kommer till xbox till och börja med.

Aja, Happy Gaming till alla med Xbox som tänkt köpa spelet

Går att importera (För typ samma om inte billigare pris) ifrån USA när du använder PS3

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Har dom inte bekräftat Still Alive än?

Jorå, den är redan släppt (jag spelade den i helgen) och allt US DLC ska vara tillgängligt i EU på releasedagen.

Inaktiv
Skrivet av saerbarnet:

Går att importera (För typ samma om inte billigare pris) ifrån USA när du använder PS3

Jorå, jag vet. Har en vän vars fader var i staterna och då köpte med sig Rockband.
Men har ingen egen ekonomi och det är fan inte lätt att övertala mina föräldrar att importera något som ett simpelt spel i deras ögon Speciellt när det kommer hit om ett litet tag..

Inaktiv
Skrivet av saerbarnet:

Jag är fan inte helt säker på att det kommer i Sverige trots allt, I och med att IGN har skrivit ut så pass tydligt att det bara gäller UK, Frankrike och Tyskland sedan att resten av länderna följer efter det

Så länge det kommer till UK kan du fixa det billigt till sverige.

Play.com skickar från UK till sverige med gratis frakt.

KoP
Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Carrrl:

VAD TRÖTT JAG BLIR! Var f*n är rättvisan att det ska komma till Xbox först? Mitt hat mot microsoftkonsolen var stort redan innan detta...

Ja precis! Jag hatar dessutom Coca Cola för att Pepsi inte smakar gott.

Skrivet av Comkilla:

där ser ni, xbox har en sån stor del av markaden att ingen bryr sig om ps3. haha aegda

"Inlägget har som enda syfte att få så många som möjligt att bli förbannade."

Medlem

Meh, jag och brorsan som tänkt köpa't till PS3

Medlem

Men som sagt...kan man verkligen lita på release-datumet?

Medlem

Jag har hört att det skall vara svindyrt också för oss européer enligt Kotaku.

Medlem

Vilka skitlåtar, känner inte igen nått alls.

Medlem

Tokio Hotel... inte direkt min musik

Men inte nå jävla Pink Floyd eller Led Zeppelin kan dem få in i spelet ....

Inaktiv
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Jaha, så det är på "känsla" man ska gå på. Och bara så du vet så är momsen inte 25% i usa, så om du lägger på momsen på 169$ så blir priset fortfarande runt det dubbla.

Inaktiv

2000 spänn...

och :

• Rock 'n' Roll Star - Oasis
• Monsoon - Tokio Hotel
• Hysteria - Muse
• Hier Kommt Alex - Die Toten Hosen
• Perfekte Welle - Juli
• Countdown to Insanity - H-Block X
• Manu Chao - Les Wampas
• New Wave - Playmo

Borde döpa om spelet till "pop band".. no thx, no thx

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vilka skitlåtar, känner inte igen nått alls.

va?

Muse och Oasis är juh jävligt kända sen kan man nästan inte missa Tokio Hotel om man slår på MTV (dom är jävligt dåliga dock )

Inaktiv
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av mill:
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Jaha, så det är på "känsla" man ska gå på. Och bara så du vet så är momsen inte 25% i usa, så om du lägger på momsen på 169$ så blir priset fortfarande runt det dubbla.

Ja orkar inte skriva uppsats här, men det går inte att bara jämföra priser sådär. För _dig_ så är det kanske dubbelt så dyrt om du importerar, men EA har alltså inte dubblat priset. Det är mer komplicerat än så.

Ja jag vet, den är olika i olika stater.

Medlem

Men spelet kommer ju till dem andra plattformarna senare, det låter som enligt vissa att det aldrig kommer till PS2, PS3, Wii

Medlem
Skrivet av Famest:

Tokio Hotel... inte direkt min musik

Men inte nå jävla Pink Floyd eller Led Zeppelin kan dem få in i spelet ....

