Entering setup...[Solved]

Medlem
Entering setup...[Solved]

Ja som topic lyder så är det precis så det står när jag försöker boota upp. Har även kört en cmos reset, men utan resultat. Är det RMA som gäller eller skall jag försöka "bygga" om maskinen och se om det kanske glappar någonstans? Den har fungerat innan, men lade till sig med denna olat för ett litet tag sedan.

Tacksam om någon har en lösning eller förslag till lösning, jag har slut på egna ide'er.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Lite långsökt kanske, men testa att byta tangentbord, kanske "del" eller vad du nu startar bios med hängt upp sig


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

kass batteri?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

tänkte också på det. min bärbara gjorde liknande saker när batteriet höll på att dö.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

tänkte också på det. min bärbara gjorde liknande saker när batteriet höll på att dö.

höll på att dö? poängen med de batterierna är väl att de fungerar fullgott tills de bara dör knall fall?

Men jag fick också de vibbarna, då när jag meckade med en gammal dator hade liknande problem.

Medlem

jaja, ordmärkare där

om man inte hade sladden i dog batteriet på någon dag eller så...

edit: kanske det gjorde även om sladden var i, kommer inte ihåg...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hm, nu tänkte jag stationär dator, men visst...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Holy crap, Batman!
Så snabba på att svara!

Jag tänkte också stationär dator.

Medlem

aha, förlåt en dum fråga, men vad är skillnaden mellan bärbar och stationär i detta sammanhang?

edit: jag pratar alltså också om cmos-batteri, inte acken till bärbara...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

att cmosbatteriet inte laddar upp sig om man har sladden i. eller kanske missförstod jag dig?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

hehe, ok. jag trodde ni satt och skrattade elakt åt något viktigt som gått mig förbi

vad jag menade var helt enkelt att mitt cmos-batteri dog lite då och då


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tack för tipsen, skall testa tangentbord och batteri, borde ju kunna klara sig lite längre än 2 månader. mbrädan menar jag, men vatusan, ska kika! Tack igen grabbar


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fick jonglerat med minnena så löste sig "proppen". Fick ett cmos checksum error efteråt, men det är förståeligt och fixat.

Tack för tips och svar grabbar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar