Inaktiv
Bredbandsbolaget

Först och främst vill jag bara säga att BB har den bästa kundservicen, supporten och priset som finns på marknaden.

Men men i en liten håla som jag bor i med 1800 m till närmaste bredbandsstation så kanske 24 mbit e lite väl.

Jag e riktigt besviken vad dom lovar med hastighet har ringt och pratat några ggr men samma svar konstant som för övrigt jag kan tänka mig att alla bolag har.

-ser inget problem här har mätt mot ditt modem och får ut 16-17 mbit per sekund.

NJA! läs o begrunda
2006-10-10 17:48:12 5.83 Mbit/s
2006-10-10 17:44:44 5.92 Mbit/s
2006-10-10 17:42:09 5.05 Mbit/s
2006-09-19 19:30:14 10.72 Mbit/s
2006-09-02 23:48:18 9.56 Mbit/s
2006-09-02 23:46:36 10.04 Mbit/s
2006-08-20 22:15:28 912.28 kbit/s
2006-08-14 16:53:50 11.05 Mbit/s
2006-08-14 16:45:50 10.75 Mbit/s
2006-08-13 18:44:27 2.76 Mbit/s
2006-08-12 00:18:08 11.74 Mbit/s
2006-08-11 22:28:39 11.55 Mbit/s
2006-08-11 21:59:59 11.67 Mbit/s
2006-08-11 21:11:06 11.59 Mbit/s
2006-08-11 16:18:25 12.99 Mbit/s
2006-08-11 16:14:57 9.13 Mbit/s
2006-08-11 05:53:56 3.00 Mbit/s

Tp test 5.1

Medlem

Jag har BBB 24 men är INTE nöjd med deras kundservice. Usch!
Och hastigheten känns sådär. Jag kanske kommer upp i 12-13 med TPTest.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

totalt värdelöst. ringde dom 20-30 ggr för länge länge sedan.. gav tillslut upp då de inte ville hjälpa mig att fixa det. får ut 8,5mbit ungefär.

moment 22

fick börja om nästan varje samtal med problemet. de skulle skicka tekniker ett flertal ggr, men det dök aldrig upp någon.

orkade tillslut inte med mera... så har haft det så hära nu sedan dess. väntar med att byta eftersom vi försöker flytta norröver igen.

blir aldrig mer BBB igen iaf. alla mina vänner säger samma sak, de som har haft och de som har BBB adsl 24.

Medlem

Är inte heller nöjd med mitt BBB ADSL. Saknar tiden då jag hade Bostream, det var alltid stabilt. Nu går det alltid segt att tanka från FTP och liknande. BBB har jag hört är bra på fiber dock.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Är inte heller nöjd med mitt BBB ADSL. Saknar tiden då jag hade Bostream, det var alltid stabilt. Nu går det alltid segt att tanka från FTP och liknande. BBB har jag hört är bra på fiber dock.

BBB fungerar utomordentligt bra med fiber.
100Mbit aldrig några slowdowns väldigt sällan avbrott.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har beställt nytt bredband hos TDC. Betalar 149:- per månad första halvåret, 28Mbit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hade BBB 24 Mbit ADSL innan också, kom inte upp över 6-7 Mbit och något tal om att ta bort det där filtret var det inte tal om.

Bytade i Juli-Augusti till Glocalnet och sänkte dels månadsavgiften med 150:- per månad och till min stora glädje så låg min första mätning på nästan 14 Mbit/sek med TPtest, från FZ ftp så gick hastigheten upp från ca 800 kb/sek till ca 1.5 MB/sek, pingen till sunet gick ner från 60-80 ms till 19-20 ms.

Önskad dock att jag kunde sluta skriva här, men mina mätpunkter ser ungefär ut som dina i TPtest 5.1, med totala nerkopplingar emellanåt. Kul när man sitter och försöker lira onlinespel.

Misstänker dock att min D-Link 514 WLAN router spökar eftersom jag körde datorn direkt mot modemet hela dagen igår och då verkade det gå bra, så nu är jag ute och letar efter ett ADSL modem med inbyggd WLAN och LAN router i hopp om att det kanske kan lösa en del av strulet. Läste att någon som ahde en 514 och telia hade problem med att den skickade märkliga meddelanden till telia vilket gjorde att uppkopplingen falerade, så nu är jag lite mer misstänksam mot min. Funderar på Netgear DG834G.

Edit, misstänker att dom oroliga mätsiffrorna beror dels pga överfyllda telestationer samt bristande kvalite på kopparn, lösning bygg ut skiten och byt ut alla ledningar telia!
Orsaken till att LAN lösningar är bättre är därför att dom är dimensionerade för hastigheten, något som kopparn inte är (den lades ju ner på 50-talet för telefoni inte hög hastighetsanslutningar).

Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Dvorak:

Är inte heller nöjd med mitt BBB ADSL. Saknar tiden då jag hade Bostream, det var alltid stabilt. Nu går det alltid segt att tanka från FTP och liknande. BBB har jag hört är bra på fiber dock.