Ja eller hur! Det är helt obegripligt att inte en ända PF eller LZ låt har varit med i någon Guitar Hero spel eller Rock Band.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fanken vad negativa alla blev, är det ingen annan än jag som diggar Guitar Hero och är hur sugen som helst på att lära sig lirar Trummor i Rock Band?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Nu börjar jag verkligen ångra att jag sålde mitt xbox..gjorde det inte för att jag va trött på det, men hade aldrig råd o köpa spel..så den stod mest o damma..visst att det här är dyrt, men jag tror det är så himla kul att det är värt pengarna! aja, får spara ihop till en ny krysslåda då..suck

peace out!


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

ush, varför ska de hela tiden göra allt dyrare för EU? är vi så mycket rikgare än americanare å japaner?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av mill:
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Jaha, så det är på "känsla" man ska gå på. Och bara så du vet så är momsen inte 25% i usa, så om du lägger på momsen på 169$ så blir priset fortfarande runt det dubbla.

Ja orkar inte skriva uppsats här, men det går inte att bara jämföra priser sådär. För _dig_ så är det kanske dubbelt så dyrt om du importerar, men EA har alltså inte dubblat priset. Det är mer komplicerat än så.

Ja jag vet, den är olika i olika stater.

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av mill:
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av mill:
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Jaha, så det är på "känsla" man ska gå på. Och bara så du vet så är momsen inte 25% i usa, så om du lägger på momsen på 169$ så blir priset fortfarande runt det dubbla.

Ja orkar inte skriva uppsats här, men det går inte att bara jämföra priser sådär. För _dig_ så är det kanske dubbelt så dyrt om du importerar, men EA har alltså inte dubblat priset. Det är mer komplicerat än så.

Ja jag vet, den är olika i olika stater.

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.

Ska det vara så svårt att förstå? Lättare om ni jämför med andra saker, tex burgare!

Burgare USA = $6
Rock band i USA = $169
totalt inkl 8,5% moms: $183,365, eller 30 burgare

Burgare i Sverige = 60 kr
Rock band i Sverige inkl moms = 2000 kr eller 33 burgare

dvs priset är i så fall ngt dyrare, rättare sagt 3*60=180 kr dyrare, och det är väl inte så mkt att orda om?

Medlem

JÄVLIGT GODA NYHETER!

Medlem
Skrivet av Mill:
Skrivet av dumlen:

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.

Ska det vara så svårt att förstå? Lättare om ni jämför med andra saker, tex burgare!

Burgare USA = $6
Rock band i USA = $169
totalt inkl 8,5% moms: $183,365, eller 30 burgare

Burgare i Sverige = 60 kr
Rock band i Sverige inkl moms = 2000 kr eller 33 burgare

dvs priset är i så fall ngt dyrare, rättare sagt 3*60=180 kr dyrare, och det är väl inte så mkt att orda om?

Du verkar ju ha lite svårt att förstå själv, sen att du börjar räkna lite med helt random siffror hjälper dig inte direkt.

Inaktiv
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av Mill:
Skrivet av dumlen:

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.

Ska det vara så svårt att förstå? Lättare om ni jämför med andra saker, tex burgare!

Burgare USA = $6
Rock band i USA = $169
totalt inkl 8,5% moms: $183,365, eller 30 burgare

Burgare i Sverige = 60 kr
Rock band i Sverige inkl moms = 2000 kr eller 33 burgare

dvs priset är i så fall ngt dyrare, rättare sagt 3*60=180 kr dyrare, och det är väl inte så mkt att orda om?

Du verkar ju ha lite svårt att förstå själv, sen att du börjar räkna lite med helt random siffror hjälper dig inte direkt.

Du får gärna förklara i så fall.

Medlem

På tok för mkt dyrare här... högst osannolikt att man köper det för det priset.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av Mill:
Skrivet av dumlen:

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.

Ska det vara så svårt att förstå? Lättare om ni jämför med andra saker, tex burgare!

Burgare USA = $6
Rock band i USA = $169
totalt inkl 8,5% moms: $183,365, eller 30 burgare

Burgare i Sverige = 60 kr
Rock band i Sverige inkl moms = 2000 kr eller 33 burgare

dvs priset är i så fall ngt dyrare, rättare sagt 3*60=180 kr dyrare, och det är väl inte så mkt att orda om?

Du verkar ju ha lite svårt att förstå själv, sen att du börjar räkna lite med helt random siffror hjälper dig inte direkt.

Du får gärna förklara i så fall.

Kom även ihåg att EA endast är distributör. Det är MTV som är publisher, och således sätter priserna. Så om det ska bashas så basha på rätt företag.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av mill:
Skrivet av Ashiu:
Skrivet av mill:
Skrivet av saerbarnet:

EA har DUBBLAT priset jämfört med det amerikanska priset, priset i USA är $169. Priset i Europa konverterat slutar runt $350-$375 (för samma pris får man en Arcade med 1 spel minst).

Det där tror jag inte på för fem öre, hur har du resonerat? Bara för att dollarn är svag gentemot kronan så kan du inte jämföra priser med att $1 är ca 6 SEK.
Enkelt/kortfattat sagt så för en amerikan så "känns" en dollar som ca 8-10 SEK.

Tänk dessutom på att alla priser i USA är utan moms, så du kan ju dra av 25% av det svenska priset också.

Jaha, så det är på "känsla" man ska gå på. Och bara så du vet så är momsen inte 25% i usa, så om du lägger på momsen på 169$ så blir priset fortfarande runt det dubbla.

Ja orkar inte skriva uppsats här, men det går inte att bara jämföra priser sådär. För _dig_ så är det kanske dubbelt så dyrt om du importerar, men EA har alltså inte dubblat priset. Det är mer komplicerat än så.

Ja jag vet, den är olika i olika stater.

Tror snarare som så att de prissatt den efter euron som de gör med allt annat nuförtiden.

Ska det vara så svårt att förstå? Lättare om ni jämför med andra saker, tex burgare!

Burgare USA = $6
Rock band i USA = $169
totalt inkl 8,5% moms: $183,365, eller 30 burgare

Burgare i Sverige = 60 kr
Rock band i Sverige inkl moms = 2000 kr eller 33 burgare

dvs priset är i så fall ngt dyrare, rättare sagt 3*60=180 kr dyrare, och det är väl inte så mkt att orda om?

Varför lägga på moms på $169?
$169 är vad det kostar direkt till kund i staterna.

Men om man ska snacka "hur mycket det känns" för amerikaner att köpa nåt så kan man ju jämföra löner.

En lärare i USA tjänar i genomsnitt ~$47.602 / år = 23.750 SEK / mån

En lärare i Sverige tjänar i genomsnitt 23.200 SEK / mån.

Kollar man upp tekniska yrken så tjänar de flesta bättre i USA, medans de har lite sämre lön när det gäller "skitjobb".

En Big Mac kostar ca $3.40 i USA
En Big Mac kostar ca 33Kr i Sverige.

Så en amerikan kan köpa 14000st Big Mac på ett år medans en svensk kan köpa 8436st.

En amerikansk lärare kan köpa 281st Rock Band för en årslön, en svensk lärare kan köpa 139st.

Inaktiv
Skrivet av Ichabod:

Varför lägga på moms på $169?
$169 är vad det kostar direkt till kund i staterna.

Men om man ska snacka "hur mycket det känns" för amerikaner att köpa nåt så kan man ju jämföra löner.

En lärare i USA tjänar i genomsnitt ~$47.602 / år = 23.750 SEK / mån

En lärare i Sverige tjänar i genomsnitt 23.200 SEK / mån.

Kollar man upp tekniska yrken så tjänar de flesta bättre i USA, medans de har lite sämre lön när det gäller "skitjobb".

En Big Mac kostar ca $3.40 i USA
En Big Mac kostar ca 33Kr i Sverige.

Så en amerikan kan köpa 14000st Big Mac på ett år medans en svensk kan köpa 8436st.

En amerikansk lärare kan köpa 281st Rock Band för en årslön, en svensk lärare kan köpa 139st.

Om du köper den i affär får du lägga på moms (beroende på delstat), men inte om du köper mellan delstater (dvs för det mesta på nätet).

Det var en rätt haltande jämförelse med inkomsten, och egentligen helt orelaterad.

Har ni inte läst grundläggande ekonomi på gymnasiet?

Medlem

Priset är helt ointressant, jag är bara sinnessjukt glad över att det har kommit ett release-datum.

123
Skriv svar