BBB fungerar utomordentligt bra med fiber.
100Mbit aldrig några slowdowns väldigt sällan avbrott.

Tyvärr så skulle BBB satsat sina pengar på fiber i stället för ADSL marknaden... Jäkla hyresvärd som inte vill dra in fiber i lägenheten :\


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Hmm routern man får med B2 är den något vidare eller ska jag skaffa en riktig?


signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Inaktiv

skönt att folk upplever liknande problem trodde datorn va packad med virus eller fel telejack.

har nu formaterat om datorn uppdaterat alla drivrutiner.
hade 12 mbit första dagen ikväll 1,5 mbit med fina avbrott emellanåt.

Ska säga upp det direkt.

Det skumma är om bbb kör på gammla televäxlar inte haft tid att byta ut? Telia är ju först både på mobil teckning och bra adsl uppkoppling.

Har ringt och frågat om deras växel närmast min bostad men som vanligt så är dom bra på och prata men inget mer.

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

BBB fungerar utomordentligt bra med fiber.
100Mbit aldrig några slowdowns väldigt sällan avbrott.

Indeed


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem

Kör BBB Adsl 24.

Har inte haft ett enda avbrott på ett halvår, TPTest visar 19 Mbit.
Drar i 1.6 MB från FZ.

Det enda jag inte gillar är att vissa usa servrar är piss sega, 6-7 kb/sek från nvidia.com är ganska så uselt. Samma sak med Steam, tar ÅR att uppdatera spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Först och främst kan jag väll återförfriska frasen, samtliga dsl leverantörer garanterar ingen hastighet
utan det är alltid "upp till" en viss hastighet så man kan egentligen inte kräva något.

Telia är nog den bästa DSL leverantören jag använt mig utav.


signatur

son of a gun

Medlem

Hör och häpna. Men Glocalnet fungerar precis lika bra som Telia ADSL här hos mig. Så länge man slipper ringa supporten. Då får man höra att det är 60 stycken före i kön.. Men hastigheten är den samma...

d0e
Medlem

Inte konstigt att det är kö hos glocalnet. Kiss bredband. Olika
för alla. För mig funkar bbb strålande. Glocalnet hos en annan = skit.

Inaktiv

BBB hade ju bra pris ett tag men har blivit dyrare. Servicen verkar vara mer kaotisk hos alla bolag idag, de hinner inte med + kan de något? Tycker det räcker med cirka 10 nerströms. Mjölkade 25 nerströms från Chello som numera ingår i ComHem. Man får ju inte längre svar heller utan får ringa runt tills man stöter på någon som bryr sig. På om rabatter de ger rejäla minskningar på inbetalningsavierna när det inte fungerar. Jag fick två månader gratis nu eftersom jag gnällde lite.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Ramunaxo:
Skrivet av [Molotov:

BBB fungerar utomordentligt bra med fiber.
100Mbit aldrig några slowdowns väldigt sällan avbrott.

Indeed


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Som jag skrev ovan så hade jag BBB men nu i veckan fick jag TDC 28 Mbit. Betalar 149:- (28) istället för 349:- (24).
Fungerar jättebra med bra kundservice.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Mina kännslor mot BBB är lite blanade. Har haft dom som ISP sen dom startade och dom första 3-4 åren var suveräna. Nätet var snabbt som attans - man hann tex inte ens se sidorna laddas när man surfade, man klickade på en länk och så var nya sidan färdigladdad. Imponerande!

Lika så när man spelade online - jag hade i regel 40-50ms i ping mot amerikanska servrar, <30ms mot finska, garanterat <10ms för spelservrar inom BBB:s nät. Bara för att dra några exempel...

Idag är det helt annorlunda... Sen Telenor köpte upp BBB har kvaliteten i BBB:s nät försämrats stadigt. Man förstår att enda intresset Telenor hade var att komma åt BBB:s nät iom deras eget var underdimensionerat och sög förbenat...

Från att ha haft jättebra ping i nätet med BBB - inom och mot utlandet - har det blivit till en smärre katastrof idag. Hög packet loss, hög ping och värdelös peering mot utlandet, det är facit. Som det är nu routas jag (av någon anledning?) via Norge och alla extrahopp mellan servrarna (olika många beroende vad man pingar mot) lägger ju till sina millisekunder. Minst sagt förödande när man spelar online...

Alltså, ni som spelar online och tänker byta ISP, välj något annat än BBB!
Själv funderar jag på att säga upp min 100/10-fiber pga av det här.

Inaktiv

En station innebär väl att du kör telialedning sista biten till bostaden. Det kan bromsa rejält det.

Hm dessutom minns jag att BBB var klart billigast i början, men sist jag kollade var det inte så.

Har generellt blivit mycket struligare hos alla leverantörer tycker jag.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

utan att ha något som helst annat igång så får jag endast 4mbit/s.
jag har 24mbit/s och bor tydligen cirka 2km från närmsta station och såklart sa dem när vi beställde att det inte skulle vara några problem.... ursh säger jag bara

1
Skriv svar